Özellikle sıkışık trafikteyken gözümüze takılan (aslında trafiktekilerin bire bir hedef kitlesi olduğu) dev bilboardlar, üstlerindeki görseller ve mesajlarıyla, tüm markalar için çok iyi bir reklam yolu. Kampanyalardan, yeni modellerden, yeni ürünlerden hemen haberdar olduğumuz şehir içi bilboardlar, şehirler arası yollardaki yol tabelalarından, gazete ve dergi ilanlarından, TV reklam ve radyo spotlarından çok daha etkililer. Çünkü, A’dan Z’ye 7’den 70’e herkes tarafından görülebiliyorlar. Diğer medya kanalları için hedef kitlelerin kanallar arasında seçim yapması, basılı yayın için para ödeyip satın alması gerekirken, bilboardlar gözümüzün ucunda karşımıza çıkıveriyor. Büyük binaların yüzeylerinden, yol kenarındaki panolara ve otobüs veya metro duraklarına kadar bilboardlar, çeşitli form ve büyüklükte, şehirleri renklendirmeye, sıkışık yollardaki bizlerincan sıkıntısını gidermeye de yarıyor. Fakat bunların bazıları, o kadar çarpıcı görseller ve mesajlar taşıyorlar ki, üstlerindeki yazılar ıokuyalım veya görsellere daha çok bakalım derken, sürüş güvenliğimizi de zedeleyebiliyorlar. Marka belirtmeyelim, fakat, bazı mayo ve iç çamaşırı markalarının, bazı güzellik ürünlerinin veya ürünle ilgisi olmasa bile biraz erotik görsel taşıyan bazı bilboardların olduğu yerlerdeki zincirleme kazalar, istatistiklere girecek kadar tehlikeli bir rol de oynayabiliyor. Sadece çıplaklığın öne çıkarıldığı bilboardlar değil, bazen üstünde canlı mankenin oturduğu, bazen gerçek bir blucinin asılı olduğu ve bazen de dumanı tüten bir çorbanın göründüğü bilboardlar da en az “güzel” genç kızların poz verdiği örnekler kadar tehlikeliler. Çünkü, ister istemez dikkatimizi dağıtabiliyor ve göz ucuyla değil, yol yerine bunlara bakarak araç kullanmamıza neden olabiliyorlar.~ Eğer, kırmızı ışık ve yaya geçitlerinde durmamız gerektiğini, hız sınırlarına uymamız gerektiğini, emniyet kemeri takarak araç kullanmamız gerektiğini ve direksiyondayken cep telefonu kullanmamamız gerektiğini belirten trafik kurallarına uymamız isteniyorsa, bunların hepsi bizim trafik içinde sağlıkla kazasız belasız ulaşımımız için. O sebeple, bu tarz aşırı dikkat çeken bilboardlara da yerel yönetimlerce izin verilmemeli. Tamam, her yerde reklam yapılsın, yeniliklerle en kısa yoldan tanışalım. Ancak bunların bize zarar vermemesi gerekiyor!
Rekor büyümeyle 400 bin kullanıcıya ulaştı
400 bin kullanıcıya ulaşarak akaryakıt sektöründe önemli bir rekora imza attı.
Bir yanıt yazın