Kıtalararası Ralli Şampiyonası’nda (IRC) ilk startını alan Peugeot Sport Türkiye’nin kadınlardan kurulu ekibi Burcu Çetinkaya ve Çiçek Güney ikilisi, erkek egemenliğindeki şampiyonadaki mücadelesine başladı. IRC’de start alan tek kadın ekip olan Burcu ve Çiçek, Türkiye’yi temsil ettikleri bu organizasyonun ilk yarışında gördükleri ilgi ile ön plana çıktı. Otomobillerinin içinden her indiklerinde kendilerinden imza almak, fotoğraf çektirmek isteyen seyircilerin akınına uğrayan ekibimiz, yarışta start alan diğer ekiplerin ve takım yöneticilerininde kuşatmaları altındaydı. Bu ilgi ve Türk bayrağını yarışın her yerinde dalgalandıran ekibimiz, efsane olmuş ralli pilotlarını bile aratmadı. Peugeot 207 Super2000 ile yarışan ekibimiz aslında ilk yarışlarında oldukça zorlu bir parkur üzerine çıktı. Uzun yıllar Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir ayağı olarak düzenlenen ve yine bu şampiyonanın yarışlarından birisi olması gündemde olan Sardunya, bu kez IRC’ye ev sahipliği yaptı. Bu yarışın zorlu parkuru ekibimizi olduğu kadar yarışta start alan diğer ekiplerinde en önemli kabusu oldu. 13 etabın geride bırakıldığı yarışta ekipler, toplam 985.60 kilometre boyunca birincilik mücadelesi verdi. Yarışta start alan 43 ekipten 21 tanesi finişe ulaşabilirken, 22 ekip parkurun kurbanı oldu. Birçok önemli ismin yarış dışı kaldığı Sardunya Rallisi’nde kızlarımız zemin üzerinde yer alan büyük bir taşın kurbanı oldu. Bu taşın üzerinden geçen ikili, yarışın ilk gününde servis alanına gitmek ve yarışa veda etmek zorunda kaldı. Taşa ilk çarptıklarında yarışa devam eden ekibimiz, bir etap sonra 207 Super 2000’in kopan taşıyıcı ve aksı nedeniyle daha fazla devam edemedi. ~İkinci gün Super Rally yapan kızlar, 9’uncu etap zamanlarını yaparak şampiyonanın bundan sonraki yarışlarında neler yapabileceklerini ispatlamış oldu. İlk gün yarış dışında kalan ekibimiz IRC kuralları gereği klasmana giremedi. Dünya Ralli Şampiyonası’nda uygulanan Super Rally yaparak yarışa resmi olarak devam edebilme IRC’de geçerli olmadığı için ekibimiz, yarışın ikinci gününde formalite etaplarında start almış oldu. Yarış sonunda podyuma çıkan ekip İtalyan seyircilerden büyük ilgi görürken, podyum sunumunu yapan İtalyan sunucu da kızlarımız için övgü dolu sözler sarf etti. 2010 sezonunda hedefleri her yarışta daha ileriye gitmek olan ekip 24-26 Haziran tarihlerinde Belçika’da düzenlenecek olan Ypres Rallisi’nde öncelikle finişe gelmeyi ve ilk on içinde yer almayı hedefliyor. Elbette alacakları çok yol, öğrenecekleri çok şey var. Bunun herkes gibi bizler de farkındayız. Ama Avrupa’da Türk kadınını temsil etmek, üstelik bunu erkeklere karşı yapmak ve son olarak bu meydan okuyuşu ralli gibi çok zor bir arenada gerçekleştirmek hiç kolay değil. Peugeot ve Skoda pilotlarının mücadelesine sahne olan yarış sonunda gülen tarafsa Skodaoldu. İki pilotu ile birden podyuma çıkmayı başaran Skoda, ralli parkurlarının iddialı ekiplerinden biri olacağını ispatlayarak Fabia Super 2000 ile birinciliği elde etti. Skoda takımının tecrübeli pilotu Juho Hanninen ve Miko Markkula yarışı ilk sırada tamamlarken, Jan Kopecky ve Petr Stary’den oluşan diğer ekipse üçüncü oldu. ~Skoda takımı adına gelen bu başarının yanında, İngiltere takımından Guy Wilks’in, geçirdiği kaza sonrası hastaneye kaldırılmasıyla takımda bozulan moraller, sonrasında bu pilottan gelen iyi haberlerle düzeldi. Guy Wilks’in kısa sürede yeniden takıma döneceği müjdesi keyifleri yerine getirdi. Peugeot 207 Super 2000 ile yarışan Paolo Andreucci-Anna Andreussi ikilisiise yarışın ikincisi oldu.
Zagato’dan Alfa’ya doğum günü hediyesi
Zagato’nun Alfa için tasarladığı özel modeli TZ3 Corsa tanıtıldı.
Bir yanıt yazın