Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault MAİS Genel Müdürü İbrahim Aybar ve Oyak Renault Yönetim Komitesi tarafından karşılanan Bakan Ergün, fabrika hakkında kendisine verilen detaylı brifingten sonra, Oyak Renault Ar-Ge Merkezi’nde elektrikli Fluence prototiplerini inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Bakan Ergün, Oyak Renault tarafından halen üretilmekte olan termik Fluence üretim hatları ve Fluence üretimiyle devreye alınan ileri teknolojili, aynı anda çok sayıda farklı kasa tiplerini birleştirme olanağı olan RIMS kaporta birleştirme hattını ve 1.4 ve 1.6 16 subaplı benzinli ve 1.5 dci dizel motorların üretildiği Mekanik Fabrikasını da gezdikten sonra Oyak Renault’dan ayrıldı.
Oyak Renault Otomobil Fabrikalarından ayrılmadan önce basına bir açıklamada bulunan Sanayi ve Ticaret Bakanı Ergün “Türkiye elektrikli araç teknolojisinde merkez olabilecek. Bu potansiyele sahip olduğumuzu bugünkü ziyaretimizde görmüş olduk. Özellikle Oyak Renault Fabrikalarında motor aksamlarıyla ilgili yapılan çalışmalar da çok önemli. Bu teknolojinin var olduğunu görmekten büyük memnuniyet duyduk ve tekrar Renault çalışanlarını, mühendislerini, yöneticilerini ve kullanıcılarını; hepsini tebrik ediyor ve kutluyoruz.” dedi.
2009 yılında Türkiye’de 40 yılını kutlayan Renault, elektrikli Fluence’ın Bursa’da üretileceğini açıklayarak Türkiye’ye, Oyak ile ortaklığına ve geleceğe duyduğu güveni gösterdi. ~Herkes için sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda, 2011 yılından itibaren eksiksiz bir sıfır salımlı elektrikli araçlar gamını seri olarak üretip uygun fiyatlarla ticarileştirme konusunda kararlılıkla ilerliyor. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Renault Grubunun, elektrikli otomobil seri üretim hedefinin gerçekleştirilmesinde, Fluence Z.E üretimi ile çok önemli ve öncü bir rol üstlendi. Fluence’ın elektrikli versiyonunun üretim hazırlıkları yıl sonuna dek tamamlanacak ve önümüzdeki yıl Fluence Z.E. Oyak Renault tarafından üretilip dünya pazarlarına ihraç edilecek. Böylelikle Oyak Renault Türk Otomotiv Sanayii için yeni bir çığır daha açmış olacak.
Renault kısa süre önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İstanbul Enerji A.Ş. ile de Sıfır Salımlı İşbirliği Hazırlık Programı anlaşmasını imzaladı. Bu işbirliği programı; 2011 yılından itibaren üretimi gerçekleşecek olan elektrikli araçlar için gerekli şarj altyapısının oluşturulmasını, buna bağlı hizmetler ve düzenlemelerin geliştirilmesini kapsıyor. İmzalanan bu işbirliği protokolü çerçevesinde, Elektrikli Fluence’in fabrikada hızla süren seri üretim hazırlıkları ile eş zamanlı olarak global ölçekteki elektrikli araç şarj altyapıları ve bunların işletim sistemleri ile ilgili teknolojilerin araştırılması, muhtemel elektrikli araç kullanıcı profilleri ve bunların ihtiyaçlarının tespiti, ihtiyaç duyulacak şarj altyapısı ve işletim sistemlerinin planlanması, oluşturulması, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi konularında çalışmalarda bulunulacak.~1969’da kurulan ve iki yıl sonrasında faaliyete geçen Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, Renault firmasının Batı Avrupa dışındaki en büyük iştiraki konumunda bulunuyor. Kaporta-Montaj ve Mekanik-Şasi Fabrikaları ile bir uluslararası lojistik merkezinden oluşan Oyak Renault, bugün Renault Grubunun dünya çapında var olan 38 üretim merkezinden biri ve 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunuyor. Oyak Renault halen Symbol, Clio III modelinin 3 ve 5 kapılı hatchback ve Grand Tour versiyonları, Fluence ve Megane HB modellerinin yanı sıra bu modeller için motor, vites kutusu ve diğer yürüyen aksam parçalarının üretimini gerçekleştiriyor.
Oyak Renault’nun halen ürettiği Fluence, Megane HB, Renault Symbol ve Clio’lar, 5 kıtada Avustralya’dan Yeni Zelanda’ya, Fransa’dan İngiltere’ye, Tayland’dan Mısır’a, Fas’tan Güney Afrika’ya, Kolombiya’dan Martinik’e 100’den fazla ülkede satışa sunuluyor.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Bir yanıt yazın