İlk olarak 1980 yılında üretimine başlanan ve Fiat’ın mini sınıfta kendi başına bir marka haline gelen efsane modeli Fiat Panda, 30. yaşını kutluyor. Otomotiv tarihinde ve İtalyan toplumunda otomobille yaşanan gündelik ilişkiyi algılamanın yeni bir yolunu temsil eden ve Fiat kültürünün bir parçasını temsil eden Fiat Panda, yeni nesliyle de COTY jürisi tarafından “2004 Yılın Otomobili” seçilerek başarısını perçinlemişti. 30 yıldan bu yana dünya çapında 6 milyon adetten fazla satılan Fiat Panda, sadece geçtiğimiz yıl dünya çapında 300 bin adetten fazla müşteri tarafından tercih edildi. 2003 yılında üretimi start alan yeni nesil Fiat Panda ise ulaştığı 1.5 milyon adeti aşan üretimiylede büyük bir ticari başarıya imza attı. İtalya, Fransa ve Almanya gibi Avrupa pazarlarının yanısıra başta Japonya, Güney Afrika ve Meksika gibi deniz aşırı pazarlarda da büyük başarı kazanan Fiat Panda, ADAC (Alman Otomobil Kulübü) tarafından da mini ve küçük sınıf modeller arasındaki güvenilirlik ligi tablosunda da şehir otomobilleri kategorisinde ilk sırayı almasıyla ön plana çıkıyor. Güçleri 54 HP ile 100 HP arasında değişen üç benzinli ve 70 HP’lik Multijet dizel motor seçenekleriyle üretimine Polonya’da devam edilen Fiat Panda’nın metan ve LPG gibi daha çevreci ve farklı yakıt türevleriyle çalışan versiyonlarının yanı sıra dört tekerlekten çekişli ve özel seri model tipleri de bulunuyor. ~Ayrıca Panda’nın segmentindeki konumu bir takım özel rekorlarla da belirlenmiş; örneğin bu araç, dizel motorla donatılan (1986) ilk kopmak model (Uzunluğu 4 metreden azdır) ve yine bu kategoride hem dört tekerlekten çekişin (1983) hem de yakıt tüketimini sınırlamak amacıyla tasarlanan çevre dostu motorların kullanıldığı (İlk elektrikli otomobillerden biri olan Panda Elettra 1990’da pazara sunuldu) ilk otomobildi. Yine 2004’te, iki farklı Panda 4×4, Katmandu (Nepal)’da başlayan ve Everest’in yüksek teknolojili üssünde sona eren gözü pek bir test sürüşüne katıldı: İlk defa küçük bir arazi aracı 5200 metre yükseklikteki bu üsse ulaşıyordu. Ve daha da olağanüstü olan, iki otomobile, o bölgedeki benzine uyum sağlamaları için sadece motor yönetim sistemi ayarlarında değişiklik yapılarak hazırlanmış olmalarından başka hiçbir modifikasyon yapılmamış olmasıydı. Bu şehir efsanesine ait ilginç bir dipnotu daha… Panda hem işlevsellik, hem de kalite/fiyatı orantısı açısından zamana ayak uydurabilmeyi başarabilmiş bir araç. 30 yıl önce ortalama bir İtalyan çalışanın bir Panda satın alabilmesi için 9 aylık maaşını harcaması gerekirken (3.700.000 İtalyan lireti), bugün aynı otomobili satın almak için aynı İtalyan çalışanın 6 aylık maaş tutarı yeterli.
Fiat Autonomy kitleri hareket özgürlüğü sunuyor
Fiat Türkiye, Engelsiz Yaşam Fuarı’nda Autonomy Projesini Tanıttı!
Bir yanıt yazın