Ah! İlk temas bile acı verici. 911 GT2 RS’in yakıcı bir araç olduğunu zaten biliyordum. Ancak dururken bile parmaklarımı yakabileceğini düşünmemiştim. Stuttgart yanıyor. Termometre 37 dereceyi gösteriyor. Ben ise gelmiş geçmiş en güçlü Porsche’nin bagajına eşyalarımı yerleştirmeye çalışıyorum. İşte acı da o anda ortaya çıkıyor: Kaputun sıcaklığı yanan bir kuzineyi aratmıyor. Neyse ki derim kaputa yapışmıyor. Temmuz güneşinde kaportanın bu kadar ısınabileceğine inanmak gerçekten zor. Karbondan üretilmiş ön kaputun petekli yapısı cilanın altından yansıyarak mükemmel bir görüntü yaratıyor. Tabi mükemmel yakıcılıkta bir sıcaklıkda! Omlet yapmak için ideal.Tamam, 620 HP’lik bir süper sporcu günlük kullanım için pek de uygun olmayacaktır: Aşırı sert, aşırı alçak, aşırı dar, aşırı gürültülü… Yanı aşırı sıradışı! Özellikle de aşırı pahalı tabi ki: GT2 RS’in Almanya fiyatı 237 bin 578 Euro’dan başlıyor ve buna opsiyonel donanımlar dahil değil. Evet, bu rakam havadar bir 911 Carrera 4S Cabrio’nun neredeyse iki katı. Bu üstün 911 ile büyük şehir trafiğinde dolaşmak cehennemi bir deneyim olmalı. Bunu 600 HP ve üzeri İtalyan süper sporcularından biliyoruz. Onlar da süper güçlü, süper hızlı, süper etkileyici otomobiller ama aynı zamanda pratikliktende süper uzaklar. Sizin olmayan bir Lamborghini Murcielago ile katlı otoparklarda manevra yapmış veya aracı geri geri park etmeye çalışmış biri, korku nedeniyle alnınızda oluşan ter damlalarının kokusunu da hatırlayacaktır. Artık Porsche’de de, markanın tutkunlarının dışındakileri de zehirleyecek bir ilaç var. ~Ancak Porsche, bu yeni ilacının yan etkilerini ve risklerini makul sınırlar içinde tutmaya çalışıyor. Porsche’nin iddiasına göre GT2 RS, otomobil liginin zirvesinde olmasına rağmen, sabah alış verişi için bakkala da gidilebilecek bir otomobil. Ancak 620 HP, hafif üretim ve yarış teknolojilerinin varlığı, otomobilin iş çıkış saati trafiği, hız kesme tümsekleri ve zemin bozukluklarını keyfe dönüştürebileceğine inanmayı zorlaştırıyor. Acaba bu süper sporcu, normal bir otomatik otomobil yıkama makinesine girebilir mi? Porsche’nin cevabı açık: Evet. Bunu denemek için gittiğimiz bir yıkamacının sahibinin de herhangi bir endişesi yok: “Arada bir yıkamaya gelen bir 911 GT3 var. Bu otomobilde hiç sorun yaşamadık.” Yıkamacı haklı çıktı ve neredeyse her yeri kanatlar ve spoylerlerle bezenmiş otomobil, dönerek temizlik yapan fırçalar, fışkırtılan basınçlı su ve kurutmada kullanılan basınçlı sıcak havadan etkilenmeden yıkama otomatından çıkabildi. Yıkama otomatı kırılgan görünümlü karbon ve üzerindeki cilaya da en küçük bir zarar bile vermedi ve yıkamanın ardından araç, vicdansız güneş ışığının altında göz alıcı bir şekilde parlamaya devam etti. İlk sonuç: Yıkama testini geçti! Bagaj ise daha zor bir sınav olacak. Ön taraftaki alçak bagajda, tüm diğer 911’ler gibi, içecek kasaları zorlanmadan taşınabiliyor. Ancak standart versiyonlarda kullanılan arka acil durum koltuklarının bulunduğu yeri GT2 RS’te takla kafesinin kalın metalleri işgal ediyor. Yani çocuklar için yer yok. Peki ama hangi spor otomobil pilotu, yanına bir kişiden fazlasını alıp yola çıkar ki? Bunun dışında takla kafesi, bagaj eksikliği yaratmanın dışında arka görüşü de olumsuz etkiliyor.~ Neyse ki bu kısıtlamalar da ölümcül değil. İkinci sonuç: Bagaj testini geçti. Sıra açılandırılmış oturma alanında. Burada da sorun yok: Ne direksiyon ne de debriyaj, bir fitness kulübü üyesi olmayı gerektiriyor. İster sıkışık trafikte isterse manevralarda olsun RS, ne motorunun rölanti homurtularıyla rahatsız ediyor, ne kalışlarda sarsılmanıza neden oluyor ne de egzozundan histerik çığlıklaratıyor. Bu süper Porsche aslında oldukça “sivil” bir otomobil. Ancak hemen ardından RS, bir anda saçmalıyor: Zararsız görünen bir otopark çıkışı eğiminin sonunda burnunu yere sürtü veriyor. Zeminden yüksekliği normal bir 911’den 2.5 santimetre daha alçak olması nedeniyle otomobil, yolda bir kar kürüme aracı (asfalt kürüme mi desek) gibi gidiyor. Sürtünme sırasında çıkan ses ise gerçekten sinir bozucu. Üçüncü sonuç: Otopark alanı testini koşullu geçti. Lastik bayisinde ise durum acayipleşiyor. 19 inçlik spor lastikleri sipariş etmek sorun olmuyor ama her birine 600 Euro ödemek için aynı şeyi söylemek zor. Yarış tipi merkezi bijonu gördüğünde lastik satıcısı “bunu ben açamam”diyor. Bense zafer dolu bir ifadeyle bagajdan bu iş için gereken başlığı çıkarıp gösteriyorum. Ancak lastik satıcısı sevincimi kursağımda bırakıyor: “Başlığa uygun tork anahtarım yok.” Yani bana servis yolu görünüyor. Gerçekten de bu merkezi bijonu sökebilmek için, 500 Nm tork uygulayabilen özel bir alet gerekiyor. Dördüncü sonuç: Lastik değiştirme testinde sınıfta kaldı. N’olmuş yani! Hepsi gözardı edilebilecek şeyler. Neticede GT2 RS’in doğal yaşamalanı yarış pistleri. ~Örneğin tam bir yarış cenneti olan Kurs L’Anneau du Rhin. Doğru yerde olduğunu hemen hisseden otomobil, yollar yerine pistlere daha uygun olduğunu hemen gösteriyor. Virajlara büyük bir açlıkla saldırıyor. Gaz pedalına her dokunuş, direksiyonla verilen her komutu anlık tepkiler şeklinde hissediyorsunuz. Düzlüklerde ise ufukta bu otomobilden daha hızlı kaybolabilecek başka bir şey daha olamayacağını düşünüyorsunuz. RS’in hızlanma karakteri gerçekten akılalmaz. 100 km/s ile ilerlerken gaz pedalına sonuna kadar bastığımda bu Porsche, ibreyi 200 km/s’ye ulaştırmak için sadece 6.3 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve gerçekten rekortmen bir değer. Neyse ki standart donanımdaki seramik frenler otomobili, en küçük bir kaydırma yapmadan ve çok güvenli bir şekilde durduruyor. Eğer frenler bu kadar güçlü olmasa bu otomobil, bana parmaklarımı yakmaktan çok daha fazlasına malolabilirdi. Kaza yapıp otomobili parçalamaksa tam bir trajedi olurdu, çünkü Porsche, bu otomobilden sadece 500 adet üretecek
Gelmiş geçmiş en ateşli 911
Bugüne kadar Porsche, motorsporları bikimine hiç bu kadar başvurmamıştı. Örneğin GT2 RS’in motoru yarış programından alınmış. 911 Turbo’daki 3.8 lt’lik makinenin aksine 3.6 lt hacme sahip olan bu motor, daha fazla turbo basıncı ve etkili intercooler sayesinde, 530 HP yerine 620 HP güç üretiyor. Pistonlar ve piston kolları optimize edilen motorda, standart versiyonlardan 8 kg daha hafif olan bir volan kullanılıyor. 4 tekerlekten çekiş yerine ise araçta, sadece arkadan itiş tercih edilmiş. ~Ağırlık kaygılarıyla nedeniyle mühendisler, egzoz sistemini titanyumdan üretmişler. Arka aksta ise kilitli diferansiyel( yüzde 28/48 kilitli) kullanılmış. Arka süspansiyondaki iki parçalı helezonlar (1) yarış otomobili 911 GT3 RSR’dan alınmış. Büyük seramik fren sistemi (2) otomobilin standart donanımında. 1900 Euro karşılığında Porsche, 18 Ah’lık daha küçük ve standart aküden 10 kg daha hafif olan bir lityum-iyon akü (3) seçeneği sunuyor. Ön kaputta (4) karbon fiber kullanılıyor. Karbon çamurluklar için ise 5 bin 600 Euro ödemek gerekiyor. Tüm 911 GT’ler gibi bu otomobilin de bagaj bölmesinin hemen önünde ilave bir hava çıkış deliği (5) bulunuyor. Bu delik, orta soğutucunun ürettiği ısıyı dışarı yönlendiriyor. GT2 RS’te Porsche, en ileri hafif üretim tekniklerini kullanmış: Ayna yuvaları (6) karbondan, birçok süspansiyon parçası ve kapılar ise alüminyumdan üretilmiş. Arkacamda ise GT3’teki gibi polikarbonat kullanılmış. Tüm bu önlemler sayesinde otomobilin ağırlığı 1370 kg’a düşürülmüş ve bu rakam, 450 HP güce sahip 911 GT3 RS ile aynı.
~SONUÇ
Porsche’nin köklü ikonu 911’i dönüştürdüğü bu son hal gerçekten çok etkileyici. Bu 911, neredeyse tam bir yarış otomobili olmasına rağmen, rahatça kontrol edilebiliyor ve günlük kullanıma da uygun olabiliyor. Uzun tatil yolculukları için çok sert kalsa da, kısa kaçamaklar ve pistte azmak için kesinlikle harika. Bu otomobille acemiler bile çok iyi tur zamanlarına imza atabilir. Tabi iki çeyrek milyon Euro sahibi olma şartıyla
Bir yanıt yazın