Sachsen-Anhalt Eyaleti’nin küçük bir kasabasının girişinde küçük bir pankart dikkatimizi çekiyor: “Yavaş! Paparazzi çekimde!” yazıyor. Tamam, fotoğrafçılar her zaman süperstar avındalar. “Bu küçücük köylerde ne işleri var” diye düşünürken birden bir flaş patlıyor. Pankartın sahibi olan paparazzimiz, tüm klasik ralli araçlarını fotoğraflayan 8 yaşında bir çocuk. Evet, gerçekten de hepsini! Bu ilginç manzara, Hamburg-Berlin Klasik Rallisi’nden aklımıza kazınan anılardan sadece biri. Bu küçük fotoğrafçı, yarış parkuru boyunca tüm araçları ilgiyle izleyen yüz binlerce klasik otomobil tutkunundan sadece birisi. Sayı kesin değil.100 bin mi yoksa daha fazlamı? Aslında bunu biz de bilmiyoruz. Çünkü Hamburg’da, Lüneburg’da, Wolfsburg’da, Tangermünde’de, Berlin’de ve bunların arasındaki her yerde kalabalık insan topluluklarına rastlıyoruz. Geniş kitleler bazen yaşlı bir Unimog’u, bazen bir Martı Kanat’ı, Bentley’i, Trabant’ı, yani neredeyse tüm otomobilleri alkışlayıp hayranlıklarını haykırıyor. Otomobilin mucidi olan Almanlar, bu icada hala çok meraklı olduklarını şüpheye yer bırakmayacak şekilde kanıtlıyor. Herkes bu hoş manzaranın keyfini çıkarıyor. Bu yıl organizasyona, 1907 ile1990 yılları arasında üretilmiş 183 klasik otomobil katıldı. Genç paparazzi üzerinde “yavaş” yazan pankartı hazırlamakta haklı. ~En sert BMW’lerden biri
Yolcu koltuğunda oturan meslektaşımız BMW 328 Berlin–Rom Touring Roadster ile ilk karşılaştığında “koltuk dolguları sportif sertlikte” şeklinde düşünmüştü. Bu yarışın öncesinde ise meslektaşımız çok daha kaygılıymış: “Bu sert koltuğun üzerinde 600km yolculuk yapmak mı?” Ancak pilot tam gaz verdiğinde tüm kaygılar yok olmuş. Çünkü sıralı 6 silindirli makine hala çok iyi çalışıyor ve seyircilerin tezahüratları eşliğinde mat gümüş renkli 1937 model yarışçı, virajları art arda almaya başlıyor. Hava sıcaklığı 29 derece olmasına rağmen iç mekandaki sıcaklık, motordan yansıyan ısı nedeniyle 50 derecenin üzerinde hissediliyor.
Sessiz tonlar ustası
Bentley 3 ½ Litre Vanden Plas Open Sports Tourer: İsmi bile kulağa senfoni gibi geliyor. Bu sessiz spor otomobili zorlamak için bir kolu çekerek bilek kalınlığındaki egzoz sistemindeki bir kapağı açmak gerekiyor. Bu işlemin ardından klasik Bentley’den heybetli kükremeler yükseliyor. Biraz zorlandığında otomobil, otoyolda 70 mil hıza (112 km/s) bile ulaşabiliyor. Direksiyondaki David Löffner normalde yüksek olmayantınıları seven biri ama kullandıkça daha iyi çalışmaya başlayan antika kornanın sesi de onu mutlu ediyor.~ Diva ile yolda
Kim bilir, belki de arada bir kadınlar gibi aksilik yapabildiklerinden, İtalyancada otomobiller dişildir. La Fiat Dino da bunun iyi bir kanıtı: 10 dakikalık sıkışık trafiğin ardından su kaynatarak ibreyi 120 dereceye çıkardı. Fotoğraf çekimleri için koltuğu yatırmaya kalktığımızda buna direndi. Geri vitese takıp manevra yapmak için ise dişlilerin iyi bir ruh halinde olmaları şart. Harekete geçmek için ise sürücünün motoru 3000 d/d’ye ulaştırması şart. Ancak insan tüm bunları affedebiliyor. Çünkü bu otomobil, bir günah kadar tatlı. Ayrıca üzerinde Bertone’nin en güzel kıyafetlerinden biri var. Biraz zorlandığında ise Signorina, gerçekten iyi bir yaratığa dönüşüyor. Ne kadar hızlanırsanız karbüratör ve eksantrikler o kadar iyi çalışıyor. Hem de bir türbin gibi 7000d/d’ye kadar.
Yeni Tiguan 4MOTION® avantajı
Binek Araç ekipleri bir araya gelerek çok özel bir fırsat oluşturdu.
Bir yanıt yazın