İlki 1907 yılında düzenlenen Pekin – Paris Klasik Otomobil Dayanıklılık Yarışı 2010’da Ford Otosan’ın da sponsorluğuyla Türkiye’yi temsil eden 1967 model Anadol A1, 10 Eylül’de dünyanın dört bir yanından yarışa katılan klasik otomobille birlikte Pekin’den yola çıktı. Türkiye’de ilk seri otomobil üretimi ile otomotiv endüstrisini başlatan Otosan tarafından 1967 yılında üretilen Anadol A1 ile yarışan ekip, 10 bin km’ye yakın mesafeyi geride bıraktı. Rallinin en zorlayıcı bölümü olan Moğolistan ve Gobi Çölü’nü aşarak 28’inci günü de geride bırakan ekip, şu anda genel klasmanda 2’nci sırada yarışıyor. Rallinin sportif olarak en zor ve zevkli kısmı olan Türkiye’deki 9 ayrı özel etabın koşulacağı bölüm için ekip özel bir strateji hazırladı. Ev sahibi olmanın avantajını da kullanmak isteyen Ahmet Öngün-Erdal Tokcan ikilisi, Türkiye etabını ralli lideri olarak geride bırakmak istiyor. Ford Rallye Sport Türkiye’den teknik destek alan Anadol A1 ekibi, dayanıklılık gerektiren zorlu etapların geride bırakılmasından faydalanarak, performansın önemli olduğu Türkiye etaplarında daha iyi derece elde edebilmek için otomobilin ağırlığını 200 kg kadar hafifletti. En yaşlısı 103, en genci 42 yaşında olan klasik otomobillerin katıldığı ralli, trafiğe açık yollarda yapılıyor. Çin’den yola çıkan yarışmacılar Moğolistan, Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan ve İran’dan geçtikten sonra 7 Ekim tarihinde Türkiye’ye giriş yaparak Erzurum’a vardı. ~8 Ekim’de Yozgat, 9 Ekim’de Bolu’yu geçecek olan yarışmacılar, 10 Ekim tarihinde İstanbul’a ulaşacak. Türkiye’de 4 gün sürecek olan bu büyük macera, Yunanistan ve İtalya’nın ardından, 16 Ekim’de Paris Zafer Takı’nın önünde son bulduğunda; yarışmacılar yaklaşık 14.500 kilometre yol kat etmiş olacak.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Bir yanıt yazın