2010 Türkiye Pist Şampiyonası son ayak yarışları 4-5 Aralık tarihlerinde İzmir Ülkü Pınarbaşı pistinde yapıldı. Cumartesi günü yapılan sıralama turlarında Aytaç Biter 1.47,056 ile pistteki en hızlı tur zamanını yaparak yarışa ilk sırada başlamaya hak kazandı. Süper Grup ve Maksi Grup otomobillerin birlikte yarıştığı her iki yarışta da Süper Grup birinciliğini kazanan Aytaç Biter, böylece bu sezon BMW 320si otomobiline Türkiye Şampiyonası’ndaki dokuzuncu yarış zaferini kazandırmış oldu. İlk ayağı nisan ayında İstanbul Park Pist’inde yapılan Türkiye Pist Şampiyonası’na, İzmir Ülkü Pisti’nde yapılan yarışlarla devam edildi. Bir ayağı da Yunanistan’ın Serres pistinde koşulan Türkiye Pist Şampiyonası İzmir’de yapılan son yarışlarla tamamlanmış oldu. Sezonun son yarışında katılımcı sayısının düşük kalması nedeniyle bu iki kategoride puan alınmadı. Daha önceden oluşan puan tablosu bu yarışta da değişmeyince İzmir´e gelen pilotlardan, Süper Grup’ta Aytaç Biter ve Maxi Grup’ta ise Rıfat Sarıcaoğlu pistte şampiyonluk turu atmış oldu. İki kategorinin bir arada start aldığı yarışta İzmirli Ümit Ülkü her iki ayakta da galibiyete uzanırken, Aytaç Biter ikinci, Rıfat Sarıcaoğlu üçüncü oldu. Furkan Gözalan ise her iki yarışı da dördüncü olarak tamamladı. Amatör Grup 1600’de de dört yarışmacı mücadele etti. Fatih Yavuz’un lider tamamladığı yarışta Osman Demirel ve Mert Albayrak podyuma çıkan diğer isimler olmayı başardı. ~Böylelikle bu sezon puan verilen iki Amatör Grup yarışının ikisinden de galibiyetle ayrılan Fatih Yavuz sezonun şampiyonu oldu. Öte yandan Türkiye Pist Şampiyonası’na destek yarışı olan Safari Cup’ta da şampiyon belirlendi. Ekrem Vardar’la sezon başından bu yana yakın bir şampiyonluk mücadelesi sürdüren Fatih Ayhan serinin 2010 sezonu şampiyonu olmayı başardı. İzmir’deki son ayakta yer almayan bir diğer destek serisi olan Porsche GT3 Challenge’ın Doğu Avrupa Bölge Şampiyonası’nda ise Cenk Ceyişakar şampiyonluğa ulaşmıştı. Türkiye Pist Şampiyonası’nda üst üste üçüncü şampiyonluğunu elde eden Aytaç Biter, yarış sonunda oldukça mutluydu ve yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Güzel bir sezon geçirdik. Bu sezon Türkiye Pist Şampiyonası’nda 1 kapı numarasını taşıdım ve start aldığım bütün yarışları ilk sırada bitirmeyi başardım. Buda bizim BMW 320si otomobilimiz ile üst üste üçüncü şampiyonluğu almamızı sağladı. Bunun önemli bir sonuç olduğuna inanıyorum’’ dedi. Borusan Otomotiv Motorsport, Türkiye Pist Şampiyonası’nın sonyarışı ile 2010 sezonunu tamamlamış oldu. Bu sezon Turkuaz renkli BMW 320si otomobilleri ile hem Türkiye hem de Avrupa’da yarışan takım, Aytaç Biter ileTürkiye Pist Şampiyonası Süper Grup Şampiyonu, İbrahim Okyay ile de ETCC genel klasman dördüncülüğüne ulaşmış oldu.
Bir yanıt yazın