Onlar global otomobil krizinin sessiz galipleri. Birkaç yıl öncesinin ucuz ve kimliksiz otomobillerini Koreliler, son yıllarda sessiz ve derinden çalışarak otomobil liginin tepesine çıkarmayı başardılar. Önümüzdeki yıl Kia, bir adım daha ileri gitmeyi hedefliyor: Magentis’in halefi olan Optima, 2011’den itibaren Avrupa pazarlarında da boy göstermeye başlayacak. Hemde 25 bin Euro’nun bir hayli altından başlayacak fiyatlarla… Boyu 4.85 m olan Optima’nın dizaynı, Alman Tasarım Şefi Peter Schreyer’in imzasını taşıyor. Bu büyük sedana karakter sahibi bir yüz, ince bir siluet ve 505 lt’lik bagajı şık bir şekilde örten bir arka kısım veren tasarımcı, gerçekten iyi bir iş çıkarmış. İç mekan ise Kia’nın, sadece Asyalı değil, Avrupalı markalara da meydan okuyacağını gösteriyor: Ayrıntılara önem verilmiş, kaliteli, geniş ve iyi donanımlı. Bu haliyle Optima, gayet sağlam bir Passat rakibi olabilir. Sadece baş mesafeleri biraz kısıtlı kalıyor ve modern elektronik yardımcı sistemler konusunda da biraz daha çalışılması gerekiyor. ABD’de Optima’nın motor yelpazesi, 2.4 lt 200 HP’lik direkt benzin enjeksiyonlu makine ile yani gayet yüksek bir seviyeden başlıyor. Ancak bu motor Avrupa pazarlarına getirilmeyecek. Örneğin Almanya için Kia, 2.0 lt 170 HP’lik benzinli ve 1.7 lt 136 HP’lik bir dizel motor düşünüyor. ~Bu ikilinin, aracın yüksek ağırlığı karşısında biraz zorlanacaklarına kesin gözüyle bakılırken, Pazarlama Şefi Benny Oeyen’den bir müjde geliyor: 2.0 lt 260 HP’lik turbo beslemeli motor ise üçüncü bir seçenek olacak. Los Angeles çevresinde yaptığımız test sürüşünde Optima, iki kutuplu bir izlenim bıraktı. ABD versiyonunun motoru yeterince güce sahip olmasına ve 6 ileri otomatik şanzıman vitesleri yumuşak bir şekilde değiştirmesine rağmen Optima, bozuk Amerikan oto yollarında konforlu bir salıncak gibi ilerliyor. Böylesi yumuşak bir süspansiyon ve hassasiyetten uzak bir direksiyonla Avrupa yolları eğlenceli olmaktan çıkabilir. Yani Avrupa yolları için otomobilin çok daha direkt ayarlara sahip olması gerekiyor. Optima ancak bu tür ayarlarla Passat’a gerçek bir rakip olabilir.
İlk Koreli hibrid
Optima’nın ilk Koreli hibrid olarak start alacağı 2011 sonunda gerilim artacak. Lityum-polimer akünün dışında bu otomobilde, 2.4 lt’lik motorun, verimliliği optimize edilmiş bir versiyonu görev yapacak. 209 HP sistem gücü sunan hibrid Optima’nın elektrikli motoru, aracı 100 km/s hıza ulaştırabilecek kadar güce sahip olacak. Kia’nın açıklamasına göre Optima Hybrid, 100 km’de 6.2 lt benzinle yetinecek. ~DEĞERLENDİRMELER
Keyif verenler
Taze tasarım hem modern, hem de her türlü hatadan uzak.
Can sıkanlar
Başlangıçta sadece birer adet dizel ve benzinli motor olması önemli bir eksiklik.
Sürpriz oldu
Fiyatlar çok uygun. Büyük boyutlarına ve zengin donanıma rağmen Jetta’dan ucuz olacak.
SONUÇ
ABD versiyonuyla gerçekleştirdiğimiz bu ilk karşılaşma merak uyandırdı. Eğer yürüyen aksam ve direksiyon da Avrupalılaştırılabilirse Optima, bu sınıfta güçlü bir tehdit oluşturabilir. En azından teoride durum böyle.
Bir yanıt yazın