Geliştirme çalışmaları sırasında Hyundai, bu otomobili ağırlıklı olarak Amerika ve Asya pazarlarında satmanın planlarını yapıyordu. 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığında ise bu planlar değişti: Avrupalı tüketiciler bu otomobilin ülkelerinde de satılmasını istedi ve Hyundai yönetimide Avrupa’nın tamamında değil ama aralarında Türkiye’nin de bulunduğu sayılı ülkelerinde bu otomobilin satışı yönünde karar aldı.Ülkemizde 213 HP güç üreten 2.0 lt TCI benzinli motorla satışa sunulan Genesis Coupe’nin fiyat etiketi ise 83 bin TL. Aracın sunduklarını da dikkate aldığımızda Hyundai’nin önemli bir iş yaptığını söylemek isteriz. Üst sınıfta yeralan sportif bir araç olmasına rağmen uygun olan fiyatı Genesis Coupe’yi sınıfının iddialı modellerinden biri haline getiriyor. Genesis Coupe’nin standart donanımları arasında, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) destekli ABS fren, ESP, yol bilgisayarı, Supervision gösterge paneli, elektronik kontrollü tam otomatik klima, hız sabitleyici, anahtarsız giriş ve marş, otomatik yanan farlar ve yağmur sensörü gibi kalemler yer alıyor. Hyundai Genesis Coupe ülkemize, Theta serisi 1998 cc hacimli dört silindirli motor ve 5 kademeli H-Matic yarı otomatik şanzımanla ithal ediliyor. ~Üstten çift eksantrikli ve çift sürekli değişken supap zamanlama sistemine sahip olan 16 supaplı motor, 6000 d/d’de 213 HP maksimum güç ve 2000 d/d’de 302 Nm maksimum tork üretmesiyle dikkat çekiyor. Ağırlığı 1577 kg olarak açıklanan Genesis Coupe, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 sn’de tamamlarken, son hızı 223km/s olarak açıklanıyor. Hyundai’nin son dönemlerde tasarım açısından yaşadığı farklılaşma bu otomobilde de devam ediyor. Modern çizgileri çok iyi bir şekilde kullanmayı başaran Hyundai bu araçta, seramik beyaz, mika siyah, metalik gri, titanyum grisi, ateş kırmızısı ve safir mavi olmak üzere 6 farklı renk seçeneği sunuyor. Tamam, bu renklerin hepsi iddialı ama ateş kırmızı renkle gerçekten büyüleyici bir hava yakalamış. Tasarımı bu renkle daha da iddialı hale gelen Genesis Coupe, alev topunu andırıyor. Şişkin detayları ile son derece atletik görünen Genesis Coupe, agresif yapısı ile bir spor otomobilden beklenen tasarıma sahip. Yolların en çok dikkat çeken araçlarından biri olan Genesis Coupe’ye test süresince diğer araç sürücüleri tarafından gösterilen ilgi de bunun ispatı oldu. Dış tasarımda aracın sportif karakterinin altını çizen uzun kaput, difüzörlü tampon, alt tarafa kadar uzanan radyatör ızgarası, geriye yaslanmış ön farlar, şişkin çamurluklar, Z şeklindeki profil ve bel çizgisiyle geniş omuzlu arka görünüm en çok dikkati çeken özellikler arasında bulunuyor. ~Yaşam alanında iyi bir sportif tat yakalanmış. Sportiflikle birlikte konfor ön planda tutulmuş ve yaşam alanında bulunanların keyif alması sağlanmış. Metalik görünümlü kaplamalar ve çerçevelerle sportiflik desteklenmiş. Ama yaşam alanı yapılan bu ince çalışmalara rağmen bize biraz karanlık geldi. Bu durum donanım seçeneklerine göre farklılık gösterebilir ama iç mekan bu haliyle biraz kasvetli kalıyor. Koltuklara atılacak kırmızı dikişler veya direksiyon simidinin üzerinde kullanılacak daha sportif bir logo gibi ayrıntılarla yaşam alanı biraz daha hareketli olabilirmiş. Koltukların yapısı sportif ve kullanım sırasında vücudu sarma görevini rahatlıkla yerine getiriyor. Fakat Amerikalı kullanıcılar için tasarlanmış olması nedeniyle minderler ve sırtlık biraz büyük kalmış. Kumanda elemanlarının kullanımı açısından bir sıkıntı yaşamadığımız iç mekanda eşya gözlerinin sayıları, müzik sisteminin kalitesi ve kabin sessizliğini beğendik. Yaşam alanı genişlik olarak da beklentileri çok rahat karşılıyor. Arka tarafta da büyük bir kullanım alanı sunuluyor ama alçalan tavan nedeniyle baş mesafesi kısıtlanıyor. Görüş açıları konusunda ise motor kaputunun nerede başlayıp bittiğini anlamak zor. Alçak yapısı nedeniyle özellikle park manevraları sırasında biraz daha dikkatli olunması gerekiyor. 2 bin 820 mm’lik uzun dingil mesafesiyle rahat bir oturma alanı sunan aracın uzunluğu 4 bin 630 mm, genişliği 1865 mm, yüksekliği ise 1385 mm. ~Boyutlarına bakıldığında, şehir kullanımları ve park manevraları sırasında büyük bir araca hükmettiğinizi unutmamanız gerekiyor. Arkada sunulan devasa bagajsa bu otomobilin önemli artılarından biri. Sportif bir otomobil olmasına rağmen böyle büyük bir bagaj ve geniş bir yaşam alanı sunabilmesi, Genesis Coupe’yi aile kullanımları için de uygun bir araç haline getiriyor. Arka kapıların olmaması ise önemli bir sorun yaşatmıyor: İniş ve binişler kolay bir şekilde yapılabiliyor. Ancak arka camların küçük olması sorun olabilir. Cam açma düğmelerinin yerleşimini de beğenmediğimizi belirtmek isteriz: Ulaşım açısından oldukça zor bir yere konumlandırılmışlar. Gelelim sürüş karakterine… Başta da söylediğimiz gibi bu araçta son derece güçlü bir motor ve 5 ileri oranlı bir otomatik şanzıman kullanılıyor. Güç konusunda söyleyecek bir sözümüz yok. Gerçi beklediğimiz kadar keskin bir performansla karşılaşmadıkama üzerimizde bıraktığı genel etki olumlu oldu. Otomatik şanzıman gücü törpüleyip beklenen ataklığı vermese de motorun homurtular eşliğindeki hızlanma karakteri genel anlamda başarılı. Motor ara hızlanmalar konusunda da çok atak değil ama gerekeni rahat bir şekilde yapıyor: Yüksek hızlara ulaşma isteği yüksek ve açıklanan maksimum hızına rahatça ulaşır gibi görünüyor. ~Hıza duyarlı direksiyon simidi ile yönlendirme sistemi de bizden zorlanmadan geçer notu aldı. Yönlendirme netliği ve keskinliği ortalamaların üzerinde. Direksiyon simidinin önünde bulunan kulakçıklarla vites değişimi yapabilmek keyifli. Kalın ve bombeli direksiyon simidi de ele tam oturan yapısı ile keyif veriyor. Kullanım arasında biraz fazla sarsıntı olması ise yaşam alanında bulunanları rahatsız ediyor. Çukur geçişlerinde bu sarsıntıların sayısında önemli bir artış oluyor ama sportif bir otomobilin içinde olduğunuzu da unutmamanız gerekiyor. Mc Pherson tipi ön süspansiyonu ve çok noktadan bağlantılı arka süspansiyonuyla sportif ayarlara sahip olan araç, başarılı bir yol tutuşa sahip. Arkadan itişli olması nedeniyle ani gaz yüklenmelerinde ve viraj içlerinde biraz daha fazla dikkatli olunması gerekiyor. Özellikle bu tip bir sürüş karakterine alışkın olmayanlar küçük çaplı bir panik yaşayabilir. Gaz pedalına abartıya kaçmadan biraz fazla yüklendiğiniz zamanlarda bile arkadan kayma, hatta savrulma yaşanıyor. Bu durum elektronik yardımcılar tarafından hemen kontrol altına alınsa da küçük bir panik yaşanması kaçınılmaz oluyor. Arkadan itişli otomobil kullanmaya alışkın olanlarsa bu durumu kendileri için bir keyfe çevirmekte geç kalmıyor. Elbette bu karakterdeen önemli rolü torkun 2000 d/d gibi bir devir bandında sunuluyor olması oynuyor. ~Alt devirden itibaren kullanıma hazır olan yüksek tork ani bir patlama yaşatıyor.Hızlı yol kullanımlarında aracın sergilediği performansı bizler beğendik. Ama bu beğenme çok iyi olduğu anlamına da gelmiyor. Dediğimiz gibi bazı tereddütler var ve bu kullanım sırasında da yaşanmaya devam ediyor.
SONUÇ
Genesis Coupe, ateş kırmızı rengin en çok yakıştığı otomobillerden biri. Güçlü motor, iddialı tasarım ve etkileyici renk çok iyi bir birliktelik olarak karşımıza çıktı. Tasarımındaki heybetli ve keskin hatları ile meydan okuyan Genesis Coupe, yaşam alanında da sportifliği ön planda tutuyor. Sürüş karakteri ise kesinlikle sportif öncelikle olarak yaratılmış. Büyük koltuklarına yerleştikten sonra biraz karanlık bir ortamda kalıyor olsanız bile keyfiniz yerine geliyor.
(+) Çekici ve kışkırtıcı görünüm, estetik detaylar, kullanışlılık, güvenlik, motor, fiyat
(-) Karanlık yaşam alanı, küçük arka camlar, görüş, ilk kalkışlar sırasında arkadan kayma
Bir yanıt yazın