Hibridler, çevreci araçların
ender rastlanan versiyonları
olmaktan çıkıyor: Detroit’te
üreticiler ilk kez, Prius V modelinde
olduğu gibi, hibrid motorlu
vanları sergiledi. Buradaki
V harfi, İngilizcede çok yönlülük
anlamına gelen Versatility
kelimesinin kısaltması.
Teknolojileri güncel Prius’tan
alınan vanın karoseri ve değişken
iç mekanı ise yeni. Arka
koltuk sırası ileri-geri hareket
edebiliyor ve parçalı olarak
katlanabiliyor. Aracın ön yolcu
koltuğu da yükleme derinliği
kazanmak için yatırılabiliyor.
Prius V’nin 1.8 lt’lik benzinli
motoru 99 HP güç, elektrik
motoru ise 82 HP güç ve 207
Nm tork üretiyor. Toyota’nın
açıklamasına göre sistem gücü
136 HP, tüketimi ise 100 km’de
5.9 lt. Binek modelde tüketimin
4.7 lt/100 km olduğu düşünülünce,
hibrid vanda ulaşılan
tüketim rakamı pek mucizevi
görünmüyor. Bunun nedeni
ise yüksek yapının tüketime
olan olumsuz etkisi. Amerika’da
Prius V, yaz mevsiminin
sonuna doğru, Avrupa’da ise bir
yıl sonra piyasaya çıkacak.
Ford da Detroit’te C-Max’in
hibrid versiyonunu sergiledi.
2013 yılında Avrupa’da satılması
beklenen aracın aerodinamik
yapısında iyileştirmeler
yapılmış. 5 koltuklu C-Max
Hbybrid sadece elektrik gücüyle
ilerleyebiliyor ve 800
km civarında bir menzil sunuyor.
C-Max’in diğer bir çevreci
türevi de fuardaydı: Energi.
Bir plug-in hibrid olan CMax
Energi’nin aküsü, şehir
şebekesinden de doldurulabiliyor.
Yeni Kuga böyle mi olacak?
Opel’den bir adım ileride
Sadece iki yaşında ve bantlara veda mı edecek?
Ford’un başarılı modeli Kuga’nın sonu
tabi ki bu kadar dramatik olmayacak.
Ancak Vertrek adlı konsept, bir sonraki Kuga
neslinin nasıl görünebileceği hakkında
ipuçları veriyor: Cesur, heybetli ve oldukça
şık. Platformundan TDCi dizel ve Eco-
Boost benzinli motorlara kadar birçok
teknolojisini Focus’tan alan Vertrek, Amerikalı
Escape’in de yerini alacak. Bu haliyle
Vertrek, Avrupalı beğenisinin ve boyutlarının
ABD’ye taşınan örneklerinden biri olacak.
Bu satış politikasıyla Ford, hatırı sayılır
miktarlarda tasarruf ediyor.
Opel’den bir adım ileride
Sadece iki yaşında ve bantlara veda mı edecek?
Ford’un başarılı modeli Kuga’nın sonu
tabi ki bu kadar dramatik olmayacak.
Ancak Vertrek adlı konsept, bir sonraki Kuga
neslinin nasıl görünebileceği hakkında
ipuçları veriyor: Cesur, heybetli ve oldukça
şık. Platformundan TDCi dizel ve Eco-
Boost benzinli motorlara kadar birçok
teknolojisini Focus’tan alan Vertrek, Amerikalı
Escape’in de yerini alacak. Bu haliyle
Vertrek, Avrupalı beğenisinin ve boyutlarının
ABD’ye taşınan örneklerinden biri olacak.
Bu satış politikasıyla Ford, hatırı sayılır
miktarlarda tasarruf ediyor.
Sonbahar aylarında Buick, yeni kompakt
lüks sedanı Verano’yu tanıtacak. VW Jetta
ile rekabet etmesi planlanan Verano’da
Opel Astra’nın teknolojileri kullanılıyor. Bu
sırt çantalı Astra’nın ne zaman Avrupa’ya
getirileceği hakkında henüz bir bilgi yok.
Ancak ithalatın Buick markası altında olmayacağı
kesin. Verano’da ilk etapta, 6 ileri
otomatik şanzımanla kombine edilmiş 2.4
lt’lik, 4 silindirli bir motor görev alacak.
Bir yanıt yazın