Genel

Yenilen motoruyla daha da iddialı

Forester’daki önemli yenilikse bir Subaru klasiği boxer motorun üçüncü nesli.

İlk kez 1997 yılında yollara çıkan
Subaru Forester, kompakt ve
aynı zamanda zarif tasarımı ile
farklı hisler uyandıran bir araç
oldu. Etkili 4×4 sistemi ve Subaru’ya
özgü boxer motor ise aracın
farklılığının altını daha fazla çiziyordu.
2008 yılında piyasaya çıkan
ve “Şehirden uzaklaş ama terk
etme” konseptli üçüncü model,
konfor ve güvenlik seviyelerindeki
iyileştirmelerle dikkat çekti.
Şimdi ise sıra, makyajlı Forester’da.

Araçtaki ana yenilikleri, üçüncü
nesil boxer motor, iyileştirilmiş
süspansiyon, iki yeni gövde rengi,
2.0XS için özel tasarlanan 17 inçlik
jantlar, LED’li sinyallere sahip
yan aynalar, gümüşi dekorasyonlarla
desteklenmiş ve kalitesi artırılmış
iç mekan, farklı kabin
rengi kombinasyonları, yeni elektrolimune
(elektronik aydınlatmalı)
göstergeler, iki bölgeli klima,
4.3 inçlik renkli monitör, bluetooth
destekli müzik sistemi olarak
sıralamak mümkün.

Kompakt boyutlarıyla şehir içi
kullanımda da kıvraklık sağlayan
Forester’ın toplam yüksekliği ve
dingil mesafesi artırılmış, böylelikle
daha ferah bir kabin sunulması
sağlanmış. Makyajlı Forester’ın
965 mm’lik arka koltuk bacak
mesafesi ise sınıfının en yüksek
değeri.

2011 model yılıyla birlikte kullanılmaya
başlanan üçüncü nesil
boxer motor ise boyutlardaki iyileşme
ve küçük görsellik farklarından
çok daha önemli bir yenilik. Yeni nesil boxer motordaki yenilikler
motorun hem daha çevreci,
hem de sürüş performansı
açısından daha güçlü bir karakter
kazanmasını sağlıyor. Ayrıca yerini
aldığı motora göre yüzde 11 daha
az yakıt tüketiyor ve tüm vites aralıklarında
daha yumuşak hızlanmalar
sağlıyor.~ Forester’ın 2.0X ve
2.0XS modellerinde kullanılan ve
Euro5 emisyon normunu karşılayan
bu motorun ortalama yakıt tüketimi
ise 7.5 lt/100 km olarak
açıklanıyor. Yenilemeyle birlikte
düşük ve orta devirlerde elde
edilen tork artışı ise daha yumuşak
hızlanmalar sağlıyor. Bir önceki
modelde kullanılan motorun
mevcut özelliklerini koruyan Subaru,
valf sisteminin ve tahrik mekanizmasının
düzenini değiştirerek,
silindir bloğu ve silindir kapağı
mekanizmasını da yeniden
tasarlayarak daha uzun piston
strokları elde etmiş. Yanma odasının
boyutlarını daha kompakt
hale getiren bu değişiklik, elden
geçirilen egzoz sistemi, soğutmalı
EGR (egzoz gazı devridaimi)
fonksiyonu ve soğutma sistemindeki
alt bypass kanalı ise
motordaki diğer önemli yenilikler.
Subaru Forester ülkemizde,
Comfort, Elegance ve Preimum
olmak üzere 3 donanım paketiyle
satılıyor. Bunlardan Comfort
paketi 16 inçlik jantlar, CD’li müzik
sistemi, ön sis farları, hız sabitleyici,
ısıtmalı ön koltuklar,
klima, ön cam rezistansıyla yan ve
perde havayastıklarını içeriyor.
Elegance paketinde bunlara, 17
inçlik jantlar, 7 hoparlörlü müzik
sistemi, renkli monitör, geri görüş
kamerası, yan aynalarda sinyal
lambaları, xenon farlar, deri
direksiyon simidi ve çift bölgeli
klima ekleniyor. Üst paket ise
bunlara ek olarak, deri döşeme,
sunroof, elektrikli sürücü koltuğu
ve akıllı giriş ve çalıştırma sistemini
içeriyor.

Sürüş izlenimleri

2011 model Subaru Forester’ın
test sürüşleri, Macaristan’ın Budapeşte
kenti ve çevresinde düzenlenen
bir organizasyonla gerçekleştirildi.
Aracın sürekli 4×4 sisteminin
asıl gücü ve avantajını sergilediği
karlı bir ortam elde edebilmek
için tanıtım mekanı olarak
bu bölge seçilmişti. Ancak havanın
azizliği nedeniyle ~araçları, kupkuru
asfalt yollarda kullanmak
zorunda kaldık. Asfalt kalitesinin
pek de iyi olmadığı şehir dışı yollarda
makyajlı Forester, konfordan
gerçekten ödün vermediğini kanıtladı.
Sessiz ilerleyişi ve yüksek
konforuyla beğeni kazanan araç,
artan iç mekan kalitesiyle de yolculukları
gayet keyifli hale getiriyor.Mühendislerin yeni boxer
motorla ilgili söyledikleri de doğru
gibiydi: Hızlanmalar yumuşak,
alt ve orta devirler güçlü.
Otoyol kullanımında da başarısını
tekrarlayan aracın arazi performansını
merak ediyorduk. Bunun
için Subaru ekibi, 4 km’lik
orta zorlukta bir orman parkuru
hazırlamıştı. Çamurlu ve büyük bir
kısmında derin tekerlek izleri
olan parkurda da Forester, hiç
zorlanmadan ve önemli bir konfor
eksikliği hissettirmeden yoluna
devam etti. Makyajlı Subaru Forester’ın
Türkiye fiyatları 77 bin
TL’den başlayıp 84 bin 600 TL’ye
kadar yükseliyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.