Scuderia Ferrari Marlboro Takımı pilotu Fernando Alonso, Ferrari F150 ile yaptığı ilk testler sonrasında, “Dayanıklılık açısından kesinlikle iyi bir başlangıç yaptık. Ferrari F150 çok güçlü olduğunu kanıtladı ve bu konuda mutlu olabiliriz. Rekabet gücümüzün ne kadar yüksek olduğunu ilk yarışta göstereceğiz” açıklamasını yaptı.
Hem her şampiyonaya katılmış tek takım olmasıyla hem de 16 defa Markalar Şampiyonluğunu kazanarak kupayı müzesine taşımasıyla dikkat çeken Scuderia Ferrari, 2011 sezonunda yarışacağı yeni yarış otomobili F150’yi tanıttı. Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo ile birlikte takım pilotları Fernando Alonso ve Felipe Massa’nın da katıldığı bir organizasyonla tanıtılan Ferrari F150, Ferrari’nin F1 Dünya Şampiyonası’nda yarışmak için geliştirdiği 57. tek koltuklu yarış otomobili unvanına sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. 1950 yılından bu yana gerçekleştirilen tüm F1 Dünya Şampiyonalarına katılan tek takım olan Scuderia Ferrari’nin yeni yarış otomobili F150, adını İtalya’nın tek çatı altında birleşmesinin 150. yıldönümü vurgusundan almasıyla dikkat çekiyor. Scuderia Ferrari Marlboro Takımı pilotu Fernando Alonso, Ferrari F150 ile yaptığı ilk testler sonrasında, “Dayanıklılık açısından kesinlikle iyi bir başlangıç yaptık. Ferrari F150 çok güçlü olduğunu kanıtladı ve bu konuda mutlu olabiliriz. Rekabet gücümüzün ne kadar yüksek olduğunu ilk yarışta göstereceğiz” açıklamasını yaptı.
İlk bakışta F150’nin monokok gövdesinin ön kısmı F10’dan daha yüksek görünmektedir. Yan hava menfezlerinin ağızları ebat olarak küçültülürken, sürücünün başının üstündeki ~dinamik menfezin yerleşiminde ise değişiklik yapıldı. Arka süspansiyon yeni bir tasarıma sahip olurken, ön süspansiyonda ise şasinin ön kısmındaki değişiklikleri takiben değişiklik yapıldı.
Motor performansıyla ilgili geliştirme çalışmaları hâlâ dondurulmuş durumda olduğundan motorda gerçek anlamda bir modifikasyon yapılmamıştır. Fakat bu, Ferrari’nin motor uzmanlarının boş durduğu anlamına gelmemektedir. Dayanıklılığı artırma konusunda çalışmalar yapılmış, bilhassa pnömatik ön kısım üzerinde durulmuş, aynı zamanda maliyetlerin azaltılmasına da çalışılmıştır. Ayrıca KERS’in yeninden sunulması, motorun ön bölümünün yapısında ciddi değişiklik yapılmasına yol açmış; bizzat KERS’in kardan mili sistemi üzerinde ve krank milinde değişiklikler gerçekleştirilmiştir. Bunların sonucunda da soğutma ve yağlama sistemlerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Ferrari tarafından tasarlanan kinetik enerji geri kazanım sistemi, MTS ve Magneti Marelli ile birlikte üretilmiş olup, 2009’da edinilen deneyimlere dayanarak ve ebat ile ağırlığı azaltırken, yönetmeliklere uygun şekilde azami kullanılabilir gücü ve bir turdaki kullanım çevrimini muhafaza etmek amacıyla ince ayarları yapılmıştır.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın