Honda CR-V, kompakt SUV
sınıfının, köklü Japon modellerinden
biri. İlk olarak
1995 yılında yollara çıkan ve her
zaman bu sınıfın önemli seçeneklerinden
biri olan CR-V, geçirdiği
son makyaj operasyonu
ile artık daha taze bir görünüme
bürünerek tüketicilerin karşısına
çıktı.
Görünüm konusunda belirgin
hatları ile sevilen bir etki uyandıran
aracın en önemli artılarından
biri ise uygun diyebileceğimiz fiyatı.
150 HP güç üreten 2.0 lt’lik
benzinli motor seçeneği ve otomatik
şanzımanı ile birlikte aracın
ülkemizdeki başlangıç fiyatı 72
bin TL. Bu seçeneğin yanında alınan
donanımların sayısı da bir
hayli yüksek sayılır. Bu motor
seçeneği ile üç farklı versiyonla satın
alınabilen CR-V, isteğe bağlı
olarak 2.2 lt’lik dizel motor seçeneği
ile de satın alılabiliyor. Fakat
bu durumda fiyat, zirve yaparak
101 bin TL seviyesine ulaşıyor.
Honda CR-V’nin önemli güvenlik
ekipmanlarından biri Çarpışma
Hafifletici Fren Sistemi
(CMBS). Bu özelliği ile Euro NCAP
Advanced Ödülü’nü almaya hak
kazanan CR-V, şehir içinde düşük
hızlarda ve şehir dışında yüksek
hızlarda çarpışma tehlikesiyle
karşılaşıldığında sürücüyü uyarmak
üzere tasarlanmış. Çarpışma
Hafifletici Fren Sistemi, radar tabanlı
otomatik sistemi ile duran
veya aynı yönde hareket eden
araçlarda çarpışmaların engellenmesine
yardımcı oluyor. Honda
tarafından Avrupa topluluğu
genelinde yapılan kaza istatistikleri
çalışmasına göre, tüm otomobillerde
CMBS donanımı bulunması
halinde, her yıl 200 bin ile
250 bin arasında kazanın önlenebileceği
veya sonuçlarının hafifletilebileceği
ortaya konulmuş.
Bu sistem gerçekten de özellikle
sürücünün dalgın olduğu zamanlarda
çok işe yarayan bir
özellik. Aynı zamanda uyarlanabilir
hız sabitleyici sayesinde araç
yine kendiliğinden fren yapma
özelliği ile çok önemli bir yardımcı.
Gelelim CR-V’nin makyajla birlikte,
ne gibi değişimler geçirdiğine.
CR-V’deki bu yenileme, bir
önceki modelin özelliklerine sadık
kalınarak gerçekleştirilmiş. Yenilenen
ön ve arka tamponlarlabirlikte önden bakıldığında ızgaranın
değişim gösterdiği görülüyor.
Bu küçük dokunuşlarla aracın
klasikleşmiş ve beğenilen tasarımına
sadık kalınmış. Bununla
birlikte Honda logosunun bulunduğu
bölüm eskisine göre daha
ince tasarlanarak, CR-V’nin
bakışlarının eskisine göre daha
keskin olması sağlanmış.
Yaşam alanında ise ferahlığı
artırmak için dokunuşlar yapılmış.
Kapı içlerinde kullanılan malzemeler
değişim gösterirken, koltuk
kumaşlarında da yine ferah bir yapı
için farklılıklar yapılmış. Bununla
birlikte yaşam alanının sessizliği
için de önemli gelişmeler elde
edilmiş durumda. Kullanılmaya
başlayan yeni yalıtım malzemeleri
ile iç mekanın eskisine
göre çok daha sessiz olması sağlanmış.
Yapmış olduğumuz kullanım
sırasında CR-V özellikle
sessizliği ile beğenimizi kazanan
bir araç oldu. Elbette mekanik sesler
var ama rüzgar, cam fitillerinden
sızan sesler gibi detayların
önüne geçilmiş. Özellikle uzun yol
kullanımları sırasında sessizlik
memnun edici seviyeye ulaşıyor.
Genişlik açısından beklentileri
rahatlıkla karşılayan CR-V, basit
ve kolay kullanımın ön planda olduğu
bir yaşam alanı sunuyor. Kumanda
elemanları büyük ve yerleri
aranmıyor. Eşya gözlerinin sayısı
da yeterli ve beklentileri karşılıyor.
Aydınlık seviyesini iyi bulduğumuz
araçta, orta konsolun
şişkin yapısı ise rahatsızlık verebiliyor.
Aynı zamanda koltukların
ortasında bulunan konsol ile orta
konsol arasında önemli bir
boşluk var ve bu görsel olarak biraz
keyifsiz görünüyor. Bunun
yanında iç mekanda kullanılan bazı
plastiklerin dokusunun da daha iyi olması gerektiğini düşünüyoruz.
Kullanılan malzeme kaliteli
görünüyor ama oldukça sert. Bazı
yerlerde küçük işçilik ve montaj
hataları da dikkat çekiyor. Vites
kolunun küçük tasarımı ise
son derece kibar görünüyor. İç
mekanda, çift parçalı torpido gözü
ve kapı içlerinde sunulan tutamak
kolları da beğenimizi kazandı.
Araç içi aydınlatmalar da
gözleri yormayacak şekilde seçilmiş.
CR-V’de kullanılan 2.0 lt hacmindeki
dört silindirli ünite, 5 ileri
oranlı otomatik şanzımanla
kombine edilmiş durumda. Bu
ikilinin performans özelliklerinden
önce biraz gürültülü çalıştıklarını
belirtelim. Özellikle yüksek
hızlara ulaşıldığında mekanik sesler
rahatsız edici oluyor.
6200 d/d’de 150 HP güç üreten
motor (i-VTEC) aynı zamanda
4200 d/d’de 192 Nm tork üretiyor.
1605 kg ağırlığında olan CR-V
bu motor ve şanzıman seçeneği ile
başarılı denilebilecek performans
değerleri sunuyor. 0-100 km/s
hızlanma değeri ile 12-13 saniye
aralığı içinde kalıyor ve bu özelliği
ile de beklentileri zorlanmadan
karşılıyor. Tüketim konusunda
ise ortalama bir performansta
10 litreye yaklaşan bir
tüketimi göze almanız gerekiyor.
Son hızı 177 km/s olarak açıklanan
CR-V, bu hıza ulaşmaya istekli
bir karaktere sahip. Şehir dışı
kullanımlar için yeterli olan
bir performans sunan araç, şehir
kullanımlarında da otomatik şanzımanın
getirdiği konfordan yararlanıyor.
Şanzıman vites geçişlerini
sarsıntısız bir şekilde yerine
getirirken, sürücünün isteklerine
de cevap veriyor. Belli bir bekleme
süresi yaşanıyor ama bu rahatsızlık
verici bir boyuta ulaşmıyor.
Honda CR-V makyajlanırken
süspansiyon sistemi de elden geçirilen
detaylardan olmuş. Yol tutuş
karakteri açısından yüksek
bir performans sunan araç, yüksekliği
fazla olmasına rağmen
bunu sürücüye negatif bir özellik
olarak yansıtmıyor. Süspansiyon
sisteminde yapılan iyileştirme ile
aracın konfor özelliğinde bir artış
sağlanmış. Bu sayede sürüş konforu
hemen fark edilebilecek bir
şekilde iyileşme göstermiş.
Ele tam oturan bir direksiyon simidine
sahip olan CR-V, yönlendirme
karakteri ile de bir sorun
yaşatmıyor. Netlik açısından sistem
ortalamalarını zorlanmadan
yakalıyor. Harekete duyarlı elektrikli
direksiyon sisteminin tepkileri
son derece iyi. Pedalların
kullanımı, özellikle fren pedalının
dozlama hassasiyeti de iyi. Panik
frenler sırasında CR-V, güvenlik
sınırının rahatlıkla altına inen
değerlere ulaşıyor. Dört tekerlekten
çekiş sistemi ise iyi çalışıyor
ve sürüş sırasında gerçekten
de etkin bir güvenlik sağlıyor.
Sonuç
Ülkemiz yollarına
1997 yılında çıkan
ve kompakt SUV sınıfının
önemli
oyuncularından biri olan CR-V, geçirdiği
gençleşme operasyonu ile bu
sınıfta iddiasını yeniden ortaya koyuyor.
Keyif veren detayların sayısı
bir hayli fazla olan CR-V, güvenlik
konusunda da çok önemli artılara
sahip. Karakterli bir görünüme sahip
olan araç performans açısından
da beklentileri zorlanmadan karşılıyor.
İddialı fiyat etiketi ise onun en
çok dikkat çeken yanı oluyor. Başlangıç
fiyatı gerçekten iyi.
+Fiyat, görünüm, yaşam alanı,
güvenlik, konfor, ferahlık,
direksiyon sistemi
– Plastik malzemeler,
tüketim, şişkin orta konsol,
mekanik sesler
Bir yanıt yazın