Hemen herkes tarafından
efsane olarak adlandırılan Fransız
pilot Sebastien Loeb artık
tam anlamıyla bir Meksikalı.
Dünya Ralli Şampiyonası’nın
ikinci ayağı olarak düzenlenen
Meksika Rallisi’nde Sebastien
Loeb, bu yarışı beşinci kez arka
arkaya kazanmayı başararak tarihe
adını bir kez daha yazdırdı.
Loeb yarış sonunda yaptığı açıklamada,
“Bu yarışı kazanmak
bana gerçekten de büyük bir keyif
verdi. Böylelikle yeni yarış otomobilimiz
Citroen DS3 WRC ile
ilk zaferi kazandık. Aynı zamanda
bu zaferi yeni otomobilimizle
benim elde etmiş olmam da
büyük bir keyif” dedi. Aslında bu
yarışta rakip pilotların atakları ile
uğraşmanın planlarını yapan Sebastien
Loeb, darbeyi hiç beklemediği
anda aldı. Yeni sezona Sebastien
Ogier ile takım arkadaşı
olarak başlayan Loeb, yarış boyunca
bu pilotun ataklarına karşı
durmaya çalıştı. Rallinin geleceğinde
önemli pilotlardan biri
olması beklenen Ogier, yarış boyunca
Loeb’ü çok zorladı. Fakat
yarışın son anlarında kaza yaparak
süspansiyon sistemine hasar
veren acemi Ogier rekabetin kaybedeni
oldu. Kaza yaparak aracına
hasar veren Ogier bu büyük
mücadeleyi kötü bir sonla noktalamış
oldu.
Ralli tutkunlarını sevindiren
bir diğer önemli gelişme ise Citroen
yönetiminin aldığı kararoldu. Sezon öncesinde takım
emri vermeyeceklerini dile getiren
Citroen yönetimi, bunun doğru
olduğunu ikinci yarışta ispatladı.
Ralli parkurlarının önemli iki
ismiyle takım kuran Citroen, kıran
kırana bir rekabet içine giren
iki pilotuna da “dur ve arkada
kal” emri vermedi. Bunun karşılığını,
yarışı duble keyfi yaşayarak
bitiremeyip ödemiş olsalar
bile ralli tutkunları ~Citroen yönetiminin
aldığı kararı büyük
bir sevinçle karşılıyor. Umarız sezon
sonuna kadar bu kararlarının
arkasında dururlar.
Önce Ford kazandı
Citroen durumu eşitledi
Dünya Ralli Şampiyonası’nın
açılış yarışı olan İsveç Rallisi’nde
bu sezondan itibaren boy göstermeye
başlayan 1.6 litre hacimli
motorların görev yaptığı WRC
otomobillerini ilk kez izleme fırsatı
bulmuştuk. Takımlar sezonun
ilk yarışını kazanmak ve
yeni tipte WRC ile birinci olmak
için ellerinden geleni yapmışlardı.
Yarış sonunda ise Ford Takımı
çok önemli bir sonuca imza
atarak ilk üç sırada yarışı tamamlayarak
rakiplerine korku
salmıştı. Sezonun ikinci yarışında
ise bu kez Citroen cephesi sevindi
ve yeni WRC otomobillerinin
kazandığı zaferlerde durum
eşitlendi. Ford Takımı sezonun
açılışını çok büyük bir şovla yaptı.
İsveç Rallisi’nde buz üzerinde
rakiplerinin yanına bile yaklaşmasına
izin vermeyen Ford Takımı,
sezonun ikinci yarışında ise
ortalarda pek görünmedi. Toprak
zemin üzerine çıktıklarında zaferi
Citroen DS3 WRC’nin kazanışını
seyretmek zorunda kalan Ford pilotları,
yine de çok şanslıydı.
Ford Fiesta WRC ile yarışan Mikko
Hirvonen yarışı, Ogier’in yarış
dışı kalması ile birlikte ikinci
sırada tamamladı. Meksika
Rallisi’nde podyumun son basamağına
ise bir diğer Ford pilotu
Jari Matti Latvala çıktı.
Markalar Şampiyonası
1. Ford Abu Dhabi WRT
2. Citroen Total WRT 47
3. M-Sport Stobart Ford WRT 36
~
4. Petter Solberg World Rally Team 12
5. Ice1 Racing 8
6. Team Abu Dhabi 6
7. Munchi’s Ford World Rally Team 6
8. Monster World Rally Team 69
Yarış sonuçları
1. Sebastien Loeb Citroen 3:53:17.0
2. Mikko Hirvonen Ford 3:54:55.4
3. Jari Matti Latvala Ford 3:55:40.9
4. Petter Solberg Citroen 4:00:35.4
5. Mads Ostberg Ford 4:02:00.5
6. Henning Solberg Ford 4:03:07.0
7. Martin Prokop Ford 4:06:52.0
8. Juho Hanninen Skoda 4:08:05.7
9. Federico Villagra Ford 4:41:34.2
10. Ott Tanak Ford 4:46:59.8
Pilotlar Şampiyonası
1. Mikko Hirvonen Ford 46
2. Sebastien Loeb Citroen 37
3. Jari-Matti Latvala Ford 31
4. Mads Ostberg Ford 28
5. Petter Solberg Citroen 23
6. Sebastien Ogier Citroen 15
7. Henning Solberg Ford 8
8. Martin Prokop Ford 6
9. Per-Gunnar Andersson Ford 6
10. Kimi Raikkonen Citroen 4
Bir yanıt yazın