Skoda tam bir başarı hikayesi.
Yani ana firma VW’deki
yöneticilerin, Skoda için farklı bir
rota çizmeye çalışmalarına hiç
gerek yok. Ancak Skoda’nın buna
rağmen değişmesi gerekiyor.
Çünkü Çek üretimi sağlam
otomobiller, orijinal Alman modellere
çok yaklaştı. VisionD de
işte bu yeni rotayı işaret ediyor:
Uygun fiyatlı olmayı da sürdürerek
insanın ruhuna hitap eden
modeller üretmek.
İnsanın çekiciliğine takılıp
kaldığı sert çizgilere, kenarlara
ve köşelere sahip profiliyle dikkat
çeken VisionD, kaslı bir görünüm
sergiliyor. Arka kısmı
biraz eski Alfasud’u hatırlatan
otomobilin biraz büyüyen ızgarası,
yeni yaratılan marka logosunu
gururla taşıyor.
İç mekanda mühendisler, yeni
malzemelerle deneyler yapmışlar.
2012 sonunda piyasaya
çıkacak olan sedan versiyonun
hedeflenen 13 bin Euro’luk fiyatı
yükselteceğinden, araçta pahalı
ahşap dekorasyon veya deri döşemelere
yer verilmemiş. Bunun
yerine örneğin gösterge panelinde
yumuşak ve hoş bir dokunma
hissi veren silikon kullanılmış.
Skoda’ya göre bu malzeme,
çizilmelere karşı aşırı bir
dayanıklılığa sahip. Skoda Dizayn
Şefi Jozef Kaban, konseptte
sergiledikleri unsurların gerçekten
de “yapılabilir” ve uygun
fiyatlı olmasına özen gösterdiklerini
açıkladı. Buna rağmen
konseptte biraz lükse de yer verilebilmiş:
Orta konsol ve kapı
döşemelerinde gerçek Bohemya
kristali kullanılmış. Güvensiz
olması nedeniyle bu malzeme ne
yazık ki seri üretimde kullanılamayacak.
Benzer bir durum,
kirlenmeye açık beyaz renkli
parıltılı döşeme kumaşları için
de geçerli.~
Orta konsolda bırakılan boşluğa
bir tablet PC veya iPad’in sığabilmesi
ise pratik bir seçim olmuş.
Ayrıca ailenin ufak bireyleri
tablet PC’leri kafalıklara sabitleyerek
kullanabilecek.
Keyif verenler
Yuvarlak hatlar ve bombelerden
vazgeçilmesi bu Skoda’yı
çok çekici kılmış.
Cansıkanlar
İç mekan seri üretimden bayağı
uzak. Bu malzemelerin
çoğu seri üretimde olmayacak.
Süpriz oldu
Skoda, sadece mantıklı ve
ağır başlı araçlar üretebilen bir firma
olmadığını kanıtladı.
SONUÇ
Skoda rota değiştiriyor:
Bu konsept bizlere, Fabia
ile Octavia arasında konumlanan
uygun fiyatlı bir modelin
nasıl olabileceği hakkında ipuçları
veriyor. Sedan versiyon 2012
yılında 13 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla
yollara çıkacak. Otomobilin
bir ikizi de Seat markası altında satılacak.
Tasarımdaki sıkıcılığın ortadan
kalkması çok iyi bir haber.
Bir yanıt yazın