Altı otomobil, yaşam döngümüzün
altı çağını sembolize ediyor.
2 yıla yayılan bu çevrimle Renault,
yeni tasarım dilini hayata geçirecek.
2010 yılında tanıtılan De-
Zir’i (aşık olur) Cenevre’de, Capture
(dünyayı tanır) adlı SUV ve RSpace
takip etti. 4.25 m uzunluğa
sahip olan bu van, 20-30 yaş aralığını
temsil ediyor: Erkek ve kız
birbirini bulmuş, bir aile kurmuş
ve çocuklarıyla birlikte geleceklerini
planlıyor.
Kulağa duygusal geliyor, değil
mi? Konsept ve şov otomobillerinin
dizayn direktörlüğünü yapan
Axel Breun bu konuda, tekrar
duygulara hitap etmek istediklerini
söylüyor. Fonksiyonellik çılgınlığına
son veren R-Space’te
Renault, duygulara yer açtığını
gösteriyor. Öndeki sürücü koltuğunun
sırtlığı, ön yolcu koltuğunu
aşık çiftler gibi kucaklıyor. Arkada
ise çocukları dijital bir top havuzu
bekliyor: Deri kaplı çok sayıda
küp, elektrikli sistemler yardımıyla
farklı miktarlarda yükselerek
farklı koltuklara veya özgün
bir oyun alanına dönüşebiliyor.
Ancak bu bölgenin, büyüklerin de
ilgisini çekmesi mümkün.
Breun’a göre bu otomobil de Renault
gibi ilerici. Ya da en az,
1984 yılında tanıtılan ve Avrupa’da
geniş hacimli otomobil trendinin
kurucusu olan ~ Espace kadar
ilerici. Cenevre’de sergilenen RSpace
adlı konsept ise çok daha
oyuncaklı ve sportif ve bu haliyle
köşeli hatların hakimiyetindeki
geleneğin yıkılışı anlamına da geliyor.
Acaba burada, geleceğin Renault
vanlarından birini mi görüyoruz?
Bu soruya Axel Breun, başını
eğerek şu cevabı kısıtlı veriyor:
“Bir seri üretim otomobilin B sütunu
olmadan piyasaya çıkmasını
isterim”. R-Space’in motor konseptini
ise 2012 yılında kullanmaya
başlayabileceğiz: Direkt enjeksiyon
ve turbo beslemenin yardımıyla
110 HP güç üreten 3 silindirli 0.9
lt’lik benzinli bir motor. Renault’nun
açıklamasına göre
bu motor ile R-Space, 100
km’de 3.7 lt yakıtla yetinebiliyor.
Ne kadar “çevreci”
bir oyuncak, değil
mi?
Kokpitin tasarımı iç mekanda
yüzüyormuş gibi hissettiriyor.
Beyaz deri döşemeler veya
görüşü kısıtlayan cam çizgilerine
konsept araçlarda
izin veriliyor. Bunlar seri üretimde
tabi ki değişecek.
Tasarımcı Axel Breun (sağda) arka
koltuğu anlatıyor: Birçok deri küp
elektrikli sistemlerle farklı oranlarda
yükseltilebiliyor. ~ R-Space’in
yüzü ilk kez 2012 yılında yeni
Clio’da kullanılacak.
Yatık ön cam Espace’ı hatırlatan bir profile neden oluyor. Ancak
4.25 m’lik boyuyla bu konseptin uzunluğu bir Golf’ünki kadar.
Keyif verenler
Konseptin tam bir cimri
olan cüce motoru yakında
Smart’ta da kullanılacak.
Can sıkanlar
Megane ile Scenic’in arasında
harika bir yere konumlandırılması
mümkün olan bu aracın
üretilmesine henüz karar verilmedi.
Süpriz oldu
Konseptin tasarımı, bir Renault
vanının ne kadar sportif
görünebileceğini gösterdi.
SONUÇ
Espace öldü, yaşasın R-Space! Van
tasarımlarının gittikçe can sıkıcı hale
büründüğü bugünlerde Renault,
geniş hacimli araçlar sınıfına taze
kan verdi. Çok uzun süredir vanlar,
R-Space kadar hareketli ve dinamik
hatlara sahip olamamıştı.
Bu otomobil,
Fransızların Bulli’si
olabilir. Umarız
Renault, R-Space’i
bu haliyle üretir.
Bir yanıt yazın