Japon Mazda markası için tasarım,
markanın fark yaratan özelliklerden
olmuştur. Daha önce Nagare
ile başlayan bu tasarım konsepti,
bugün Kodo ile devam ediyor.
Bu iki tasarım konsepti arasındaki
farkı, Mazda’nın tasarım bölümünün
Genel Müdürü Ikuo Maeda’ya
sorduk. 1982 yılında Mazda markasına
katılan Maeda, daha önce
RX-8 gibi spor modellerin de baş tasarımcısı
görevini üstlenmiş.
Auto SHOW: Mazda tasarımında
daha önce Nagare felsefesi
vardı. Şimdi ise Kodo isimli yeni
bir akımdan bahsediyorsunuz.
Nagare’yi terk mi ettiniz?
Ikuo Maeda: Mazda için tasarım,
hareketin ve dinamizmin bir
dışa vurumu. Nagare, doğadaki
akışkan formlardan esinleniş ve bu
formların otomobile uygulanışıydı.
Nagare, tasarımdaki bu dinamizmin
bir parçasıydı, ilk adımıydı
ama yumuşak çizgilerden
oluşuyordu. Bir sonraki adım ise
daha sert ve güçlü hareketleri benimsemeliydi.
Nagare’deki durağan
çizgilerin aksine, Kodo tasarımında,
bir vahşi hayvanın hızını
ve kaslı yapısını görebiliyoruz.
AS: Peki bu döngü sürüp gidecek
mi? Sürekli tasarım akımlarınızı
değiştirecek misiniz? Kodo’dan
bir sonraki adım ne olacak
ve ne zaman gelecek?
IM: Henüz bir sonraki adıma karar
vermedik. Cenevre’de sergilediğimiz
Minagi ve Shinari isimli iki
konsept de Kodo tasarımının ilk
örneklerinden. Minagi üretime
çok yakın ve Eylül ayındaki Frankfurt
Otomobil Fuarı’nda üretim
haliyle sergilenecek.
~
AS: Kodo tasarımını diğer Mazda
modellerinde de görebilecek
miyiz?
IM: Frankfurt Fuarı’nda Kodo tasarım
felsefesine sahip başka konseptler
de sergileyeceğiz. Hedefimiz,
tüm ürün gamının Kodo tasarımına
sahip olması ama tabi ki
bu zaman içerisinde gerçekleşecek.
Hafif makyajlarda Kodo’nun bazı
elemanlarını kullanacağız, önemli
olan hangi elemanlarına yer
vermemiz gerektiğine karar evrmek.
Bütünüyle yenilenmiş modellerdeyse
Kodo felsefesini tepeden
tırnağa uygulayacağız.
Bir yanıt yazın