Turbo sistemleri her yerde. İlk anda kulağa hoş geliyor ama Veloster’deki turbo iki kenarı keskin bir bıçak gibi.
ÖNE ÇIKANLAR
Hyundai’nin 3 kapılı coupesi, turbo besleme sayesinde artık 140 HP yerine 186 HP güce sahip.
ÖZELLİKLER
Dört silindirli turbo motorun sesi insanın tüylerini diken diken etmiyor. Ancak 1.6 lt’lik makine, aşırı besleme sayesinde Veloster’i 100 km/s hıza 7.7 sn’de ulaştırıyor. Gayet iyi, değil mi? 265 Nm’lik maksimum tork da kulağa hoş geliyor ama pratik kullanımda Veloster, kendini dizginlenmiş hissettiriyor, rüzgar ve yuvarlanma dirençleriyle olan savaşını henüz 214 km/s’de kaybediyor. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse 180 HP’lik bir Scirocco hem 280 Nm tork üretiyor, hem de 225 km/s’ye ulaşabiliyor. Neyse ki Koreli coupe, 100 km’de 9.2 lt yakıtla yetinebiliyor. Ancak performanslı kullanımlarda bu rakam çok yükseliyor. Bunlara eklenen, yavaş çalışan çift debriyajlı şanzıman ve sert süspansiyon da sportifliği tırpanlayan özellikler.
MALİYETLER
Veloster Turbo’nun Almanya fiyatı, atmosferik kardeşinden 1400 Euro daha yüksek. Bu da test aracımız 1.6 Turbo Style’ın fiyatını 25 bin Euro seviyesine taşıyor. Aslına bakılırsa onu ilginç kılan da bu: Daha önce sözünü ettiğimiz Scirocco’nun fiyatı neredeyse 4 bin Euro daha yüksek. Veloster Türkiye’ye ithal edilmeyen Hyundai modelleri arasında yer alıyor.
TEKNİK VERİLER
Hyundai Veloster 1.6 Turbo Automatik
Motor: 4 silindir, turbo, önde enlemesine; Motor hacmi: 1591 cc; Maks. güç: 186 HP-5500 d/d; Maks. tork: 265 Nm-1500 d/d; Maks. hız: 214 km/s; Güç aktarımı: önden çekiş, 6 ileri DSG şanzıman;
ÖLÇÜMLER
Hızlanma 0-100 km/s: 7.7 sn, Boş ağırlık: 1339 kg,
Fren mesafesi 100 km/s’de: 37.0 m,Test tüketimi: 9.2 lt/100 km
SONUÇ
Gerald Czajka
Turbo motorlu Veloster pek de etkileyici değil. Performans beklentilerin gerisinde kalırken, tüketim de gayet yüksek. Buna bir de vasat konfor eklenince, şansının pek yüksek olacağını düşünmüyoruz.
Bir yanıt yazın