CITROEN AMI6
Yüzyılın otomobili olarak kabul edilen Citroen DS’in ve11CV’nin de yaratıcısı olan Flaminio Bertoni, iddialara görebu otomobil için “başyapıtım” demiş. Ami6 adlı bu model,yaratıcısının tüm garipliklerini barındırıyordu: Tersyöne eğimli bir arka cam, kutu gibi bir arka kısım ve buruşukbir yüz! Bugün çok ender olan Ami6’lar aranılan antikalararasında.
BMW 7 SERİSİ
Bu otomobil Münihli üreticinin modellerinde benzer çizgilerkullanma stratejisinin sonu oldu. Dizayn Şefi ChrisBangle bunun için, radikal bir tasarımda karar kıldı. Heybetliformlarla sert köşelerin birlikteliği güçlü protestolaraneden olsa da, BMW yönetimi bu eleştirileri uzun birsüre dikkate almadı. Bugün Bangle’ın çizgileri yumuşadıve tasarımcının işine son verildi.
VW DERBY
Bu sırt çantalı Polo, ağabeyi Jetta ile aynısoruna sahipti: Bagaj bölmesi, tasarımöğrencileri tarafındanözensizce arkasına yapıştırılmışbir sandık gibi duruyordu.Ne yazık kitasarımcılarınbutercihi, devasabagaj bölmesiyleDerby’nin aslındaçok pratikbir araç olduğu gerçeğininikinci plana atılmasına neden oldu.
HONDA INSIGHT
Acaba Honda, Insight’ı Avrupa’da satma cesaretini neden gösteremedi?Bunun nedeni pahalı olması mı, sadece yumuşakhibrid olması mı, yoksa görünümü mü? Ancak arka tekerleklerikapalı olan ve bir yağmur damlasına benzeyen bu tasarımınnedeni, tasarımcıların cesareti değildi: Bu çizgiler tamamenrüzgar tüneli deneylerinin sonucunda ortaya çıkmıştı.
PEUGEOT 1007
Bu küçük için “tekerlekli sürgülü kapı” denilebilir. Birsandık gibi köşeli olan bu şehir otomobili aynı zamandagayet pahalı da. Garip orantılar, yüksek yapı ve bunlaraeklenen çok yavaş açılan bir kapı. Bu nedenle 1007kısa bir süre içinde bantlara veda etmek zorunda kaldı.Hem de sürgülü kapı konseptinin gayet iyi bir geleceğesahip olabilecek olmasına rağmen.
FORD KA
Teknik olarak sadece yeni kıyafetler giydirilmiş eski birFiesta’ydı ve tasarımıyla insanları kutuplara ayırdı.Abartılı yuvarlaklığı, cesur renkleri ve ilginç döşemeleriyleKa, Ford’un New-Edge dizayn anlayışının (Focus) ilkipuçlarını veriyordu. Özellikle ağır paslanma gibi kusurlarasahip olan bu tekerlekli küreye bugün bile birçok yerderastlamak mümkün.
LANCIA KAPPA COUPE
Markanın bu son büyük coupesi, gayet şık bir tasarımave minicik kuyruk çıkıntılarına sahipti. Ancak arkayadoğru alçalan bagaj kapağı ve kısaltılmış dingilmesafesi, otomobilin siluetinin garip görünmesine nedenoluyordu. Avrupa çapında satılabilen 3 bin 262 adetörnekten geride kalanlar, günümüzün aranılan gençklasikleri arasında.
TOYOTA PRIUS
Konturları veya belirgin bir silueti yok… İlk Prius’un bugarip tasarımı, müşterilerinin fanatik çevreciler olmasınıgerektiriyordu. Brad Pitt veya George Clooneyböyle bir araçla asla fotoğraf çektirmezdi herhalde. Hibridotomobillerin öncüsü olan Prius ülkemize ithaledilmezken, Avrupa pazarlarında ikinci elini 5 bin Eurocivarında fiyatlarla bulmak mümkün.
~
FIAT MULTIPLA
Fiat bir kez daha her şeyi farklı yapmak istemişti:Dimdik yan kısımlar, yüksek camlar, öndeve arkada 3’er adet koltuk… Bunların tümünükabul edebilirdik ama ördek gagasınıandıran burun kısmı kesinliklegaripti. Ayrıca dünyaya hangigözlerle baktığı da anlaşılmıyordu:Alttakiler mi,üsttekiler mi? Multipla’yıçevrenizdekilerekarşı savunabilmekiçin gayet cesur olmanızgerekiyordu. Burun tasarımı2004’te düzeltildiğindebu garip Fiat için çokgeç kalınmıştı.
Yorum yazın