Ülkemizin yetiştirdiği önemli
ralli pilotlarından biri olan ve
sadece yarışmak yerine, ralli tutkunlarının
eğitimlerinde de
önemli bir rol oynayan Volkan
Işık, sonunda bombayı patlattı.
“En büyük hayalim’” dediği ve
üzerinde iki yıldır çalıştığı Volkicar
projesini günışığına çıkaran
Volkan Işık, motor sporları adına
çok önemli bir adım atmış oldu.
Projesi, geliştirme çalışmaları
ve üretimi Volkan Işık tarafından
gerçekleştirilen safkan yarış otomobili
Volkicar, küçük yapısına
rağmen güçlü motoruyla yüksek
performansı garanti eden bir
araç.
Volkicar adını taşıyan yarış
otomobili, tamamen Türk mühendisliğiyle
tasarlanırken, geliştirme
çalışmaları Volkan Işık
ve ekibi tarafından yapıldı. İlk
taslaklarından üretim aşamasına
kadar yaklaşık 2 yıllık bir çalışmayla
ortaya çıkarılan aracın ilk
versiyonu V1 logosunu taşıyor.
Volkicar’ın tanıtım toplantısında
bir konuşma yapan Volkan
Işık, otomotiv sektörünün ayrılmaz
bir parçası olan motor sporlarının
Türkiye’de otomotiv
endüstrisiyle benzer ivmeyle gelişemediğinin
altını çizdi. Motorsporlarının
gelişmiş ülkelerde
ekonomik ve sosyal
anlamda önemli
bir sektör olduğunu
söyleyen
Volkan Işık,
Volkicar ile
motor sporlarında
bir
Türk markası
yaratmayı hedeflediğini belirtti.
Motor sporlarının gerçek bir
sektör haline gelebilmesi için
öncelikle sporun tabana yayılması
gerektiğini ve makul bütçelerle
yarışma imkanı sunulması
gerektiğini anlatan
Volkan Işık, “Yarış
pisti sıkıntısı
çeken Türkiye’nin
ihtiyacı,
küçük
alanlarda bile
yarışabilecek
boyutlarda,
seyir zevki ve mücadele
olarak üst düzeyde yeteneklere
sahip yarış otomobilleridir”
dedi. Işık, bunun yansımasının
da VOLKICAR olduğunu sözlerine
ekledi.
Volkan Işık, 2008 yılının Aralık
ayında start verdiği Volkicar
projesini ilk olarak Halid Avdagiç
ile paylaştığını ve daha sonra
Enes Elver’in de projeye dahil
olduğunu söyledi. Işık bu süreci
“Bugüne kadar kullandığım
bütün yarış otomobillerinden
edindiğim tecrübeleri yorumlayarak
hedeflediğimiz otomobili 5
ay içinde tamamladık. Bu süreç
çok heyecan vericiydi. Gece gündüz
heyecanla çalıştık. İlk prototipi
başarıyla tamamladıktan
sonra geçen sürenin de ardından
Volkicar üretilecek konuma geldi”
dedi.
FIA (Uluslararası Otomobil
Federasyonu) kurallarına uygun
olarak hazırlanan Volkicar’ın 42
mm ve 32 mm çelik çekme borudan
imal edilen güvenlik kafesi, sürücünün güvenliğini en
üst düzeyde tutuyor. Alt gövde ve
üst gövdesi kompozit plastikten
üretilen Volkicar, 115 HP güç
üreten Yamaha motosiklet motoru
ile son derece performanslı
bir araç. Volkan Işık yaptığı açıklamada,
yarışlar için yılda 60
adet Volkicar üretmeyi hedeflediğini
dile getirdi.
Volkicar’ın özellikleri
Motor 1251 cc, sıralı 4
silindirli, benzinli, DOHC,
hava soğutmalı, 115 HP,
Şanzıman 5 ileri vitesli
(sıralı tip, manuel), elektrikli
geri vites, Aktarma
Yüzde 100 kilitli diferansiyel,
arkadan itiş, Ağırlık
530 kg, Ağırlık/Güç oranı
4.6 kg/HP, Dingil mesafesi
1915 mm, Süspansiyon Orijinal
tasarım, önde çift salıncaklı
bağım sız, arkada rijid aks,
ayarlanabilir amortisörler Frenler
Önde disk, arkada kampana,
Lastikler 205/60 1
Yorum yazın