Genel

Özgünlüğünü yitirdi daha kaliteli oldu

Citroen C4 özgün detaylarından vazgeçerek karşımıza çıktı.

İlk olarak onunla 2005 yılında
tanıştık. Tanıtım toplantısında
sürekli olarak bu
otomobilin özgünlüklerinden
söz edilmişti. Bu ilk
modelin özgün yapısı, Andre
Citroen’in yaratıcılık dönemine
göndermeler yapıyordu ve bu
özellikler, kullanıcılarının da beğenisini
kazanmıştı. Göbeği sabit
kalan direksiyon simidi, orta konsolun
üzerine konumlandırılmış
gösterge paneli gibi detayları ile
C4 gerçekten de kompakt HB sınıfının
farklılarından biriydi.

Günümüzde ise Citroen C4’ün
yeni versiyonuyla, tüm bu özgünlüklerini
bir kenara bırakmış
bir şekilde karşılaştık. İlk
etapta aslında bu durum bizde bir
şaşkınlık yaşattı. Ancak sonrasında
yeni C4’ün bu tasarımını da
beğendiğimizi düşündük. Tamam,
kompakt HB sınıfının diğer
üyeleri gibi çok fazla farklılığı yoktu
ama C4 artan kalitesi, bol seçeneğe
sahip olması gibi detayları
ile sınıfının yine önemli oyuncularından
biri olacak.

ve Exclusive olmak üzere 3 farklı
donanım seviyesiyle pazarlanan
C4, kompakt sınıf müşterisinin
beklentilerini karşılayacak zenginlikte
donanımlara sahip. Bunun
yanında C4’ün kaputunun altında
1.4 VTi 95 HP M/T, 1.6 VTi
120 HP M/T olmak üzere iki
benzinli motor seçeneği bulunuyor,
1.6 VTi BVA otomatik vites seçeneğiyle
de satın alınabiliyor.
1.6 lt HDi 92 HP M/T, 1.6 lt HDi
112 HP M/T, 1.6 lt e-HDi 112 HP
MCP ise araçta görev yapan dizel
motor seçenekleri. Citroen yönetimi,
daga da güçlü bir motor seçeneği
beklentisine ise BMW ve
PSA Grubu’nun birlikte geliştirdiği
1.6 lt THP 156 HP benzinli motor
ve MCP adı verilen otomatik şanzımanlı
versiyonla yanıt veriyor.
34 bin 600 TL’lık, iyi denilebilecek
bir başlangıç fiyatına sahip
olan C4, 45 bin 800 TL ödenerek
satın alınabilecek dizel motor ve
otomatik şanzıman kombinasyonuyla
da oldukça iddialı bir görünüme
bürünüyor. Eğer test otomobilinde
olduğu gibi güçlü bir
benzinli motor ve otomatik şanzıman
konforunu arıyorsanız, o
zaman fiyat 47 bin TL seviyesine
ulaşıyor. Fiyatlandırma açısından
da zengin bir seçeneğe sahip
olan C4, ülkemiz şartlarını çok iyi
bir şekilde analiz etmiş gibi görünüyor.


~

Citroen C4 yenilenmesi ile birlikte
çok önemli bir değişim geçirmiş
durumda. Fazla olmasa
bile büyüyen ölçüleri ile dikkat çeken
yeni nesil C4’ü bir önceki versiyonu
ile yan yana getirdiğimiz
zaman, aralarındaki benzerliğin
oldukça az olduğunu görüyoruz.
Eski nesle göre daha iri olan C4, 4329 mm uzunluğunda, 1789 mm
genişliğinde, 1489 mm yüksekliğindeyken,
2608 mm dingil mesafesi
de sunuyor.

Kaliteli bir tasarıma sahip olan
C4, güçlü görünen detayları ile de
beğeni topluyor. Motor kaputunun
üzerindeki bombeli ve şişkin
yapı ile agresif bir etki de uyandıran
C4, krom ve çift şeritli marka
logosu ile de göze hoş görünüyor.
Dört bir tarafında bolca
kullanılan bıçak izleri ile de sportif
bir etki uyandıran C4, arka tarafında
da oyuklu tasarım ile dikkat
çekiyor. Büyük hava girişleri
ve derin sis farları yuvaları da ona
sportif bir tat katıyor.

Yaşam alanı söz konusu olduğunda
ise C4 eskisine göre çok
daha büyük bir kullanım alanı sunuyor.
Bir önceki nesilde gösterge
paneli konsolun merkezindeydi.
Yeni nesille birlikte gösterge
panelinin alışkın olduğumuz
bölgeye alınması sayesinde iç
mekanda yabancılık çekilmiyor,
özellikle diz mesafesi konusunda
başarılı bir alan bulunuyor. Boyutlarında
abartılı bir büyüme
olmamasına rağmen yakalanan
bu yaşam alanı genişliği tasarım
açısından önemli bir başarı. 400
litre sınırının üzerine tırmanan
bagaj hacmi ile kompakt HB modeller
arasında üst sıralara adını
yazdıran C4, eşya gözleri sayısı
açısından da önemli bir kullanım
alanı sunuyor. Bununla birlikte
otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın
kumanda kolunun son
derece küçük bir şekilde tasarlanması,
eşya gözlerinin sayısının
artırılması açısından iyi düşünülmüş.
Bu küçük kumanda kolunun
kullanımı ilk etapta zor geliyor ama sonrasında alışkanlık
sağlanıyor. Yaşam alanında bardaklıklar
derin bir boşluğa gömülü
olduğu için kullanımları
kolay değil. Malzeme kalitesi açısından
da bazı yerlerde maliyet
endişesi ile sert plastik malzemelere
yer verilmiş. Bütününde iyi
bir etki bırakıyor ama bazı detaycı
kullanıcılar için bu tür malzemeler
gözden kaçmıyor. Koltukların
kalitesi açısından da C4 beğenimizi
kazanamadı. Minder yapılarının
daha iyi olmasını bekliyorduk.
Görüş açıları ve sessizlik
gibi konularda ise önemli bir sıkıntı
yaşamadık. C4’ün yaşam
alanında uyarı seslerinin isteğe
göre seçilebiliyor olması da önemli
bir artı. Bunun yanında gösterge
panelinin aydınlatma renkleri
de isteğe göre seçilebiliyor.


~

Test otomobilinde güçlü bir
benzinli motor yer alıyordu. Görünüm
konusunda akıcı çizgileri
ile beğenimizi kazanan C4, bu
motor seçeneği ile son derece
sportif bir etki bırakıyor ve görüntüsünün
hakkını dinamik anlamda
da veriyor. Fabrika verilerine
göre 156 HP güç üreten benzinli
motor seçeneği ile 0-100
km/s hızlanmasını 8.7 saniyede
tamamlayan ve maksimum hızı
214 km/s olarak açıklanan C4, bu
verilere çok rahat bir şekilde ulaşabileceği
izlenimi bırakıyor. Yapmış
olduğumuz performans testlerinde
de C4, test ekibimizde çok
iyi izler bırakmayı başardı. Şehir
içi kullanımlar sırasında ise otomatikleştirilmiş
manuel şanzımanın
çalışma karakteri sıkıntı
yaşatabilir. Bu tip şanzımanlar
konfor özelliklerini artırıyor ama
sarsıntılı vites değişimleri ve yerinde
verilemeyen kararlar nedeniyle
sıkıntılı olabiliyor. Fakat
firmaların neredeyse tamamı bu
yönde de geliştirmeler yaptı ve
otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar
eskisine göre daha iyi
çalışıyor. Küçük bir kumanda kolu
ile yapılan tercihlerle birlikte bu
şanzıman akıldaki olumsuz izleri
silmeyi başardı. Yönlendirme
kabiliyeti açısından C4 rakiplerinin
büyük bir bölümünün önünde
yer alacak diye düşünüyoruz.
Direksiyon sisteminin verdiği his
ve elimize tam oturan simidin
yaptığı etki ile C4, yönlendirme
açısından beğenimizi kazandı.
Fakat aynı şeyi süspansiyon sistemi
için söylemek pek mümkün
görünmüyor.



Özellikle arka tarafta son derece
sert ve bol çukurlu zeminlerde yapılan
sürüşler sırasında vuruntu
yapan bir sistem var. Gürültü
kirliliği açısından süspansiyon
sistemi rahatsız ederken, aynı
şekilde yaşam alanına bu darbeler
beklediğimizden daha fazla
yansıyor. Pedal grubunun kullanımı
açısından sıkıntı yaşamadığımız
C4, fren performansı ile de
güvenlik sınırının altına rahatlıkla
iniyor.


~

Sonuç

Citroen C4 radikal
diyebileceğimiz
bir değişim geçirdi.
Bir önceki neslinde
sahip olduğu özgünlüklerinden vazgeçen
C4, kalite çıtasını artırmış olarak
karşımıza çıktı. Görünümü ile
eskisine göre daha iyi bulduğumuz ve
bazı detayları ile agresif görünmeyi
de başaran C4, yaşam alanı ile de beğeni
toplamayı başarıyor. Boyutları
çok önemli bir değişim geçirmemiş olmasına
rağmen yaşam alanının genişliği
son derece iyi olmuş. Motorun
performansı keyif verirken, şanzımanın
kullanımı alışkanlık istiyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.