VW EOS 2.0 TDI BLUEMOTION TECHNOLOGY
İLK İZLENİMLER
(+) VW Golf’ün LED’li gündüz
farlarına da sahip yüzü Eos’a çok
yakışmış. Gergin hatlı arka kısım
ve yeni iç mekan dekorasyonu da
taze bir etki bırakıyor.
(-) Sürüş dinamizmi ve ataklıkta
beklenenleri veremiyor.
NELER YENİ
Teknolojik anlamdaki yenilikler
yok denecek kadar az. Sürüş izlenimlerimize
konuk olan 2.0
TDI’ın BlueMotion versiyonunun
tüketimi 0.7 lt düşerek 4.8 lt/100
km seviyesine inmiş.
Ayrıca tavan artık uzaktan kumandadaki
bir düğmeye basılarak
açılabiliyor, motorda ise kontak
anahtarı yerine marş düğmesi
kullanılıyor.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
140 HP’lik motor sessiz çalışıyor
ve aracı gayet canlı bir şekilde hızlandırıyor.
Toplam 5 parçadan
oluşan tavan, bir düğmeye basıldığında
25 saniye içinde açılıyor.
Bu süre normal bir kırmızı ışık
bekleme süresi kadar. Tavan kapalıyken
rüzgar seslerinin gayet iyi
bir şekilde izole edilmesi sürüş
konforunu artırıyor.
Yeterince direkt olamayan direksiyon,
uzun vites yolları ve yumuşak
süspansiyon ayarları ise
Eos’u, türünün yumuşak karakterli
modelleri arasına sokuyor.
SONUÇ
Açılır metal tavanı ve yumuşak genel
karakteriyle Eos, keyifli ve
konforlu sürüşleri sevenler için
uygun bir seçenek. Açık havanın
keyfini sportif bir şekilde çıkarmak
isteyenlerin ise, haziran ayı
sonunda piyasaya çıkacak olan
kumaş tavanlı Golf Cabrio’yu beklemeleri
gerekecek.
TEKNİK VERİLER
Önde enlemesine yerleştirilmiş
4 silindirli turbo dizel motor;
motor hacmi: 1968 cc; maksimum
güç: 140 HP-4200 d/d;
maksimum tork: 320 Nm-1750
d/d; 6 ileri manuel şanzıman; 0-
100 km/s: 10.3 sn; maksimum
hız: 207 km/s; tüketim: 4.8
lt/100 km; CO2 emisyonları:
125 gr/km
KIA SPORTAGE 1.6 GDI 2WD
İLK İZLENİMLER
(+) Modern karoser; başarılı sürüş
pozisyonu; okunaklı göstergeler
(-) Vasat iç mekan genişliği; düşük
değişkenlik; vasat sürüş keyfi
NELER YENİ
Kompakt SUV’un önden çekişli baz
versiyonunu Koreli firma, ilk kez
direkt benzin enjeksiyonlu motorla
donattı. Araçta opsiyonel olarak
start-stop otomatiği de sunuluyor.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
1.6 lt hacimli motor görevini sessiz
ve güçlü bir şekilde yerine getiriyor
ve şehir trafiğinde akıcı sürüş
özellikleri sağlıyor.
Ne yazık ki otoyol kullanımlarında
maksimum hız yetersiz kalıyor.
SONUÇ
Fazladan parayı yüksek motor
hacmi ve vergiler yerine, konfor
opsiyonlarına yatırmayı tercih eden
tasarruf meraklıları için kesinlikle
çok mantıklı bir seçenek olacaktır.
Ancak performansa önem
verenler için küçük motor zayıf kalıyor.
TEKNİK VERİLER
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4
silindirli motor; motor hacmi:
1591 cc; maksimum güç: 136 HP-
6300 d/d; maksimum tork: 165
Nm-4850 d/d; 6 ileri oranlı manuel
şanzıman; 0-100 km/s: 11.1 sn;
maksimum hız: 178 km/s; tüketim:
6.8 lt/100 km; CO2 emisyonları:
158 gr/km
Bir yanıt yazın