BMW’deki gelişmeler bayağı heyecanlı.
Şanghay’da bir konsept olarak sergileniyor
olsa da yeni M5’in iç mekan fotoğrafları veya detaylarıyla
motorun ayrıntılı teknik verileri de henüz
açıklanmış değil. Kesin olan tek şey 507
HP’lik V10 yerine çift turbolu bir V8’in kullanılacağı.
4.4 lt’lik motorun elden geçirilip güçlendirilmiş
versiyonlarını X5 ve X6’nın M versiyonlarından
tanıyoruz. Bu haliyle M5, güç konusunda
525 HP’lik Mercedes E 63 AMG’yi ikinci
sıraya itecek. Audi’deki durum ise henüz
belli değil: A6’da şimdilik bir RS6 versiyon bulunmuyor.
Aslında bunun pek de önemi yok, çünkü
BMW’nin açıklamalarında güç birincil önemde
değil. Örneğin yeni M5’in öncüsüne göre yüzde
25 daha tutumlu olacağı öne çıkarılıyor.
Start-stop sisteminin standart olacağı otomobilde
güç aktarımı ise 7 ileri oranlı bir çift debriyajlı
şanzıman üzerinden gerçekleştirilecek.
BMW mühendisleri, akıllı aktif arka aks diferansiyeliyle
gurur duyuyor. Yeni M5’in standart
versiyonunun resmi tanıtımı, eylül ayında düzenlenecek
olan Frankfurt Otomobil Fuarı’nda
yapılacak ve fuarın hemen ardından piyasaya sunulacak.
Fiyat konusunda kesin bir bilgi olmasa
da 100 bin Euro civarında olması bekleniyor.
Bir yanıt yazın