Bsegmentinde önemli bir yer
edinmek için yola çıkan ve
Tata’nın yepyeni yüzünü
gözler önüne seren Tata
Vista, uygun fiyatı ile ön plana çıkıyor.
Ülkemizde 1.4 lt benzinli ve
1.3 lt dizel motor seçenekleri ile satışa
sunulan Tata Vista, 20 bin 990
TL’lik fiyatı ile iddialı.
Avrupa pazarıyla aynı anda ülkemiz
yollarına çıkan Tata Vista’nın
donanımlarını incelediğimizde
ise, beklentileri kısmen
karşılayan bir donanım listesiyle
karşılaştık. Aura ve Mystic adı verilen
iki farklı donanım paketine
sahip olan Vista’nın başlangıç paketinde
sürücü ve yolcu hava yastıkları,
elektrikli ön ve arka camlar,
uzaktan kumandalı merkezi
kilit, klima, radyo/CD/MP3 çalar,
ön sis farları gibi donanımların
standart olduğunu görüyoruz. Bir
üst donanım seçeneği olan Mystic
ise güvenlik donanımı açısından
ABS sistemine sahip olması ile daha
çok dikkat çekiyor.
Tüm dünyada önemli yatırımlar
yapan bir marka olan ve Cenevre
Otomobil Fuarı gibi uluslararası
bir arenada da yer almasıyla dikkat
çeken Tata, Vista adını verdiği
modeli ile önemli bir adım attı.
Avrupa otomobil pazarından aldığı
payı artırmanın planlarını yapan
Tata, Vista ile küçük sınıfta daha
iddialı olmak istiyor. Otomobil
bu yönde yapılan geliştirmelerle
karşımıza çıktı.
Diğer Tata modellerinden oldukça
farklı bir tasarıma sahip
olan Vista’ya baktığımız zaman,
alışkın olduklarımızdan daha büyük
aydınlatma grubu ile dikkat
çektiğini görüyoruz. Tampondan
başlayarak neredeyse ön kapılara
kadar uzanan ve yarım daireyi
andıran far tasarımı ön tarafın
dikkat çeken yanı. ~Krom görünümlü
radyatör ızgarasıyla tasarım
kalitesi artırılmak istenen Vista,
petek dokulu hava girişi ile de
sportif olmayı amaçlıyor. Motor
kaputunun ütü izi de aracın dinamik
görünmesi amacıyla yapılmış
bir tasarım. İddiası açık bir şekilde
belli olan Vista, arkadan bakıldığında
da boydan boya yükselen
stop grubu ile farklılık yakalıyor.
Bunun yanında aracın profilinden
başlayan keskin bıçak izleri bagaj kapağının da üzerine kadar
devam ediyor ve bu Vista’nın karakterini
güçlendiriyor. Aynı zamanda
aynaların altına yerleştirilen
sinyal lambaları ile de kalite
hissi artırılmış. Elbette Vista yolların
en çok dikkat çeken küçük sınıf
oyuncularından biri değil ama
tasarımı ile bu sınıfın güçlülerinden
biri olabilir. Uygun fiyatlı olmasına
rağmen tasarım küçük sınıfta
yer alan birçok modelle baş
edebilecek bir seviyede. 3795 mm
uzunluğunda, 1695 mm genişliğinde
ve 1550 mm yüksekliğinde
olan Vista’ nın, 2470 mm’lik aks
mesafesi ise yaşam alanının geniş
olacağı yönünde ilk ipucunu veriyor.
Yaşam alanına ilk geçtiğimiz
anda orta konsol üzerine alınmış
gösterge paneli karşımıza çıktı. Bu
sayede kokpitin ilk bakışta şişkin
ve yer kaplayan bir tasarımda görünmesinin
önüne geçilmiş. Eşya
gözlerinin sayısı açısından herhangi
bir eksiği olmayan yaşam
alanı, bagaj hacmi konusunda da
beklentileri çok rahat karşılıyor.
Koltukların büyük minderleri de
konforlu görünüyor. Fakat yumuşak
minder yapıları özellikle uzun süreli yolculuklar sırasında
rahatsızlık verebiliyor. Aynı zamanda
koltukların yan destekleri
de biraz fazla yumuşak. Kullanılan
malzemeler açısından Vista
biraz daha iyi olmalı diye de düşünüyoruz.
Sert plastik malzemeler
metal görünümlü renge
boyanarak farklılık yaratılmış
ama biraz daha iyi olmalılar. ~Müzik
sisteminin geliştirilmesi ve alt
katında yer alan açık eşya gözünün
de biraz daha kaliteli olması
gerektiğini düşünüyoruz. Görüş
açıları konusunda önemli bir sorunla
karşılaşmadığımız yaşam
alanında, direksiyon simidinin
heybetli tasarımı da biraz aykırı
bir görüntü oluşturuyor. Sessizlik
açısından yüksek hızlara çıkıldığında
gürültülü olan Vista, şehir
kullanımlarında ise beklentileri
karşılıyor. Yaşam alanının genişliği
de küçük sınıf beklentilerini
zorlanmadan karşılıyor.
Tata Vista’nın motor kaputunun
altında 74 HP güç üreten dizel motor
yatıyor. Fiat ve Opel modellerinde
de görmeye alışkın olduğumuz
bu ünite, Vista’nın en önemli
kozlarından biri. 1248 cc hacminde
olan Quadrajet isimli motor
Common-Rail direkt enjeksiyon
sistemine sahip. 4000 d/d’de
74 HP maksimum güç ve 1750
d/d’de 190 Nm tork üreten motor
ile Vista fabrika verilerine göre
170 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
1150 kg’lık ağırlığı ile, 0-100
km/s hızlanmasını da 14 saniye
civarlarında tamamlayan Vista’nın
fabrika verilerine göre ortalama
yakıt tüketimi ise 4.9 litre. Yaptığımız
tüketim ölçümlerinde de
Vista, 5.9 lt’lik bir tüketim sonucuna
ulaştı. 5 ileri oranlı manuel
şanzımanın genel olarak çalışma
karakterinde de bir sorun yaşamadık.
Vites kolu ve körüğün tasarımı
ile beğenimizi kazanamayan
şanzıman, vites yollarını bulma
konusunda da sıkıntı yaşatıyor
ama çalışma karakteri beklentilere
cevap verebiliyor. Özellikle
üst vites seçeneklerinde ortaya
çıkan ekonomik tüketim değerleri
ve hızlı olmasını sağlayan
performans sonuçları onun önemli
kozlarından. Bu motorun en
önemli problemi ise turbo boşluğu
olarak karşımıza çıkıyor. Alt
devirlerde kalındığında yani 1750
d/d aralığının altında kalındığı zamanlarda
performans çok yetersiz.~
Fakat turbonun devreye girmesinin
ardından hızlanma oldukça
seri bir şekilde geliyor.
Yüksek hızlara ulaşma isteği fazla
olan Vista’nın nefesi de beklediğimizden
daha uzun dayanıyor.
Alt devir problemi yaşamamak
için bu otomobili alt vites seçeneklerinde
seri bir şekilde hızlandırmanın
ardından, üst vites
seçeneklerinin kullanılması gerekiyor.
Yokuş çıkışlar sırasında
da alt vites seçenekleri ile tırmanmaya
başlanmasına dikkat
edilmesi gerekiyor. Günlük yaşantımızda
bolca karşımıza çıkan
çukurlarla başa çıkabilen bir
süspansiyon sistemine sahip
olan Vista, bu yönde konfor beklentilerine
cevap veriyor. Yumuşak
ayarlara sahip olan süspansiyon
sistemi sert viraj girişlerinde
biraz salınımlara neden
oluyor. Günümüz trafik kurallarında
ve hız limitlerine uygun
olarak yapılacak kullanımlar sırasında
Vista güvenlik beklentilerini
zorlanmadan karşılıyor.
Fren performansı açısından da
güvenlik sınırının olduğu bölgeye
yakın duran Vista’nın fren pedalı
ise kolay dozlanamıyor. Biraz küçük
olan pedal nazik davranışlar
istiyor.
Sonuç
Tata Vista küçük sınıfın
uygun fiyatı ile
dikkat çeken bir modeli.
Markanın yeni
yüzünü temsil eden ve tasarım açısından
beklentileri biraz daha iyi
karşılayan Vista, geniş ve kullanımı
kolay bir yaşam alanına da sahip. Eşya
gözleri ve bagaj hacmi ailelerin beğenisini
kazanacak seviyede. Bu araçta
en çok sevilecek konuların başında
ise iddialı dizel motoru geliyor. Ekonomik
ve performans açısından oldukça
iyi olan dizel motor ile Vista, en
önemli kozlarından birini oynuyor
ve elini güçlendiriyor.
Bir yanıt yazın