2011’in süper lastiğini arıyoruz

isansör dergimiz
Auto Bild’in düzenlediği
yetenek yarışması
diğerlerinden oldukça
farklı. Buradaki
adaylar, birkaç hafta ünlü
olduktan sonra kaybolup
gidecek starlar değil. Çünkü
burada önemli olan,
uzun süreli yetenekler:
Zemine
tutunma,
fren kabiliyeti ve güvenilirlik.
Burada aslında, kalitelerinden
ödün vermeyen
yıldızı arıyoruz. İlk
seçmelerde sahneye
205/55 R 16 ebatlı yaz
lastikleri çıkıyor. Bu yıldızları
hemen herkes tanıyor:
Bridgestone, Continental,
Dunlop, Goodyear,
Michelin, Pirelli… Rakipleri
ise B grubu ünlüler,
yani Firestone, Fulda, Kleber,
Uniroyal ve Vredestein.
Falken, Hankook,
Kumho, Nokian, Toyo ve
Yokohama ise her an
sürpriz yapabilecek
yetenekler. Son olarak
ekibe, seçmelere arka kapıdan
giren ve burada yıldızlaşma
ümidi taşıyan
“no name” lastikler katılıyor.
Bu pek tanınmayan
fabrikaların çoğunun fantezi
yüklü isimleri var:
Dayton, Debica, Kingstar,
hatta Star Performer… Teste
bunların da katılmasına
izin verdik. Neticede bu
tür yarışmalarda tanınmamış
biri de
halkın sevgilisi olabiliyor.
Lastik testinin bu ilk
bölümünde iki kural kural
geçerliydi. Kural 1: En iyi
fren mesafelerine imza
atabilenler ikinci bölüme
kalabilir. Kural 2: Kuru
pistte 40 m, ıslak pistte ise
50 m’nin üzerinde duruş
mesafesine ihtiyaç duyan
lastikler elenir.

Tanınmış markaların
lastikleri genel olarak
problem yaşamazken, Goodyear
ve kardeş markası
Dunlop’ın temsilcileri şaşırtıcı
bir şekilde kıl payıyla
finale kalabildi. B
grubu ünlülerden ise etkileyici
sürprizler geldi.
Örneğin Fulda’nın Carat
Progresso lastiği ıslak zemin
fren testinde en kısa
duruş mesafesine
imza attı. Bir “no


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.