Genel

Yeni 4×4 kavramı

4×4 kurallarını yeniden yazan Evoque’u ilk kez biz kullandık.

1 Nisan 2011 günü Land
Rover’ın merkezi
Gaydon’daydım. COTY ve
AutoBest üyeleri için düzenlenen
kapalı lansman ve özel
sürüş etkinliğinde, Gaydon’un
ünlü “Advanced Engineering
and Design Centre” test parkurlarında
Evoque’un tüm sürüş
niteliklerini, tüm versiyonlarıyla
deneme şansı yakaladım… Bize
verilen araçlar, henüz Land
Rover mühendislerinin deneme
prototipleri olduğu için, küçük
kusurların göz ardı edilmesi
rica edilmişti. Fakat, bu haliyle
bile Evoque, bizleri fazlasıyla
şaşırtan bir kalite ortaya çıkardı.
İkinci ricaları da, bu sürüş izlenimlerinin
Mayıs başına kadar
yayınlanmamasıydı… Artık ambargo
tarihi geçti ve AutoShow
farkıyla Evoque’un ilk sürüş
izlenimini sizlerle paylaşabiliyorum.

Dünyanın lüks SUV pazarının
üçte bir oranında büyüyeceğine
dair öngörüleri, daha önce aktarmıştık.
Her marka, bu sınıf
için bir şeyler sunarken off-road
ve lüks SUV ustası Land Rover,
büyük bir sürprizle, yepyeni bir
segment yaratmayı planlamış.
Kompakt ve lüks bir sporcu
arazici!..

4.355 mm’lik Range Rover
Evoque tam bir küçük SUV!..
Freelander’a göre 15 cm daha
kısa, daha alçak… Fakat
genişliği ise neredeyse Range
Rover Sport kadar, tam 1.9 metre.
Arka koltuklarında daha iyi
baş mesafesi sunan 5 kapılı ve
basık tavanlı 3 kapılı olarak iki
farklı forma sahip. Hatta hiç
alışkın olunduğu gibi 3 kapılısı
daha ucuz da değil… Yaklaşık
1.000 sterlin fiyat farkıyla sportif
3 kapılı, motor kaputundaki
şık hava çıkışlarıyla çok daha
seksi duruyor. Yol dinamizmi
ve (25 derecelik yaklaşma, 22
derecelik geçiş, 33 derecelik
uzaklaşma açıları sunan ve 4.
nesil Haldex dört teker çekiş
sistemine sahip) off-road kabiliyetleriyle
modifiye edilmiş
Freelander 2 platformuna sahip
olan Evoque, yol tutuş kalitesi
ve arazide yapabildikleriyle
olası tüm rakiplerinin önünde
olma iddiasına sahip.

Arazide yeni bir lüks

Bu aracın uzun yol sürüşleri
için bile fazlasıyla konforlu
olması da şaşırtıcıydı. Boyutlarıyla
Subaru Forester ile aynı
sınıfta değerlendirmemiz gerekirken,
aslında belki sadece
Mercedes GLK, BMW X1 ve
yakında çıkacak Audi Q3 ile rakip
olacak olan
Evoque, Land
Rover’cılara
göre BMW 3
serisi Coupe
ve Audi TT
ile aynı sınıfta
bir “lifestyle”
aracı olarak değerlendiriliyor.
Evoque’un en büyük sürprizi ise
5 kademeli Terrain Response
sisteminin yanında MagneRide
isimli adaptif dinamizm sistemine
sahip olması… En bozuk
zeminlerde bile kabin içini sarsmayan
ve hatta elektrik destekli
hassas EPAS direksiyonunu titretmeyen
Evoque, süspansiyonuyla
rahatsızlık verecek ve yol
tutuşu bozacak hareketleri adeta
“yutuyor”. Minimize edilmiş
“body roll”uyla sert virajları bile
solid, stabil şekilde dönebiliyor.
Alüminyum tavan ve kaputu,
plastik önü ve kompozit bagaj
kapağı gibi 1.5 tonu aşmayan
gövdesindeki hafifletilmiş parçalarıyla,
ağırlık merkezini yola
en yakın mesafeye indirmiş…
45 derecelik arazi açılarına kadar
sorunsuz çalışan yağlama
sistemi, yüksek çekiş kapasitesi
için özel soğutma sistemi, yarım
metre derinliğindeki sulardan
geçebilmesi de beğenmemiz
gereken özelliklerinden…
SUV’ların çevreyi kirlettiğini
iddia edenleri yalancı çıkaracak
kadar “temiz” emisyon değerlerine
sahip, çifte değişken
supap zamanlamalı 2.0 lt Turbo
4 silindirli direkt enjeksiyonlu
ultra modern benzinli motorunun
240 beygir gücü ise müthiş
bir bonus!.. Oranları çok
iyi ayarlanmış, direksiyondan
vites değiştirebildiğiniz 6 ileri
otomatik şanzıman da cabası…
7.6 saniyede 0-100 km/h hızlanmasını
tamamlayan, 217 km/s
maksimum hıza tırmanan ve
ortalamada 8.7 lt/100 km yakıt
tüketen bu Range Rover, kendi
markası için ekonomi rekorları
kırıyor. 150 gr/km emisyonun
altındaki 190 beygirlik 2.2 litrelik
sessiz turbo dizelini de
unutmamamız gerekiyor.

Yıllık 100 bini aşan potansiyel
müşterisiyle, Land Rover
tarihini baştan yazacak olan
Evoque için sabırsızlandığınızı
biliyoruz… Emin olun, ben bile
sabırsızlanıyorum!..

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.