P ABD’den retro sporcu orsche geçtiğimiz şubat
ayında filo denemesi için
Boxster E’yi tanıtmıştı. Basın
mensupları böylece bu üç
otomobili yakından inceleme
fırsatı oldu. Lisansör dergimizden
redaktör Axel Sülwald’a
göre kablo, ekstra göstergeler
ve kapılardaki ibareler dışında
E-Boxster’in içten yanmalı kardeşine
göre görsel açıdan neredeyse
ayırt edilmediğini belirtiyor.
Gürleyen motor yerine atik
hızlanmalara imkan tanıyan 122
HP gücünde elektrikli motor
yer alıyor. Elektrikli Boxster’in
0-100 km/s hızlanması için 9.8
sn’de gerçekleşiyor. Porsche
hissini şehir içinde yaşamak için
bu değer yeterli iken, durum
otoyolda değişiyor. 150 km/s’lik
maksimum hız otoyol keyfini
tamamen ortadan kaldırıyor.
Buna karşın daha fazla sürüş
keyfi sunan ve dört tekerlekten
çekiş sisteme sahip iki farklı
alternatif bulunuyor. Bu alternatiflerde
ön ve arka aksta olmak
üzere, elektrikli motorlar yer
alıyor. Bu versiyonların 0-100
km/s hızlanma süresi 5.5 sn ve
maksimum hız ise 200
km/s.
Elektrikli Boxsterları şarj etmek için 230 Volt’luk prizler yeterli. 170 km menzile sahip
Boxster E şimdilik seri üretimine
geçilmeyecek.
Ağustos’tan itibaren ise Audi
raflarından alınan 250 HP
gücündeki 6 silindirli dizel
motor Panamera’da yer alacak.
Panamera böylece 6.3 lt/100
km’lik bir yakıt tüketimine sahip
olacak. Dizel Panamera’nın
Almanya satış fiyatı ise 80.183
Euro’dan başlayacak.
Tekerlekli laboratuvar: Almanya Trafik Bakanlığı tüm
modellerde elektrikli araçları destekliyor. Porsche bu
programa uygun olarak üç tane E-Boxster sunuyor.
Bir yanıt yazın