Kia, güçlü tasarımlı yeni
modelleriyle, hızlı yükselişine
devam ediyor.
Her geçen gün eli daha
da güçlenen Güney Koreli
otomobil üreticisi, gerçekleştirdiği
ortaklıklarla da akıllı
bir iş yaptı. Hyundai ile önemli
bir işbirliği içinde bulunan Kia,
aynı zamanda Avrupalı tüketicilerin
ihtiyaçlarına daha iyi cevap
verebilmek için, bu bölgede
üretim yapmaya başladı.
Avrupalı tüketiciler için
Avrupa’da üretilen modellerden
biri olan küçük MPV Venga,
sahip olduğu özellikleri ile iyi
bir alternatif olmayı hak ediyor.
Ülkemizde 1.4 lt 90 HP güç
üreten dizel ve 1.6 lt 128 HP güç
üreten dizel motor seçenekleri
ile satışa sunulan Venga, 1.6
lt 125 HP güç üreten benzinli
motor seçeneğiyle de satın
alınabiliyor. Dizel motor seçeneklerinde
otomatik şanzımana
yer verilmezken benzinli ünite 4
ileri oranlı otomatik şanzımanla
birlikte satın alınabiliyor. Dizellerde
ise 6 ileri oranlı manuel
şanzıman görev yapıyor. Active
ve Panorama adı verilen iki donamım
paketi ile satışa sunulan
Venga, 39 bin 800 TL’den
başlayan fiyat etiketine sahip.
Donanım listesi açısından bu fiyatla
satın alacağınız versiyonda
bile beklentilere cevap verebilen
Venga’nın, ilk başta fiyatının
biraz daha düşük olmasını
beklerdik. Elbette otomobilin
gerçek değeri, belirlenen satış
fiyatı kadar yüksek olabilir ama
satış rakamlarının daha yüksek
ve modele ilginin biraz daha
fazla olması için en azından
35 bin TL sınırında kalan bir
başlangıç fiyatı çok daha iyi olabilirdi.
Fiyat 40 bin TL sınırına
çıktığında çok fazla alternatif
ve daha bol bir seçenek tablosu
olması, hatta bir üst sınıftan da
seçeneklerin bulunması, tüketicilerin
tercih konusunda aklını
karıştırıyor. Bu nedenle, fiyat
anlamında biraz daha aşağıda
kalabilmek çok daha etkileyici
bir sonuç ortaya çıkarabilirdi.
Üstelik 1.4 lt’lik bir dizel motora
sahip olmasının avantajını da
bu şekilde çok daha iyi kullanabilirdi.
Fiyatı sunduklarının
karşısında yüksek olarak görülmeyebilir,
bizim söylemek
istediğimiz daha yüksek bir ilgi
için biraz daha iyi bir fiyat belirlemesi
yapılmasından başka
bir şey değil.
Sevimli görünüyor
Kia Venga görünüm konusunda
sevimli araçlardan biri.
Küçük boyutları ile dikkat çeken
ve test otomobilinde olduğu
gibi kırmızı rengi ile son derece
sevimli görünen Venga, yüksek
tavanı ile bizlerin tasarım
açısından beğenisini kazanan
bir otomobil oldu. A sütununa
kadar dayanmış olar farları ile
sevimli bakışları olan Venga,
son derece küçük tasarlanan
ve üzerinde hiçbir bombesi
bulunmayan motor kaputu ile
de tam bir sevimlilik abidesi.
Krom kaplı ve petekli metalik
hava ızgarası ile de etkileyici
bir etki uyandıran Venga, küçük
sis farları ile de bizim beğenimizi
kazandı. Yükselen tavan
çizgisinin çok iyi ayarlanmış
olması ile de sevdiğimiz Venga,
kapı içlerinde açılan oluklarla
sadece sevimli değil dinamik
görünmek istediğini de gözler
önüne seriyor. Arkaya doğru
şişkinleşen tasarımı da onun
çekici görünmesini sağlıyor.
Şişkin çamurlukları ile sportif
bir etki uyandıran Venga, arkadansa
kırmızı rengin içine çok
iyi gizlenmiş stop lambalarına
sahip olduğu görünüyor. Keşke
bu aydınlatma grubu bu şekilde
tasarlanacağına, biraz daha belirgin
bir hale getirilseymiş. Bu
tasarım ile açıkçası arka taraf
biraz silik kalmış.
Yaşam alanı derli toplu
Yaşam alanına geçtiğimizdeyse
derli toplu bir tasarım bizi
karşıladı. Cam tavanı ve yüksek
tavan yapısı ile son derece ferah
bulduğumuz yaşam alanı abartıdan
uzak. Ne çok sade ne de
çok fazla abartılı detaylara sahip.
Orta konsol üzerinde bulunan hava kanallarının diklemesine
konumlandırılmış olması
da ortaya daha iyi bir görüntü
çıkmasını sağlamış. Direksiyon
simidi ve orta konsol üzerinde
açık renkli plastik malzeme
kullanılması ile birlikte kokpitin
de oldukça ferah görünmesi
sağlanmış. Kullanım açısından
da bir sorun yaşamadığımız
iç mekan, temel özellikleri ile
bizim beğenimizi kazandı. Eşya
gözlerinin sayısı açısından
beklentimizi karşılayan Venga,
aynı zamanda ihtiyaçlara cevap
verebilen bir bagaj hacmi de
sunuyor. Kullanılan malzeme
kalitesi açısındansa açıkçası çok
daha iyisini bekliyorduk. Konsol
ve kokpit üzerinde kullanılan
malzemeler sınıfı geçebiliyor ama
iki koltuk arasında bulunan
konsol çok fazla sırıtıyor. Vites
konsolunun olduğu bölümde
de açıkçası biraz daha iyi bir
malzeme olması gerekiyor. Bunun
yanında koltukların minder
desenleri ve kaliteleri de elden
geçirilmesi gereken detaylar
arasında yer alıyor.
Testimize 1.6 lt, 125 HP güç
üreten benzinli motoru ve 4
ileri oranlı otomatik şanzımanı
ile konuk olan Venga, bu işbirliğinin
sonucunun iyi olduğunu
ispatladı. Ne fazla ağırkanlı ne
de çok atak olan Venga beklentilerini
zorlanmadan karşılıyor.
125 HP güç üreten motor
otomatik şanzımanla iyi bir
işbirliği yapıyor. Ortaya çıkan
performans sonuçları hiç fena
değil. Vites değişimlerinin gerektiği
zamanlarda ve gerektiği
hızda yapılması da olumlu bir
özellik. İlk hızlanmalar sırasında
biraz gürültülü olan bu
işbirliği, sonrasında düzeliyor.
Yüksek hızlara çıkıldığında ise
aynı şekilde gürültülü bir durum
ortaya çıkıyor. Fakat şehir
kullanımları sırasında rahatsız
eden bir gürültü olmuyor. Otoyol
kullanımlarında ise yüksek
hızlara çıkıldığında duyulmaya
başlanan sesler rahatsız edici
olabiliyor. Tüketim açısından
beklediğimizden daha iyi bir
sonuç elde ettiğimiz Venga, ara
hızlanma değerleri ile de istediğimizi
verebildi. Sürüş karakteri
açısından önemli bir sıkıntı
yaşamadığımız Venga, yüksek
yapısına rağmen izinin üzerinde
kalmayı biliyor.
Sonuç
Kia Venga aile
otomobili beklentilerini
rahatlıkla
karşılayan bir
araç. Sevimli ve bazı
yerlerinde de dinamik görünen
Venga, iddialı ve geniş bir yaşam
alanı iç hacim ihtiyaçlarını öncelik
olarak görenlere hitap ediyor.
Kullanışlı ve iyi görünen yaşam
alanı ile keyif veren Venga, benzinli
motoru ve otomatik şanzımanı ile
sürüş beklentilerini de karşılıyor.
Biraz daha iyi bir fiyat etiketi olabilse
bu otomobilin şansının çok
daha fazla olacağını düşünüyoruz.
Bir yanıt yazın