Peugeot SXC : Güç ve cazibe
Şanghay’daki China Tech Center’ın Peugeot Style stüdyolarında doğan konsept araç, atletik, güçlü, şık “SXC”, özel ve modern crossover dünyasını keşfediyor. Her pazarın özel beklentilerine uyum yeteneğini gösterip bir yandan da her yerde gelecek vizyonunu, işlevsellik ile heyecanı birleştirme kapasitesini ortaya koyan Peugeot, Şanghay Otomobil Fuarı’nda tanıtılan SXC ile uluslararası pazarlardaki iddiasını yeniden ortaya koyuyor.
Tasarım : Crossover’ın yeniden yorumlanması
2010 yılında, roadster grand tourisme Peugeot SR1, 4 kişilik 2,50 metre uzunluğundaki şehir otomobili BB1, Fransa ve Çin’de tanınan hızlanma rekorlarını kıran % 100 elektrikli iki kişilik roadster EX1 ve özel, yenilikçi ve hiper bağlantılı şehir otomobili HR1 gibi farklı konsept araçlar yoluyla marka kimliğinin gelişimini ortaya koydu. Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında Peugeot, Çin pazarı tarafından çok beğenilen bir sınıf olan crossover segmentinde SXC ile kendini ifade ediyor.
Bu konsept araç, SUV dünyasının sağlamlık, yüksek sürüş, güvenlik gibi bazı özelliklerini modernlik, asalet ve şıklık gibi sedanların statü sahibi dünyasına yakın özellikleri ekleyerek alıyor.
Şanghay’daki China Tech Center’da (Çin Teknik Merkezi) bulunan uluslararası ekipler otomobilin çizimini gerçekleştirdi. Peugeot böylelikle, farklı gövde tiplerine olduğu kadar pazarların farklı beklentilerine de uyum sağlamayı bilen, güçlü, tanınır tarzının vizyonunu ortaya koyuyor.
Rafine bir tarz
SXC, gücünü yansıtan, dışa vuran bir araç ve bunu aracın kaslı yapısının altını çizen aynı anda sade, duru, şık ve akıcı çizgileri sayesinde gösterişsiz bir şekilde yapıyor. Etkileyici hacimlerdeki bir gövde üzerinde (4 870 mm uzunluk, 1 610 mm yükseklik ve 2 035 mm genişliğindeki) her detay yer alıyor.
SXC’nin ön tasarımında, Peugeot’nun yeni marka kimliğinin stili dikkat çekiyor. Benzersiz ızgara ön bölüm ile uyumlu bir şekilde tasarlandı. Özenle hazırlanan led aydınlatmalı farlar, gece olduğu gibi gündüz de fark edilen bir imzaya sahip. Bu görsel imza, bumerang şeklinde tasarlanan arka bölüm ile uyumlu arka ışıklarda da bulunuyor.
Geri manevra kameralarında bulunan konik aynaların görüntüsünde yüksek teknoloji detayları ön plana çıkıyor. Orijinal tasarımlı bagaj ve yan cam çerçevesi gibi birçok özellik, otomobilin özel kişiliğini ince bir şekilde geliştiren, asil ve değerli hafif malzeme olan alüminyumdan gerçekleştirildi. Çizimi incelik ve sağlamlık sunan büyük boyutlu jantları da (22″) aynı zamanda aracın genel dengesine katkıda bulunuyor.
Son olarak, otomobilin güçlü tarzı, geniş hacimleri, çift bölümlü panoramik tavanı ve karşılıklı açılan kapılarla erişilebilirliği, 4 yolcusunun her birinin arzu edilen özenden faydalanacağı özellikle geniş bir iç mekanı simgeliyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın