Daha fazla 911 mümkün değil

Konforu ve ağırlığı
azalt, yerlerine hız
ve dinamizm baharatları
ekleyip motorsporları
atmosferini de
bir tık yukarı çek. Tüm
bunları karıştır, pişir ve
tasarruflu yumuşak lastikler
üzerinde servis et…
İşte RS lezzetinin tarifi
bu kadar basit. Ancak
bu son RS, hiç olmadığı
kadar baharatlı, lezzetli
ve yakıcı.

997 kasa kodlu (yerini
alacak olan 991 kasa yeni
911, Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda sergilenecek)
güncel 911 ailesinin bu
son üyesinin adı GT3
RS 4.0. Bu kısaltmanın
anlamı ise şöyle: Yarış
geçmişi de olan özel bir
atmosferik boxer motor
(GT3 motoru tanımlıyor),
hafifletilmiş karoser, yarışlara
uygun yürüyen
aksam ve aerodinamik
yapı (RS harfleri bu yapıyı
tanımlıyor) ve son
yenilik olan daha büyük
hacim. Evet, efsanevi boxer
makine ilk kez 4 lt sınırına
ulaştı. Hacimdeki
artış, yarış tipi 911’den
alınan 80.4 mm
stroklu (standart:
76.4 mm) krank
mili ile mümkün
olmuş. Ortaya çıkan sonuç
ise muhteşem: Güç
450 HP’den 500 HP’ye
çıkmış. Litre başına elde
edilen 125 HP’lik
verim, atmosferik
motorlar arasında rekortmen
bir değer.

İç mekana ise RS’lerin o minimalist havası hakim:
Yarış tipi koltuklar,
takla kafesi ve artık standart
olan “Clubsport”
paketi. Ancak direksiyondan
vites değiştirmeyi
sağlayan sistem yok:
PDK adlı çift debriyajlı
otomatik şanzıman, 30
kg’lık ağırlık artışına
neden olacağından, “daha
yumuşak” 911’lere
bırakılmış! Bunun yerine
araçta, yarış tipi bir
şanzıman kullanılmış.
Homurtularla çalışan
motora şanzımanın gıcırtıları
eşlik ediyor.

Şimdi sıra sert debriyaj
pedalına basmakta. En
küçük bir abartı bile yok:
500 HP’lik güce rağmen
araç ağır başlı bir şekilde
kalkış yapıyor. Ancak
4000 ile 5000 d/d arasında
otomobil birden dişlerini
göstermeye başlıyor,
abartılı bir ivmeyle ileri
atılıyor ve tüm bunları
diğer 911’lere göre çok
daha kaba ve vahşi bir
şekilde yapıyor. Kısa
oranlı vitesler birbiri ardına
kırmızı bölgede bitiyor.
Çevirebildiği 8700
d/d’lik devir, bu hacimde
ve bu kadar başarılı bir
güç dağılımına sahip bir
motor için inanılmaz.

Bunun dışındaki her
şey tipik Porsche berraklığında.
Öndeki “Flicks”
adı verilen küçücük
spoylerler yere bastırma
kuvvetini 168 kg’dan 190
kg’a çıkarıyor. Ön kaput
ve çamurluklarda kullanılan
karbon sayesinde
10 kg’lık ağırlık tasarrufu
sağlanmış. Süspansiyonda
kullanılan yarış tipi
yüksek dayanımlı eklemler
aracın tepkilerini
sertleştiriyor: Sürücünün
komutlarını yönlendirmeye
dönüştürmekteki
direktliği gerçekten
inanılmaz. Bu otomobil
insana güven veriyor ve
tüm bunları süspansiyon
konforundan ödün vermeden
yapabiliyor. Yani
kesinlikle mükemmel!

Teknik veriler


6 silindirli boxer motor; silindir
başına 4 supap; motor hacmi:
3996 cc; maksimum güç: 500 HP-
8250 d/d; maksimum tork: 460
Nm-5750 d/d; arkadan itiş; kilitli
diferansiyel; 6 ileri manuel şanzıman;
ön lastikler: 245/35 ZR 19;
arka lastikler: 325/30 ZR 19; boş
ağırlık: 1360 kg; yakıt deposu:
67 lt; maksimum hız: 310 km/s;
0-100 km/s: 3.9 sn; tüketim: 13.8
lt/100 km; CO2 emisyonları: 326
gr/km

Sonuç

Bu otomobil mutlak bir meydan
okuma, çünkü bugüne kadar
hiçbir 911 bu kadar “aşırı”
olmamıştı. Porsche’nin bir kez
daha bu kadar iyileşme yapabileceği
kimsenin aklına gelmezdi
herhalde: Spor otomobiller
için çıtayı biraz daha yükseltti.
Yeni 911’in de bu kadar “safkan”
olup olamayacağı merak
konusu. Durum böyle olunca
180 bin Euro’luk
(Almanya)
fiyatı bile birden
makul hale
geliyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.