Bu yıla iddialı bir giriş yapan
ve otomotiv üretiminde en üst
sıraları hedefleyen Hyundai
ciddi bir atağa kalktı. ix35 ile
başlayan altıgen ön tasarım,
Accent Blue’nun ardından şimdi
de yeni Elantra’da yer alıyor.
Hyundai’den yapılan açıklamalara
göre yeni Elantra ailelere
konfor, sportif karakteri ile özgürlüğüne
düşkün olanlara ve
iş yaşantısında prestiji ile farklı
olmak isteyenlere hitap edecek
geniş bir kesimi hedef alıyor.
Hyundai’nin akıcı tasarım
felsefesi çerçevesinde geliştirilen
yeni Elantra, gövde tasarımındaki
keskin çizgiler ile
sportif ama prestijli ve modern
bir görünüme sahip. Hyundai
markasını kompakt sedan sınıfında
temsil eden Elantra,
keskin bakışlı kartal gözünü
andıran far tasarımıyla dikkat
çekiyor. Yan tasarımda önden
arka aydınlatma grubuna kadar
uzanan belirgin çizgi, eğimli C
sütunu ve geniş çamurluklar
sportif görünümü desteklerken
aynı zamanda da otomobile
heybetli bir coupe görünümü
kazandırıyor.
Arka kısımda ise
difüzör, spoyler görünümlü
yükselen bagaj kapağı
ve gövdeye doğru uzanan arka
stop grubu etkileyici olmakla
beraber sportif karakteri bir
arada sunuyor. Coupe’yi andıran
sportif tasarımı ile 0.28’lik
sürtünme katsayısına sahip
yeni Elantra bu değer ile de
rakiplerini geride bırakıyor.
Akıcı çizgilerin hakim olduğu
iç mekan tasarımında da
sportif ve prestijli bir alan sunan
Elantra’nın mavi iç mekan
aydınlatmaları da markanın
bir diğer karakteristik özelliği.
Güvenlik açısından zengin bir
donanım sunan Elantra’da 6
havayastığının yanı sıra ABS,
ESP, BAS’ye ek olarak, aracın
yön kontrolünü sağlayan
araç stabilite yönetim programı
VSM’ye de yer veriliyor.
~Düşük yakıt tüketimi
4530/1775/1445 mm’lik boyutu
ile önceki nesle göre büyüyen
yeni Elantra’nın 2700 mm’lik
dingil mesafesi daha ferah bir
iç mekan anlamına gelirken,
485 litrelik bagaj
hacmi
aileler için
ideal bir
konuma
çıkıyor. Artan boyutlar karşısında
önceki nesle göre yaklaşık
100 kg hafifleyen Elantra, b
ununla birlikte yakıt tüketimi
konusunda da başarılı sonuçlara
ulaşıyor. Türkiye’de ilk
etapta sadece, sürekli değişken
supap zamanlama sistemine
sahip yeni nesil Gamma 1.6
litrelik benzinli motorlarla pazara
sunulan Elantra toplam
132 HP güç üreten bu motorun
yanı sıra manuel veya otomatik
6 ileri vitesli şanzımanla
kombine edilebiliyor. Manuel
şanzıman seçeneğinde 6.0
lt/100 km’lik ortalama yakıt
tüketimine karşılık otomatik
versiyon 7.0 lt/100 km’lik bir
sonuç ortaya koyuyor. Elantra,
Mode ve Prime isimli iki farklı
donanım seçeneği ve 41.800
TL’den başlayan özel lansman
fiyatıyla satışa sunuluyor. Otomatik
şanzıman seçenekli ve
anahtarsız giriş ve çalıştırma
özelliğine sahip Prime versiyonunun
fiyatı ise 49.800 TL.
Hyundai, Elantra için yıl sonuna
kadar yaklaşık 7 bin adetlik
bir satış hedefliyor.
Bir yanıt yazın