Mercedes-Benz, C
Serisi’ne uyguladığı
makyaj operasyonuyla
birlikte, bütün kuralları
istediği zaman yeniden yazabileceğini
açık bir şekilde ispatladı.
Bir önceki neslinde bazı kusurları
bulunan C Serisi, gördüğü bu
kapsamlı yenilemenin ardından
sınıfının yine en gözde modellerinden
biri olacağını ispatladı.
Ülkemizde C180, C200 ve
C250 benzinli, C220 CDI ve C250
CDI dizel motor seçenekleri ile
satışa sunulan C Serisi’nin fiyatı
43 bin 772 Euro’dan başlıyor.
Donanım listesi açısından, Mercedes
modellerinden her zaman
beklendiği gibi oldukça yüksek
bir seviyeye sahip olan C Serisi
ailesinden bu hafta konuğumuz,
en kolay ulaşılabilen versiyon olan
C180 oldu.
Yeni görünümü ile Mercedes
ailesinin en yeni tasarım anlayışının
bir ürünü olan C180, özellikle
bir ok gibi gerilmiş hatlarıyla
ön plana çıkıyor. Oldukça
dinamik çizgilere sahip olan otomobil,
aynı zamanda yumuşak
geçişleri ile elit bir dokuya sahip.
Mükemmel bir karışımın yakalandığı
tasarım sanıyoruz hedef
kitle tarafından beğeni kazanma
konusunda sıkıntı yaşamayacaktır.
Tamponlar, farlar ve motor
kaputu gibi yeni tasarımlı detayları
ile daha çekici olan C180,
kesinlikle eskisine göre daha asil
ve daha atletik görünüyor. LED
gündüz farları ile sportif ve karizmatik
bir tadın yakalandığı otomobilin
tasarımında öne doğru
alçalan yapı beğenimizi kazandı.
Ön tarafta şişkin bir yapının
olması ve motor kaputunun
kemerli çizgilerle belirginleştirilmiş
olması da beğenimizi kazanan
detaylar arasında yer aldı.
Tasarım açısından baktığımızda
Mercedes, en önemli rakibi olan
BMW’nin dinamik görünüm farkını
yakalamış, hatta bazı detayları
ile önüne geçmiş durumda.
~Söz konusu yaşam alanı olduğunda
ise her zaman olduğu gibi
Mercedes yine önemli kozlarından
birini oynuyor. Öncelikle
iç tasarımdaki yalınlık övgüyü
hak ediyor. Aslında karmaşık
bir yapıya sahip olsa bile başarılı
tasarım sayesinde çok yalın ve
çok rahat bir yaşam alanı insanı
karşılıyor. Eskisine göre daha
da kaliteli bir hale gelmesi de
dezavantajlardan birini ortadan
kaldırıyor. Bunun yanında açık
renkli detaylara daha fazla yer
verilmiş olması karanlık ve basık
yapının da önüne geçildiğini
müjdeliyor. Gösterge panelinin
Mercedes kimliği yine beğenimizi
kazandı. Beyaz zeminli ve
okunaklı göstergeler yaşam alanının
en fazla sevdiğimiz yanlarından
biri oldu. Bununla birlikte
direksiyon simidinin verdiği
hissi de sevdik. Ele tam oturan
ve petek dokulu bir yapıya sahip
olan simit, üç kollu yapısı ile de
son derece sportif görünüyor.
Sessizlik ve konfor özellikleri
bir Mercedes’in içinde olduğumuzu
hemen algılamamızı
sağlıyor, bu durum Mercedes
markasına özgü bir ayrıcalık.
Eleştirilerimiz ise kumanda
elemanlarına yönelik oluyor.
Bu kumandalar yerine açıkçası
biraz daha farklı bir kumanda
grubu bekliyorduk. Kullanım
konusunda sıkıntı yaşadığımız
kumandalar arasında özellikle
havalandırma sisteminin elemanlarını
sevmedik. Büyük ekranın
kullanımı da son derece
iyi ve okunması da kolay. Fakat
bu ekranla ilgili de bir eleştirimiz
olacak. Radyo ekranının
nostaljik detayları ilk başlarda
beğeni kazanıyordu ama hala
bu tasarımda ısrarcı olunmasına
bir anlam veremedik. Ekran
açık olduğu zamanlarda artık
yaşam alanının genel karakterine aykırı bir görüntü oluşturuyor.
Kötü değil, ama bunun
da yenilenip modern bir hal
alması, biraz daha çekici olmasını
sağlayabilirdi.
~Yaşam alanının genişliği, eşya
gözlerinin sayısı, koltukların
yapısı, sürüş pozisyonu gibi konularda
ise Mercedes’ten beklediğimizi
bulduk. Görüş açıları
konusunda da önemli bir
sıkıntı yaşamadık. Kullanılan
malzeme kalitesi açısından da
beğenimizi kazandı ama detaylı
incelemelerin ardından hala
bazı yerlerde ucuz malzemelere
yer verilmiş olmasına anlam
veremedik. Özellikle direksiyon
simidinin ön tarafında yer
alan kumanda elemanlarının
dokunma hissi bile Mercedes
kalitesinde değil.
Sürüş karakteri söz konusu
olduğunda Mercedes’ten dinamizm
ve konfor beklemeye
alıştık artık. Dinamik görünümünün
tam karşılığını sürüş
karakteri açısından bulduğumuzu
söylemek isteriz. Hızlı
kullanımlar sırasında C180, keyif
veren salınımlar bile yaşatıyor.
Arkadan itişi sevenler yine
bu otomobilden büyük bir keyif
alacak. Elektronik yardımcıların
direkt olarak devreye girmiyor
olmaları da keyif alınmasını
sağlıyor. Güvenlik konusunda
da hiç sıkıntı yaşamadığımızı
belirtelim. Yol tutuşun limitlerini
zorladığımız testlerimiz
sırasında bile C180 her zaman
güven vermeyi başardı. Şehir
ve uzun yol kullanımları sırasında
neredeyse hiç sıkıntı
yaşamamış olmamız büyük bir
artı. Konfor konusunda ise fazla
söze gerek kalmıyor. Sanki
her zaman dümdüz bir asfaltın
üzerinde ilerliyormuş gibi
bir izlenim uyandırıyor. Derin
çukur geçişlerini bile C180
yaşam alanına neredeyse hiç
yansıtmıyor. Mekanik seslerin
olmaması da bu seslerden nefret
eden kullanıcıların ilgisini
çekecektir.
Yönlendirme kabiliyeti açısından
da beğenimizi kazanan
C180, direkt ve keyif veren bir
yönlendirme sistemi sunuyor.
156 HP güç üreten 1.8 lt hacmindeki
motorun performansı
da ideal.
~Yakıt tüketimi açısından da
önemli ilerlemeler kaydedilmiş
ve sunulan performansa göre
takip ettiğimiz yakıt tüketimi
son derece iddialı. Şanzımanın
çalışma karakteri ile ilgili
de hiç sıkıntı yaşamadık. Değişimler
tam zamanında ve
gerektiği gibi yapılıyor.
Vites değişimleri sırasında
en ufak bir sarsıntı ve beklemenin
yaşanmaması da çok
olumlu bir özellik.
Sonuç
Mercedes C180 öncelikli olarak görünüm konusunda bizleri
fethetmeyi başardı. Gerilmiş bir oku andıran tasarımı son derece
dinamik görünmesinin yanı sıra son derece konforlu ve elit
olmayı da başarıyor. Yaşam alanı konusunda da önemli ilerlemeler
yaşanmış ve ferahlık ile birlikte kalite seviyesinde de ciddi
artışlar var. Sürüş keyfinin oldukça yüksek olması da beğenimizi
kazandı. Konfor konusunda hala sınıfının en iyisi diyebiliriz.
Bir yanıt yazın