Volkswagen’in geliştirdiği bu sistem
sürücü tarafından kontrol ediliyor ve
otoyolda 130 km/s hıza kadar kısmen
otomatik olarak devreye girerek aracın
kontrolünü ele alıyor. Sistem böylece
günümüzde kullanılan yardımcı sürücü sistemleri
ile tam otomatik araç kullanım vizyonu
arasında bir tür köprü görevi üstleniyor.
Volkswagen’den yapılan açıklamaya göre
bu sistem, trafik kazasız dünyaya doğru
atılmış önemli bir adım. Kısaca TAP diye
adlandırılan sistem sürücü tarafından kontrol
edilirken mesafe takip ve şerit yardımcısı
ile bir bütün oluşturarak çalışıyor. Sistem,
sürücünün görevini üstleniyor olsa da sorumluluk
sürücüde kaldığı gibi tüm işleyişi
de sürekli kontrol etmek zorunda. Sürücü
gerekli gördüğü anlarda sisteme müdahale
ederek devre dışı bırakabiliyor. TAP sistemi
yol boyunca sürüş durumu, çevre faktörleri,
sürücü ve sistemlerin durum hakkında
sürekli bilgiler vererek sistemi en uygun
şartlarda kullanıma sunuyor.
Sistemin buradaki amacı, dikkatsiz veya
dalgın sürücülerin sebep olabileceği olası
kazaları önlemek. Kısmi yarı otomatik sürüş
modunda TAP, öndeki araç ile güvenli
bir mesafe bırakırken sürücü tarafından
belirlenen hızı kayıt ediyor. Ancak girilen
hız gerektiğinde (örneğin viraj öncesinde)
düşürülebiliyor ve araç sürekli iki şerit
çizgisi arasında tutuluyor. Sistem sağdan
araç geçişini de engellerken hız sınırının
aşılmamasına dikkat ediyor. Otomobilin
yoğun trafik ortamında durup tekrar hareket
etmesini de sistem otomatik olarak
üstleniyor. TAP sistemi ile otoyol ve benzeri
yollarda maksimum 130 km/s hıza çıkmak
mümkün olsa da sürücü yine de tüm dikkatini
yola ve aracına vermek zorunda. TAP
sistemi bir sensör platformu üzerine kurulu
ve seri üretimde kullanılan radar, kamera ve
ses üstü sensörler ile lazer tarayıcı ile ortak
çalışıyor.
Bir yanıt yazın