Üç silindir, kompresör
ve 98 HP güç.
Avrupa’da eylül sonunda
satışa çıktığında
Micra, şehrin uçarı çocuğu
olacak.
Gayet güçlü bir otomobil olan
Micra DIG-S, görsel olarak
diğer kardeşlerinden farklı
değil. Ancak motoru daha
ilk çalıştırmada ne kadar canlı
bir makine olduğunu hissettiriyor.
Üç silindirli motorlara
özgü dikiş makinelerini andıran
ses ise kompresöre rağmen
aynı kalmış. Diğer taraftan
devirlenme konusunda
kompresörlü motor, ürün
yelpazesinde kalmaya devam
edecek olan 80 HP’lik 3 silindirli
atmosferik kardeşi kadar
istekli değil ve özellikle
kalkışlarda biraz hayal kırıklığı
yaşatıyor. Gaz yeme isteği
düşük olan motorun kompresörünün
sağladığı yüksek itiş
etkisi 3000 d/d’den sonra
hissedilir hale geliyor. Kompresörlerin
güçlerini volandan
aldığı, yani sürekli devrede oldukları
düşünülürse bu karakter
biraz garip kalıyor. Durum
böyle olunca DIG-S, gerçekten güçlü bir ufaklık olamıyor. Diğer taraftan
araç, 50 km/s’ye bir kez ulaştıktan
sonra, alt devirlerde bile sorun çıkarmadan
ilerleyebiliyor.
Tüm bunları yaparken 4.1 lt/100 km gibi
gayet tutumlu bir tüketim rakamına imza
atması ise sevindirici. Neticede bu rakam,
80 HP’lik kardeşinden neredeyse 1 litre daha
az. Tasarruf potansiyelini
DIG-S, standart donanımda
sunulan start/stop sistemine
borçlu. Fabrika verilerinin
gerçeğe ne kadar yakın olduğunu
ise kapsamlı testimizde
ortaya çıkacak.
~Umarız Japon üretici, ayrıntılı
testimize konuk olana
kadar Micra’nın süspansiyonunda
iyileştirme yapar. En
donanımlı haliyle bile Micra,
zemin bozukluklarını iç mekana
ileterek konforu sekteye
uğratıyor. Elektrikli direksiyon
sistemi gayet direkt çalışıyor
olsa da hala ince ayara ihtiyaç
duyuyor: Şehir trafiğinde
sorun çıkarmasa da bol virajlı
şehir dışı yollarda pek keyifli
olamıyor. Benzer bir durum
koltuklar için de geçerli:
Minderler kısa ve yetersiz
yan destekler yolcuların kayıp
durmasına neden oluyor.
Micra DIG-S üç donanım
versiyonunda (Visia, Acenta
ve Tekna) da klima standart
donanımda yer alıyor. En üst
donanımda ise otomatik klima,
navigasyon sistemi, CD’li
radyo ve anahtarsız giriş sistemi
sunuluyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş
3 silindirli kompresörlü
motor; silindir başına dört
supap; motor hacmi: 1198 cc;
maksimum güç: 98 HP-5600
d/d; maksimum tork: 142 Nm-
4400 d/d; önden çekiş; 5 ileri
manuel şanzıman; depo: 41 lt;
0-100 km/s: 11.3 sn; maksimum
hız: 180 km/s; tüketim: 4.1
lt/100 km; CO2 emisyonları:
95 gr/km
Keyif verenler
Neredeyse 100
HP’lik gücü sadece
4.1 lt’lik tüketimle
sunabilmesi saygıyı hak
eden bir gelişme.
Can sıkanlar
Kompresörlerin
özellikle alt
devirlerde verdiği
ataklık bu otomobilde
hissedilmiyor.
Sürpriz oldu
Klima standart
donanımdayken
CD’li radyo için
ekstra bedel talep edilmesi
ilginç bir strateji
Sonuç
Kompresörün faydası pek
hissedilmiyor. Neticede
98 HP’lik bir araç satın
aldığınızda bu gücü
hissetmek de istersiniz.
Micra ise bunu başaramıyor.
Tamam, yakıt tasarrufu
gayet iddialı ama sürüş
keyfinde önemli bir artış
olmadığı sürece 1600 Euro
fark ödemeyi pek fazla
insanın kabul edeceğini
sanmıyoruz.
Yorum yazın