Ülkemizde 150 HP güç üreten dizel
motor ve 6 ileri otomatik şanzımanla
satılan Epica’nın satış fiyatı
kampanyalı olarak 55 bin 312 TL olarak
açıklandı. Emsalleri göz önüne
alındığında Epica’nın fiyatı için son
derece uygun yorumunu yapabiliriz.
Güney Koreli olmasına rağmen
Epica, Avrupalı hatta Amerikalı çizgilere
sahip. Krom detayları ile kalite
çıtasının yüksek göründüğü tasarımın
arkaya doğru yükselen yapısı
sportif ve dinamik bir hava katıyor.
Çamurluğa doğru tırmanan farları
ile biraz kibirli bir görünüm de
sergileyen araçta, stop grubunun
düz bir çizgi ile birbirine bağlanmış
olması, hem çekicilik hem de fark
edilirlik sağlamış.
Arka tarafta beklediğimizden daha
kısıtlı bir alan sunulsa da genişlik konusunda
bu araca söz söylememiz
pek mümkün değil. İç mekanda
bizi en çok şaşırtan konu ise malzemeler
oldu. Chevrolet’nin diğer
modelleri ile benzer bir iç mekana
sahip olması çok hoşa gitmeyecektir.
20 bin TL’ye satılan bir otomobille
neredeyse tamamen aynı bir orta
konsola ve kumanda elemanlarına
sahip olunması hayal kırıklığı yaşatıyor.
Ahşap dekorasyon, deri kaplamalar,
deri koltuklar, farklı ve ferah
renk bir seçilmiş olması ise iyi
olmuş. İç mekan sessizlik beklentilerine
cevap verebiliyor. Göstergelerin
oldukça sade olduğu panel de
sorunsuzlar listesinde. Geniş denilebilecek
bir yaşam alanı ile birlikte
480 lt’lik bir bagaj hacmi sunuluyor
olmasını da sevdik.
Epica, güçlü dizel motoruyla performans
beklentilerine çok rahat
cevap veriyor. 1991 cc hacimli 4 silindirli
motor 4000 d/d’de 150 HP
güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor.
Altı ileri oranlı otomatik şanzımandan
yana da bir sıkıntı yaşanmışyor.
Esneklik değerleri ile yüzleri
güldüren Epica, motor gürültüsü
açısından da can sıkıcı olmuyor.
Tamam, performansı iyi ama ya tüketim?
İşte burada Epica 7.8 lt’lik tüketim
değeri ile önemli kozlarından
birini oynuyor. Böyle yüksek bir
performans için yakaladığı tüketim
değeri başarılı. Sürüş güvenliği ise limitleri
dahilinde kaldığı zaman çok
iyi. Ancak test sürüşü sırasında kısa
aralıklı ve hızlı girdiğimiz virajlarda
arka tekerlekler yoldan kesilme konusunda
biraz aceleci davrandı. Direksiyon
netliği konusunda beğenimizi
kazanan otomobilin, sert yan
rüzgarlardan fazla etkilenmiyor.
Fren performansı açısından güvenlik
sınırını zorlanmadan yakalayan
ve başarıyla altına inen Epica, kolay
dozlanan fren pedalı ile şehir kullanımlarında
da rahat ettiriyor. Büyük
boyutlarına rağmen kalabalık trafikte
nerede başlayıp nerede bittiğinin,
alışkanlık süresi istemeden belli olması
ise kullanımı kolaylaştıran bir
detay. Görüş açıları konusunda da
Epica’dan çok fazla şikayetçi olmadığımızı
belirtelim.
Sonuç
Epica, yüksek donanım seviyesi, Amerikanları
andıran görünümü, geniş yaşam alanı,
güçlü ve ekonomik dizel motoru ve başarılı
otomatik şanzımanı ile iddialı. Ama Epica’nın
asıl iddiası satış fiyatı. İlk başlarda pahalı
diye eleştirdiğimiz otomobil, günümüzde
1.6 lt benzinli ve manuel şanzımanla satışa
sunulan rakipleriyle eş fiyat seviyesine,
daha zengin ve daha güçlü bir otomobil
sunmayına başardı.
Bir yanıt yazın