Fiat’ın sevilen küçük ticari aracı
Fiorino hafif çaplı bir makyaj operasyonundan
geçirildi. Araçtaki en
çarpıcı yenilik ise 95 HP güç üreten
dizel motor seçeneğine kavuşmuş olması.
Yeni motorla ilgili merak ettiğimiz
en önemli konu, alt devirlerdeki
performanstı. yaşanan performans
oldu.
Yeni dizel motor 4000 d/d’de 95
HP güç ve 1500 d/d’de 200 Nm tork
üretiyor. Devir bandının aşağıya çekilmesiyle
turbo boşluğu sıkıntısı
azalmış. Devir saatinde 1000 d/d’yi
gördüğünüz andan itibaren ayağınızın
altında patlamaya hazır bir turbo
olduğunu hissediyorsunuz. Tamam,
bir yarışçının içinde değiliz,
ama turbonun kullanıma girmesi ile
birlikte Fiorino önemli bir ataklığa
kavuşuyor. Artan performansa rağmen
tüketimin iyi olması da beğenilen
bir gelişme oldu.
Yaptığımız ölçümlerde 4.3 lt/100
km’lik fabrika verisine çok yaklaşamadık
ama elde ettiğimiz sonuç
performansta olduğu gibi, bu yönde
de bir beğeni kazanacak.
Önceki versiyonda en önemli eleştirileri
alan yüklü rampa çıkış sorunu
yeni motorun getirdiği artı güç ile
ortadan kalkmış gibi görünüyor.
Yüksek hızlara çıkma isteği de oldukça
yüksek. 5 ileri manuel şanzımanın
ise daha düşük bir tüketim
için 6 ileri oranlı bir şanzımanla değiştirilme
zamanı gelmiş. 6 ileri
oranlı bir manuel şanzıman seçeneği
olsa hızlı otoyol kullanımlarında
motorun devir sesi de azalabilir.
Yüksek yapısı nedeniyle sert rüzgarlardan
biraz fazla etkilenen Fiorino,
hızlı viraj girişlerinde de denge
problemi yaşıyor. Arkada kullanılan
yarı bağımsız aks, helezon
yay ve amortisörler, arka tarafta
oturan yolcuların biraz fazla sarsılmasına
neden oluyor. Aile kullanımı
için de uygun olan Fiorino, yüksek
tavanı ve geniş yaşam alanı ile
keyif veriyor. Yükleme kapasitesinin
yüksekliği de pratikliği artırıyor.
Sadece “Emotion” donanım seviyesinde
tercih edilebilen 1.3 litre 95
HP’lik yeni dizel motor, aynı zamanda
standart olarak Start&Stop
sistemiyle birlikte sunuluyor. Aracın
dışında bir değişiklik yapılmazken
yaşam alanında elden geçirmelerin
olduğu fark ediliyor. Fiat’ın diğer
araçlarında da kullandığı navigasyon
hazırlığı bu araçta da yer alıyor.
Orta konsolun en üzerinde yer alan
panele istendiği zaman navigasyon
sistemi rahatlıkla eklenip, istendiğinde
de yerinden çıkarılabiliyor. Yaşam
alanının renkleri yenilenirken,
gri kombinasyonlu yeni iç mekan
koltuk döşemeleri ve gösterge panelinde
Yeni Fiat Doblo ile uyumlu
nitelikte grafiklere sahip değişiklikler
dikkat çekiyor. “Füzyon Moru” ve
“Rio Kırmızısı” gibi yeni gövde renklerine
de sahip olan araç, Combi versiyonlarında
tamponları gövde rengiyle
boyanmış haliyle müşterilerin
beğenisine sunuluyor.
Sonuç
95 HP’lik yeni turbo dizel motor, makyajlanan
Fiorino’nun en önemli artılarından. Yaşam
alanında küçük ama etkili değişimler yapılan
Fiorino bu motorla performans eksikliklerini
gideriyor. Alt devirlerdeki turbo
boşluğu önemli ölçüde giderilirken yüklü kullanım
ve rampa çıkışlarında da Fiorino’nun
eskisine göre çok daha iyi olduğunu belirtelim.
Üstelik artan performansa rağmen yakıt
tüketimi açısından önemli bir değişim yok.
Bir yanıt yazın