Yenilenmesinin ardından elini
çok daha güçlendiren Mercedes E
Serisi, bu hafta testimize güçlü dizel
motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi
ile konuk oldu. 2987 cc’lik dizel
V6 dizel motorunun 231 HP’lik
güç ve 540 Nm’lik tork değerleri, bu
otomobilin en önemli silahlarından
biri. Bir dizel olmasına rağmen son
derece sessiz bir çalışma karakteri
sunan motorun sesleri ise, başarılı
yalıtım sayesinde iç mekana neredeyse
hiç yansımıyor.
En büyük endişemiz alt devirlerde
yaşanması muhtemel cansızlık olmuştu.
Fakat yaptığımız test sürüşleri
sırasında endişelerimizin yersiz
olduğunu gördük. Başarının ardındaki
en önemli aktör, 7 ileri oranlı
otomatik şanzıman. 7 G-Tronic adlı
bu şanzımanın çalışma karakteri
gerçekten çok iyi. Vites değiştirme
karakterini sürücüsünün araç kullanım
tarzına çok iyi bir şekilde
adapte eden şanzıman, motorun
durumunu da çok iyi kavrıyor ve
buna göre hareket ediyor. Yüksek
güç ve tork üreten motor ile şanzımanın
birlikteliği, otomobilin hayata
keyif katmasında en önemli etkenlerden
birini oluştururken elektronik
dört tekerlekten çekiş sistemi
eşlik ediyor.
Ani hızlanmalar sırasında asil ve
kibirli tavrını iyice belirginleştirmesi
de elbette önemli bir artı. Yani
arka arkaya girdiğiniz virajlarda da
canlılığını koruyup her türlü kıvrımı
neredeyse birer düzlüğe dönüştürüyor.
Yüksek hızlara çıkıldığında
bile konfordan ödün vermeyen araçta
başarılı bir direksiyon sistemi de
görev yapıyor. Panik fren testlerinde
gidebildiği kadar durabildiğini de
ispat eden E350 CDI, yol şartlarına
uyum sağlayan süspansiyon sistemi
ile tam bir şov yapıyor.
Dokuzuncu nesli ile karşımıza
çıkan Mercedes E Serisi, bir önceki
nesline göre önemli bir değişim
göstermiş durumda. Dinamik ve
sportif görünüme artık daha fazla
önem verilen bir tasarıma sahip
olan E Serisi, kaliteli görünme özelliğinden
de ödün vermiyor. Başarılı
bir sürtünme katsayısına (0.25
cD) ulaşmasını sağlayan bu yeni
akıcı tasarımı, önüne “akıllı” eklenen
detayları ile tam bir elektronik üs
gibi. Akıllı far, akıllı şanzıman, akıllı
süspansiyon, akıllı direksiyon gibi
detaylar aracın üzerinde bolca yer
alıyor. Elbette bu kadar akıllı sistemin
fiyatın da yüksek olmasına neden
oluyor.
Ülkemizdeki yüksek vergi de eklenince
E350 CDI’ın fiyatını 100 bin
Euro’nun altında tutmak bir hayli
zor. Ayrıca elektronik sistem sayısının
zenginliği ise, kullanım zorluğu
yaratabiliyor. Uçak kabinlerini andıran
yaşam alanı ilk başlarda bu nedenle
tedirgin edebiliyor. Bizlerin
bile aklını karıştıran bu kumanda
zenginliği, başarılı dizilim ve ergonomi
sayesinde uzun bir alışkanlık
süresi gerektirmiyor. Her türlü konfor
detayına sahip olması sayesinde
iç mekan, bunun dışında tüm talepleri
rahatlıkla karşılayabiliyor.
Sonuç
Mercedes E350 CDI güçlü dizel motoru ile beğenimizi
kazanan ve bunu 7 ileri oranlı otomatik
şanzımanı ile bir adım ileriye taşıyan
araçta 4 tekerlekten çekiş sisteminin bulunuyor
olması da önemli bir avantaj. Yakışıklı
ve karizmatik görünümünün dışında sportif
detaylarını beğendiğimiz E350 CDI, yakıt
tüketimi konusunda da cep dostu. Özellikler
bu kadar zengin ve iyi olunca, 200 bin TL’lik
fiyat biraz olsun makulleşiyor.
Bir yanıt yazın