Rüzgarın kendisini özlettiği bugünlerde
Mercedes E Serisi Cabrio,
rüzgara bile hükmeden yapısıyla
hayatın doğal akışına kıskançlık aşılıyor.
Abartmıyoruz: Bu otomobil
her açıdan çok güzel ve bu güzelliği
çevresiyle paylaşmayı çok seviyor.
Neredeyse tüm Mercedes modellerinde
olduğu gibi üst seviyede olan
konfor ve kalite çıtaları, bu otomobilde
de aynen korunuyor.
Elbette böyle yıldızlara ulaşmak
asla kolay olmuyor: 250 CGI motoruyla
Mercedes E Serisi Cabrio’nun
ile ülkemizdeki satış fiyatı 81 bin 782
Euro. Yani 160 bin TL’nin üzerinde
bir rakam. Ayrıca test otomobilimizde
olduğu gibi bunu, sadece
birkaç opsiyonu tercih ederek, 180
bin TL sınırının üzerine çıkarmak
mümkün.
Bu otomobilin biz Türkler için de
önemli bir yeri var. Çünkü patent
hakları Mercedes’in olan AirCap
adlı sistemi geliştiren ekibin için de
bir Türk bulunuyor: Serkan Fidan.
Cabrio otomobiller dünyasında çığır
açması beklenen bu sistem, ön camın
en üstünde bulunan özel bir
spoylerden oluşuyor. Üst kısmı metal
olan bu sistem devreye alındığında,
pazar filelerini andıran bir donanım,
otomobilin içine giren havayı
özellikle yüksek hızlara çıkıldığında
önemli ölçüde azaltıyor. Böylece
cabrio kullanmanın en keyifsiz yanlarından
olan iç mekandaki aşırı
rüzgar (hafif rüzgara sözümüz yok)
ortadan kalkmış oluyor. Rüzgarın sesini
ve etkisini neredeyse yok eden
bu sisteme ayrıca arka koltuk kafalıklarının
ortasında bulunan yine
özel bir kumaştan geliştirilmiş bir
parça eşlik ediyor. Camın üzerinden
giren hava arka taraftan filtre ediliyor
ve kusursuz bir sessizlik yakalanıyor.
Bu sayede soğuk günlerde
yapılan sürüşler sırasında bile iç
mekan sessiz kalırken, aynı zamanda
istenen sıcaklık çok daha rahat bir
şekilde yakalanmış oluyor. Bu sisteme
yardımcı olarak sürücü ve yolcuların
boyunlarına sıcak hava üfleyen
AirScarf çok işe yarıyor.
Bu otomobil aynı zamanda Mercedes
çatısı altında bir sonu da temsil
ediyor. Buna göre E Cabrio’nun
yollara çıkması ile birlikte CLK’nın
ömrü sona ermiş oluyor.
Günümüz modası metal tavanlara
inat tente kullanılan bu cabrionun
tavan malzemesi son derece sağlam.
Kumaş tavan araç 40 km/s hızla ilerlerken
bile 20 saniye gibi kısa bir
süre içinde açılıyor. Tavan kapalıyken
390 lt olan bagaj hacmi, tavan
açıldığında da yeterli bir kullanım
alanı sunuyor.
Kaputun altında turbo beslemeli
1.8 lt’lik 4 silindirli bir motor görev
yapıyor. 204 HP güç üreten motor,
310 Nm’lik maksimum tork sunuyor.
0-100 km/s hızlanmasını 7.8 sn’de
gerçekleştiren otomobilde kullanılan
5 ileri oranlı otomatik şanzıman da
çok iyi çalışıyor.
Sonuç
Mercedes E Serisi Cabrio çok seksi ve çekici
bir otomobil. Bazı araçlara da söylediğimiz
gibi bu otomobile sahip olabilmek de önemli
bir ayrıcalık. Yeni sistemleri ile cabrio sınıfına
da yön vermeye hazırlanan otomobili
gerçekten eleştirebilmek için kötü niyetli
olmanız gerektiğine inanıyoruz. Motoru, sürüş
özellikleri, muhteşem görünümü, kıskandıran
detayları ile artılarının eksilerini çok
rahat yok ettiği ender otomobillerden biri.
Bir yanıt yazın