Nissan Qashqai sadece markası için değil, tüm otomotiv sektörü için önemli mihenk taşlarından biri oldu. Bu tür araçların arka arkaya üretilmesinde ve piyasaya çıkmasında çok önemli bir rol oynayan ve tüm dünyada ulaştığı satış rakamları ile ağızları sulandıran Qashqai, şimdi ise özelliklerine önemli artıları eklemiş haliyleTürkiye’de. İki yıl kadar önce üretime geçen Qashqai +2, makyajlanmış versiyonuyla Türkiye’ye ithal edilmeye başlandı. Ülkemizde 1.6 lt benzinli, 1.5 ve 2.0 lt dCi dizel motor seçenekleri ile satışa sunulan Qashqai +2’nin satış fiyatı 58 bin490 TL’den başlıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi sadece 2.0 lt dizel motor seçeneğiyle birlikte satın alınabiliyor. Qashqai +2’nin donanım seviyesi oldukça yüksek. Başlangıç fiyatları, standart Qashqai’ye göre daha yüksek pozisyonlanmış olan araç, böylelikle kardeşinin satışlarını da vurmayacak şekilde bir fiyat seviyesine sahip oldu. Ancak aradaki yüksek fark bize göre Qashqai +2’nin satışlarını aşağıda tutacak. Çünkü 10 bin liranın üzerindeki bir fiyat farkı tüketiciler için çok belirleyici bir unsur olabilir. Boyutlarında, normal bir Qashqai’ye göre büyüme olan Qashqai +2’nin en önemli avantajlarından birisi, yedi koltuklu bir oturma alanına sahip olması. İsminden de anlaşılacağı gibi bu araçta artı iki kişilik daha bir oturma alanı sunuluyor. Kolay katlanan ve zeminde tamamen yok olan bu iki koltuk sayesinde aileler için çok önemli bir avantaj sunulmuş oluyor. Koltukların kullanımı da son derece iyi diyebiliriz. Çok uzun boylu ya da iri yapılılar için elbette sıkıntı verebilecek bir alan ama normal ölçülere sahip olan yolcular bu ekstra olarak sunulan iki koltukta rahat edebilir. ~Crossover sınıfında yer alan Qashqai +2 için elbette kompakt bir SUV yorumunu da yapabiliriz. Başarılı bir görünümü sahip olan ve bu haliyle beğenilen Qashqai’ın bu uzun versiyonunda çok önemli bir görünüm farklılığı yok. Makyaj operasyonu ile birlikte, diri olan tasarım zaten daha önceki testlerde de beğenimizi kazanmıştı. Önden bakıldığında iddialı ızgara tasarımı ile görünüm açısından dinamik bir etki bırakan Qashqai +2’nin tasarımı ne çok havalı, ne de çok sıradan. Başarılı geçişleri ile göze hoş görünen bir tasarımın ön plana çıktığı araçta, abartıdan uzak durulmuş. Nissan logosunun etrafını dolaşan V biçimli krom kaplama ise çekici bir görünüm olmasını sağlıyor. Motor kaputunun sportif otomobillere gönderme yapan derin izli ütüsü de son derece hoş görünüyor. Yaşam alanı konusunda kolay kullanılan detayları ile beğenimizi kazanan aracın, görüş açıları arka tarafta biraz kısıtlı. Başarılı çalışan ve yönlendirmeleri ile hayatı kolaylaştıran park yardımcısı sayesinde bu durum büyük bir sorun olmaktan çıkıyor. Bu aracın en önemli sıkıntılarından biri koltuk tasarımı. Son derece yumuşak bir minder tasarımına sahip olan koltuklar, özellikle uzun süreli yolculuklar sırasında rahatsız ediyor. Aynı zamanda minderlerin küçük yapısı nedeniyle uzun boylu ve biraz iri olan sürücüler, koltukların yetersiz kaldığını düşünüyor. Koltukların bu durumu nedeniyle ideal sürüş pozisyonu rahat bir şekilde bulunsa bile, ortaya rahatsız edici bir pozisyon çıkıyor. Koltuktasarımının bu araçta kesinlikle iyileştirilmesi gerekiyor. Bununla birlikte direksiyon simidinin kalabalık kumanda topluluğu da sıkıntı yaşatıyor.~ Direksiyon simidinin üzerindeki bu kalabalık kumandaları kullanmaya bir türlü alışamadık. Eşya gözlerinin sayısı açısından baktığımızda da, daha iyisinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Bardaklıklar çoğu zaman eşya gözü olarak kullanılmak zorunda kalıyor. Yaşam alanında saydığımız bu ayrıntılar negatif detaylar ama emin olun pozitif detayların sayısı çok daha fazla. Müzik sisteminin ve sessizliğin kalitesi iyi. Konfor seviyesi oldukça yüksek ve kendinizi kaliteli bir aracın içinde buluyorsunuz. Cam tavanla birlikte artan ferahlık, zaten son derece ferah olan yaşam alanının daha da genişlemesini sağlıyor. Kullanım zorluğu yaşamadığımız orta konsol tasarımına, iyi takip edilen bir gösterge paneli eşlik ediyor. Aydınlatma renkleri ve içmekan ışıklarının performansı da yeterli. Bagaj hacmi ve bu alanın kullanımı da kolay. Üçüncü sıra koltuklar kullanımda olduğu zaman bile, yeterli bir bagaj alanı sunuluyor. Testimize 2.0 lt 150 HP güç üreten dizel motoru ve altı ileri oranlı otomatik şanzımanlı versiyonu ile konuk olan Qashqai +2 aynı zamanda dört tekerlekten çekiş sistemine de sahipti. Binek otomobil konforunu sunmayı başaran bu yüksek yapılı araç, bu kombinasyonla en iyi ve en pahalı halini alıyor. Qashqai +2’nin bu versiyonla 87 bin 990 TL’lik bir fiyat etiketine ulaştığını notlarımız arasına ekleyelim. Araçta kullanılan All mode 4×4 sistemi vites kolunun arkasına konumlandırılan bir kumanda yardımı ile kontrol ediliyor. Son derece gösterişli görünen bu kumanda elemanı ile sürüş karakterinin manuel olarak ayarlanabiliyor olması önemli bir avantaj. Otomatik modda çok iyi bir sürüş karakteri sunan araç, dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde güvenli bir sürüş vaat ediyor.~ Yüksek karoser yapısına rağmen araç, virajları soluksuz bir şekilde geride bırakmanıza izin veriyor. Hızlı otoyol kullanımları sırasında da sert rüzgarlara çok rahat kafa tutan Qashqai +2, kalabalık şehir kullanımlarında da kolay kontrol ediliyor. Kalabalık yapısını sevmediğimiz bir simitle yapılan yönlendirmelerse oldukça iyi. Biraz boşluk var ama bunu hissetmek için normal bir sürücüden çok daha fazlası olmanız gerekiyor. Yani bir yarış pilotuna yakın tecrübeniz varsa bunu anlıyorsunuz ama normal bir kullanım sırasında bu bir sorun olmuyor. Önden çekişli versiyonda yaşadığımız salınımların, bu araçta olmaması da önemli bir artı. Hafif arazi şartlarında da karşılaştıkları ile çok rahat başa çıkan Qashqai +2, kompakt bir SUV’dan beklenen ne varsa hiç zorlanmadan yerine getiriyor. Manuel kullanımlara da izin veren otomatik şanzımanın çalışma karakterini de sevdik. Vites geçişleri sırasında önemli bir sarsıntı yaşanmıyor ve istekler, şanzıman tarafından bekleme olmadan yerine getiriliyor. Şanzımanın en önemli sıkıntısı ani hızlanma isteklerinde yaşattığı bekleme oluyor. 150 HP güç ve 320 Nm tork üreten dizel motorun performansı ise bu sınıfta bir araç için fazlasıyla yeterli. Yakıt tüketimi konusunda da bu araç beklentilerinizi çok rahat karşılayacak. Özellikle uzun yol sürüşleri sırasında, yol bilgisayarından takip edeceğiniz tüketim göz kamaştırıcı oluyor. Güçlü bir motor, dört tekerlekten çekiş sistemi, ağır bir gövde ve otomatik şanzımana rağmen test sürüşlerimizde ölçtüğümüz 7.9 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketim sonuçlarıda çok çekici. Alt devirlerde yaşanan boşluksa otomatik şanzımanın vites seçimlerini hızlı birşekilde yapması ile çok fazla hissedilmiyor.~ Esneklik değerleri konusunda ise araç, tüm istekleri çok rahat bir şekilde yerine getiriyor. Makyaj operasyonu ile birlikte elden geçirilen süspansiyon sistemi ise eskisine göre hem daha iyi bir konfor, hem de daha iyi bir yol tutuş sunuyor. Fren performansını da sevdiğimiz Qashqai +2, panik fren duruşları sırasında büyük gövdesine rağmen stabil duruş karakterini koruyor.
SONUÇ
Nissan Qashqai +2, kısa boylu kardeşinden çok daha fazlasını sunuyor. Daha büyük bir yaşam alanı, daha fazla oturma alanı gibi özellikler beğeni topluyor. En iyi haliyle testimize konuk olan araç, hiç zorlanmadan bizden geçer notu aldı. Sürüş karakterini sevdiğimiz Qashqai +2, kalabalık aileler için ideal bir araç. Kaliteli bir yaşam alanı sunan aracın, iyileştirilmesi gerektiğini düşündüğümüz yanları var ama bunları arka plana atabilecek olumlu özelliklerinin sayısı daha fazla.
(+) Görünüm, iç mekan, tüketim, motor, sürüş, fren, yaşam alanı, genişlik
(-) Direksiyon simidi, koltuklar, fiyat, arka görüş, eşya gözleri
Bir yanıt yazın