Binek otomobillerin işi hiç bu kadar zor olmamıştı. Her geçen gün biraz daha fazla ilgi görmeye başlayan ticari araçlar binek otomobillerin tahtını sallarken, güçlerine de güç katmaya devam ediyor. Hafif ticari araçlar bu konuda öncü rolü üstlenmiş olsa bile bildiğimiz ticari araçları da yollarda daha fazla görmeye başladık. Volkswagen’in iddialı olduğu modellerden biri olan Caravelle gördüğü yenileme operasyonunun ardından karşımıza çok daha güçlü bir hal almış olarak çıktı. Artık bir ticari araç gibi görünmekten çok otomobilleri kıskandıran bir tasarıma bürünen Caravelle sportif görünüme sahip son derece heybetli bir araç oldu. Kısık bakışları ile agresif bir yüze sahip olan Caravelle, büyük şeritli panjuru ile önünde ilerleyen araçlara adeta meydan okuyor. Derin kesikleri ile hareketli bir tasarıma sahip olan araç, büyük camları ile aynı zamanda dışarıdan bakıldığında bile ferah olan bir tasarıma sahip. Arka tarafta beklediğimiz gibi daha düz çizgilerin hakimiyetinde olan Caravelle, şehrin pahalı caddelerine bile çok kolay adapte olabilecek bir araç olmuş durumda. Ülkemizde 2.0 lt’lik TDI motorun 102, 140 ve 180 HP güç üretenversiyonları ile satışa sunulan araçta istendiği zaman DSG şanzıman bile satın alınabiliyor. Uzun şasi olarak adlandırılan 8+1 kişili koturma grubu ile satın alınan araçta, Trendline ve Comfortline adı verilen iki donanım paketi bulunuyor. 2.0 lt TDI 102 HP, Trendline donanım paketi ve manuel şanzımanla birlikte Caravelle’nin satış fiyatı 54 bin 734 TL’den başlıyor.~ En üst donanım seçeneği, en güçlü motor ve DSG şanzıman ayrıcalığı ile fiyat en üst sınır olan 70 bin 334 TL’ye ulaşıyor.Trendline adı verilen donanım paketinde, ABS, ESP, ASR, sürücü ve yolcu havayastığı, yokuş kalkış yardımı, ön ve arka viraj denge çubukları, EDL (Elektronik diferansiyel kilidi), yol bilgisayarı, klimatik klima, Direksiyondan kumanda edilen CD/MP3 çalar, Aux girişi, hız sabitleme sistemi gibi önemli detaylar yer alıyor.Yaşam alanına geçildiği zaman elbette en önemli avantaj büyük bir yaşam alanı oluyor. Hem iş hem de aile kullanımı için son derece uygun olan bir yaşam alanına sahip araçta 8+1 kişilik oturma alanı bulunuyor. Her koltukta son derece ferah bir ortam sunulurken, araç içinde bulunanlar kendisini VIP bir yolculuk yapıyormuş gibi hissediyor. Genişliği ile dikkat çeken bir yaşam alanı öncelikli olarak beğenimizi kazanırken, rahat katlanan koltuklarla yaşam alanı istendiği gibi şekillendirilebiliyor. Üst donanım paketinde standart olarak satın alınabilen elektrikli yan kapının kullanımı da son derece kolay. Sessiz çalışan bu kapı ile yaşam alanına çok kolay ulaşılıyor. Yolcu bölümünde de hava kanallarının bulanması sıcak ve çok soğuk günlerin önemli avantajlarından biri. Sürücüyü ilgilendiren bölüme geçtiğimiz zaman Caravelle’nin VW Grubu’nun binek otomobillerine neredeyse tamamen benzeyen bir tasarıma sahip olduğunu söylemek isteriz. ~Yani sürücü bölümünde olduğunuz zaman kendinizi bir Golf’in içindeymiş gibi hissetmeniz çok normal. Çünkü tasarımların neredeyse tamamı Golf ile aynı. Yüksek sürüş pozisyonu ise birçok insanın çok beğendiği bir özellik. Bunun en önemli örneği ülkemizde SUV araçların ulaştığı satış başarısı. Yüksek sürüş pozisyonu ile yola daha iyi hakim olunan Caravelle’nin görüş açıları da son derece iyi. Yukarıdan bakıldığında aracın burnunun nerede başlayıp nerede bittiği çok net bir şekilde belli oluyor. Bu durum özellikle park manevraları sırasında önemli bir artı sağlıyor. Arka tarafta ise görüş konusunda sıkıntı var ve park yardımcısını bu araçta satın almanızı kesinlikle öneririz. Alışkanlık sağlanıyor olsa bile arka tarafın tam olarak görülememesi nedeniyle bir yardımcıya her zaman ihtiyaç duyuluyor. Otomobillerdeki gibi iki koltuğun arasında eşya gözlerinin, bardaklıkların ve kol dayamanın olmaması ise önemli bir eksiklik olarak dikkat çekiyor. Elbette bu tip araçların neredeyse tamamında bu tip bir uygulama yok ama yinede insan bunun eksikliğini çok fazla hissediyor. Devasa bir aracın içinde bulunmanıza rağmen eşya gözlerinin sayısının da çok iyi olmadığını dile getirelim. Beğenmediğimiz bir başka detaysa koltuklar oldu. Sürücü koltuğu sonderece güçlü bir araca hükmediyor olmasına rağmen yetersiz kalıyor. Yan destekler yok gibi, minder boyunun biraz daha iyi olması gerekiyor. Aynı zamanda koltukların uzun yol konforlarını da çok beğenmediğimizi dile getirelim. ~Bununla birlikte donuk renklere sahip olmaları da hoş görünmüyor. Müzik sisteminin ve klimanın performansı son derece iyi. Yaşam alanı istendiği gibi rahat bir şekilde ayarlanabiliyor. Aydınlatma renkleri iyi seçilmiş, alışkın olmadığımız bir yerde orta konsolun içine gömülmüş bir şekilde olsa bile bardaklıklar rahat kullanılıyor. Elektronik yardımcılarını standartlar listesine alan Caravelle’nin süspansiyon sistemi de otomobil konforunu yakalıyor. Elektronik sistemlerin de desteğiyle Caravelle, başarılı süspansiyon sistemini birleştiriyor ve ortaya iyi bir yol tutuş karakterini çıkarıyor.Yüksek yapısı ilk başta biraz tedirgin etse de viraj denge çubuklarının da yardımıyla sürüş karakteri ve yol güvenliği beklediğimizden çok daha iyi. Sert rüzgarlara karşı direnişi de iyi ama yinede bu tip sürüşler sırasında dikkat etmek gerekiyor. Sert rüzgarların karşısına bir duvar gibi çıkan Caravelle, şerit değiştirmeye varan problemler yaşayabiliyor. Özellikle tır arkasından çıkarken ya da hızlı otoyol kullanımlarında altınızdaki aracın normal bir otomobilden farklı olduğunu unutmamanız gerekiyor. Bağımsız askılı, Mc Pherson süspansiyonlu, çift salıncaklı, teleskopik amortisörlü, viraj denge çubuklu ön tarafa, arkada bağımsız askılı, çift salıncaklı, teleskopik amortisörlü, viraj denge çubuklu bir sistem eşlik ediyor. Konfor konusunda da çok etkin bir rol oynayan süspansiyon sistemi sürüş konusunda çok daha iyi bir etki bırakıyor. ~Yine de bu tip araçlarda yüksek hızlara çıkarak şov yapmanın çok tehlikeli bir oyun olduğunu unutmamak gerek. Kalbinde görev yapan 2.0 lt TDI motor ise 3500 d/d’de 140 HP güç ve 1750/2500 d/d’de 340 Nm tork üretiyor. Çok güçlü bir motor, öyle değil mi? Değişken geometrili turboya sahip olan bu motor ile Caravelle’nin performansı nefes kesici oluyor ve 180 HP güç üreten çift turbolu halini hayal bile ede-miyoruz. 7 ileri oranlı DSG şanzıman seçeneği ile motorun sunduğu performans çok daha iyi sonuçları beraberinde getiriyor. Ani kalkışlarda çok hızlı hareket eden ön tarafı kontrol altına almak için biraz daha fazla dikkatli olmak gerekiyor. Aynı şekilde sık aralıklı viraj girişlerinde de gaz pedalına nasıl hükmedeceğinize çok iyi karar vermeniz gerek. Aksi durumlarda yüksek güç olumlu özelliğini olumsuza zorlanmadan çevirebilir. Esneklik değerleri, son hıza ulaşma isteği ve şanzımanın vites seçimlerini çok sevdik. Bu güçlü birlikteliğin sonucunda ortaya çıkan yakıt tüketimi de hiç fena değil.
SONUÇ
Caravelle yenilenmesinin ardından çok daha şık bir hale geldi. Heybetli yapısına rağmen dinamik ve agresif görünmeyi başaran araçta, kusursuz diyebileceğimiz bir kabin içi sunuluyor. Binek otomobillerin konforunu aratmayan yaşam alanı aile kullanımları sırasında çok önemli bir avantaj olurken, çok kolay şekillendirilebilen yaşam alanı ile iş sürüşleri içinde ideal. Güçlü motor ve başarılı şanzımanı ile ön plana çıkan Caravelle’nin sürüşü çok.~(+) Görünüm, yaşam alanı, motor, şanzıman, kokpit, fiyatı, konfor
(-) Arka görüş, koltuklar, eşya gözleri, ilk kalkışlar, viraj girişleri
Bir yanıt yazın