Tam ortasında parlayan
ve güneş ışınlarının
en yoğun olduğu
dönemlerde akılları
baştan alan yıldızı
ile yeni SLK tüm
heybeti ile karşımızda duruyor.
Bu otomobilin kapısını açıp içine
geçmeden önce onu durup
öylece bir izlemek istiyoruz.
Tüm detaylarını yakından
görmek ve dokunarak onu hissetmenin
bizlere vereceği keyif
ve heyecanı öncelikle yaşamak
istiyoruz.
Aslında ilk anda biraz şaşkınız.
Çünkü bu otomobilin nedense
test parkına, gümüş renkli
versiyonla geleceğini düşünmüştük
ama o karşımıza biraz
daha koyu bir renk tonu ile
çıkmayı tercih etti. Aslında
bu renk seçeneği de ona oldukça
yakışmış. Güçlü hatları
ve heybetli görünümü ile koyu
renk SLK’nın detaylarını ön
plana çıkarma konusunda etkili
olmuş. Uzun motor kaputu ile
bizleri selamlayan SLK, büyük
krom detayları ile yaz ayları
için yaratılmış bir otomobil
gibi görünüyor. V şeklinde kabartılmış
motor kaputu ile içerisinde
saklı olan gücü haykıran
SLK, aynı zamanda bu detayları
ile bir güç gösterisi de yapıyor.
Yola yapışan yapısı ile performansı
konusunda önemli ipuçları
veren SLK, arkaya doğru
genişleyen hatları ile de göz
dolduruyor.
Üzerinde çok vakit harcandığı
hemen belli olan araç, adeta
çok iyi bir imza gibi. Bu tarz otomobillerin
sahipleri de yollara
kendi imzalarını bırakan türden
oluyor. Profilden bakıldığında
tam bir ok gibi görünen SLK,
avının üzerine atlamaya hazır
görünüyor. Yandan bakıldığında
biraz cılız gibi görünüyor olsa
bile bu aldatıcı bir varsayım oluyor.
Bu sırada tavan kapalı olduğunda
ortaya çok daha farklı
bir görünüm çıkıyor. Fakat üstü
açık olduğu durumlarda SLK
gerçek kimliğini buluyor ve safkan
bir keyif aracına dönüşüyor.
~Arkadan bakıldığında ise atletik
kimlik ortaya tüm heybeti ile çıkıyor.
Çift egzoz çıkışı ile çekici
bir etki bırakan araç, aynı zamanda
bagajın üzerine yerleştirilen
spoyleri ve üçüncü stop
lambası ile son derece çekici.
Yan tarafta ve motor kaputunun
üzerinde bulunan hava girişleri
ise tasarımın sevemediğimiz
yanlarından oldu. Özellikle
motor kaputunun üzerinde bulunan
hava kanalları gerçekten
biraz garip görünüyor ve büyüleyici
havanın biraz bozulmasına
neden oluyor. Yan aynaların
üzerinde pençe izlerini andıran
görüntü de sevmediğimiz detaylardan
oldu. Sanki bu bölümün
tasarımı yarım kalmış bir çalışma
gibi algılanıyor.
Yaşam alanına geçildiğinde ise
bu iki kişilik otomobilin, yaşam
alanında bulunanlara kullanım
keyfini garanti ettiğini söylemek
istiyoruz. Metal kaplamaların
bolca kullanıldığı iç mekan,
sportif bir görünüme sahip.
Heybetli gösterge paneli ile
dikkat çeken yaşam alanı, bu
özelliği ile ön plana çıkıyor. İri
yuvarlak formlu ve beyaz zemin
üzerine yerleştirilen göstergeler
beğenimizi kazanan ilk
detay oldu. Orta konsolun koltukların
ortasına kadar metal ile
kaplanmış olması da keyif aldığımız
bir detay. Üç kollu direksiyon
simidinin yapısı da zorlanmadan
beğenimizi kazanan
bir unsur olmayı başarıyor. Ele
tam oturan yapısı ile keyifli sürüşte
çok önem verdiğimiz simit
yapısı SLK’nın bütününe çok iyi
uyum sağlıyor. Hava çıkışlarının
da tasarımı ve kullanışlı yapısını
beğendik. Kumanda elemanlarının
bazılarının son derece
küçük bir yapıya sahip olması ise
kullanımı zorlaştıran bir unsur.
Yine de alışkanlık kazanılmasının
ardından büyük bir sıkıntı
yaşanmıyor. Eşya gözlerinin
sayısı açısından beklentileri
karşılayan SLK, aynı zamanda
bagaj konusunda da kısa süreli
yolculuklar için istekleri yerine
getiriyor. Yaşam alanında keyfimizi
kaçıran en önemli detaylardan
biri, nostaljik tasarıma
sahip olan ve renkleri ile de biraz
geride kalan bilgi ekranı oluyor.
Havalandırma sisteminin
kumanda elemanları için de aynı
şeyleri düşünüyoruz. Bu yuvarlak
kumanda elemanlarının yerine
daha sportif detaylara yer
verilebilirdi.
~Sürüş karakteri konusunda ise
fazla söze gerek yok. Mercedes
SLK 200, 184 HP güç ve 270
HP tork üreten motoru ile son
derece iddialı bir araç. 7-G Tronic
adı verilen 7 ileri oranlı otomatik
şanzımanı ile motorun
uyumu da son derece iyi. Ayağınızın
altında her zaman hazır
bir gücün olduğunu bilmek büyük
bir keyif. Ani hızlanmalara
ihtiyaç duyulduğu zaman ortaya
gerçekten de keyif veren bir
birliktelik çıkıyor. İlk hızlanmalar
sırasında da kontrollü olmayı
başaran SLK, hızlı girdiğimiz
viraj testlerinden başarı ile çıktı
ve bir sonrakini büyük bir hevesle
beklediğine dair bir izlenim
bıraktı. İzinin üzerinde kalma
konusunda son derece etkili
bir araç olan SLK, aynı zamanda
elektronik yardımcılarının hemen
devreye girmeyen yapısı ile
keyfi de artıran bir araç oluyor.
Süspansiyon sisteminin çevik
yapısı sürüşler sırasında adeta
kıvrımları varmış gibi düşündürürken,
bu sırada konfor konusunda
da elinden geleni yapıyor.
Elbette biraz sert bir yapısı
var ama bu son derece normal,
sonuçta SLK spor bir otomobil.
Yönlendirme kabiliyeti açısından
baktığımızda da hiçbir sıkıntı
yaşamadığımızı ve direksiyon
sistemini düşük hızlarda
olduğu gibi, yüksek süratlerde
de son derece güvenli bulduğumuzu
belirtmek istiyoruz.
Sonuç
Bazı otomobiller tam bir keyif makinesidir ve rüyaları süsleyen
bir yapıya sahiptirler. Mercedes SLK 200 de bu otomobillerden
biri. Görüntüsü ile akılları baştan alan otomobil, iddialı
yaşam alanı ile burada bulunan şanslılara çok farklı bir deneyim
yaşatıyor. Tavanı açık olduğunda tam anlamıyla büyüleyici
bir etki bırakan bu sporcu, insanın ruhunu okşamayı ve ona
iyi davranmayı çok iyi biliyor. Motorun performansı ve şanzımanın
uyumlu çalışma karakteri sürüş bittiğinde insanın biraz daha fazla yol
yapmadığına pişman olmasına neden oluyor.
Yorum yazın