Lastik basıncının tehlikelerine dikkat çekti

Michelin, ‘Lastikte Doğru Hava Basıncı’ aktiviteleriyle uzun yıllardır ciddi bir karayolu problemine işaret ediyor. Sadece Türkiye’de değil, 2003-2010 yılları arasında, 28’i Avrupa ülkesi olmak üzere 36 ülkede gerçekleştirilen araştırmalar sonucu, üç sürücüden ikisinin trafikte gerekli havaya sahip olmayan lastiklerle seyrettikleri ortaya çıkmıştır.

Elde edilen veriler, trafik güvenliği açısından ne kadar ciddi bir durumla karşı karşıya olunduğunu gözler önüne serse de bir sürücünün potansiyel tehlikenin farkına varmasının en iyi yollarından biri rakamsal değerler değil, pratikte nelerle karşılayabileceğini ortaya koyan testlerle, konuyu bizzat deneyimlemesidir.

Michelin’in bu fikirden yola çıkarak “düşük hava basıncı yüksek risktir” sloganıyla düzenlediği test sürüşü, İstanbul Park Pisti’nde hazırlanan özel parkurda, eğitmenler eşliğinde gerçekleştirildi. Katılımcılar, birbirinin aynı özelliklerdeki iki yeni Citroen C4 otomobili hem doğru hava basınçlı lastiklerle hem de hava basıncı yüzde 25 düşürülmüş lastiklerle kullanma fırsatı buldu. Slalomda ağırlık transferi, ıslak-kuru zeminde viraj dönme ve frenaj kabiliyetlerinin sınandığı test sonucunda tüm katılımcılar, düşük hava basınçlı lastiklerin otomobilin güvenli sürüş kabiliyetine ne derecede negatif etki ettiği konusunda fikir birliğine vardı.

Michelin’in “Lastikte Doğru Hava Basıncı Test Sürüşü” keyifli aktivitelerle de desteklendi. Hazırlanan parkurda zamana karşı bir yarış yapan katılımcılar, sürüş yeteneklerini de güvenli bir şekilde sınama fırsatı buldu. Fransız markanın 2011 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’na dönüşünü simgeleyen co-drive etkinliği ise gerçek bir şova dönüştü. Şampiyon pilot Fatih Kara’nın Michelin lastikli Fiat Palio Super 1600’ünün sağ koltuğunda co-pilot’luk yapan katılımcılar, unutamayacağı anlar yaşadı.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.