Honda’nın ilk hibrid
modeli Insight’tan sonra
geleneksel manuel şanzımanla
benzin-elektrik
motor kombinasyonunu
birleştirdiği CR-Z modeli
ekonomik olmasıyla dikkat
çekiyor. Yeni model
sürücü odaklı yapısı, 3
modlu sürüş sistemiyle
kumanda edilen hibrid
sistem destekli uyumlu
motoru ve direksiyon özellikleriyle
mevcut hibrid
otomobil anlayışını değiştirecek
özelliklere sahip.
CR-Z sürücüsü seçeneklerini
maksimum düzeye
çıkarmak ve otomobilin
günlük kullanılabilirliğini
artırmak için sürüş
sisteminin 3 modu arasında
seçim yapabiliyor.
Aracın bu özelliği sayesinde
sürücü, gaz pedalının
ve direksiyonun hassasiyetini,
rölanti stop süresini,
klima kumandasını
ve IMA sisteminin destek
düzeyini ayarlayabiliyor.
Bu modlar sayesinde
sürücünün, sürüş keyfini
veya tasarrufu maksimum
düzeye çıkaracak
ya da ikisi arasında denge
kuracak şekilde seçim
yapabilmesini mümkün.
Seçilen moda bağlı olarak
hibrid güç akımları ve
hidrolik direksiyon takviyesinin
seviyeleri de değişiyor.
CR-Z’nin dış tasarımında
mühendisler, 1980’lerde
tasarruf sağlayabilen
küçük, şık bir otomobil
sunmak amacıyla geliştirilen
CR-X modeline bilinçli
olarak gönderme
yapmışlar. CR-X’in iki
seviyeli arka cam kapağı
ve alçak tavan gibi belirgin
özellikleri referans
alınmış ve bu özellikler
yuvarlak hatlı derin çizgilere
sahip bir karoserle
birleştirilmiş. Seri üretim
Honda otomobillerinde
ilk kez kullanılan
gündüz farlarının (8’er adet
LED’den oluşuyor) sis
farlarıyla birleşimi Avrupa
için hazırlanmış CR-Z’in
ön görünümünü farklılaştırıyor.
CR-Z’nin alçak tavanı
ve keskin hatlı arka
bölümü CR-X, Insight
(1999’da tanıtılan
seri) ve FCX Clarity gibi
Honda’nın pek çok modelinde
de kullanılmıştı.
Bu otomobillerin hepsi
minimum sürtünme ile
havayı yarıp geçerek yakıt
tüketimini ve emisyonları
düşürecek şekilde aerodinamik
özellikleri iyileştirmek
üzere tasarlanmıştı.
Kokpitteki 3 boyutlu
göstergeler, karoserin ilerici
tasarımıyla uyumlu
bir etki bırakıyor. 2+2
oturma düzenli bir coupe
olan CR-Z’nin arka koltuk
sırasında yetişkinler de
yolculuk edebiliyor. Sport
ve GT olmak üzere iki donanım
seviyesiyle satılan
CR-Z’in dingil mesafesi
Insight’tan 115 mm, aracın
toplam uzunluğu ise
295 mm daha kısa. 1.5 lt
124 HP’lik motorun tork
değeri ise 174 Nm tork.
200 km/s’lik maksimum
hıza sahip CR-Z, hibrid
sisteminin de yardımıyla
ortalamada 5.1 lt/100
km’lik yakıt tüketim değerine
ulaşabiliyor.
Bir yanıt yazın