Kendine has asil ve zarif görünümü
ve SUV 4×4 özellikleri ile 4008
hızla büyüyen bir segmentte 4×4
araç müşterilerinin beklentilerini
karşılıyor.
PSA Mitsubishi işbirliğinin meyvesi
olan 4008, Peugeot ürün gamında yer alan
yeni SUV modeli. Peugeot Markası’nın
yeni tasarım kodları arasında ön ızgara
ve LED farların kullanımı 4008’e şıklık
kazandırıyor. Önde LED’li gündüz farları
çizgisi, far grubunu üstten sararken, üç
kırmızı pençe arka lambaları biçimliyor.
Izgara tasarımı ise kasa altı koruma ve
jant birlikteliği ile göze çarpan büyük lastikleri
içine alan geniş çamurluk kapakları
aracın maceracı kişiliğini vurguluyor.
Ön kaput ve arka çamurluğa kadar
uzanan ve burada stop bloğundan aşağı
doğru inen karoser çizgisi 4008’in sağlam
ve dinamik görünümünü vurguluyor.
Sağlam dış görünüşün yanında iç mekanda
da krom malzemeye yer verilmiş.
Gösterge panelinin köpüklü dokusundan
gösterge panelinin siperliği ve orta konsolun
siyah lake dekoruna kadar çekici
bir iç mekan havası yaratıldı. Panoramik
cam tavan ise iç mekanı aydınlatırken yan
tarafta yer alan ledler gece yolculuklarında
aydınlatma görevini üstleniyor.
Kompakt SUV sınıfında yer alan Peugeot
4008’te eller serbest sistemi, 18 inçlik
jantlar, dokunmatik ekran navigasyon
sistemi ve geri görüş kamerası gibi özellikler
öne çıkıyor.
Çok yönlü ve ferah SUV
Kısmen 4007’den alınan 4008’in platformunun
uzunluğu, ön ve arka dingil
çıkıntılarının azaltılması ile kısaltıldı.
Büyük aks mesafesi ve geniş lastik izleri
ön ve arka koltuklarda oturma alanı genişliğini
garantilemek için ise korundu.
4008’in sahip olduğu 4340/1800/1630
mm boyutlarından dolayı hem günlük
kullanıma, hem de asfalt dışı küçük kaçamaklara
imkan tanıyarak çok yönlü kullanım
imkanı sunuyor. Kompakt SUV’nin
4×4 versiyonunda sürücü üç aktarma sistemi
arasından seçim yapabiliyor: Önden
çekişli 2WD, dört tekerlekten çekişli 4WD
ve 4×4 konumunda kilitli diferansiyel
LOCK arasında tercih yapılabiliyor. 4WD
ve LOCK dört tekerlekten çekiş sistemlerinde
torkun ön ve arka tekerlekler
arasındaki dağılımı elektronik olarak
kontrol ediliyor. LOCK modunda dört
tekerlekten çekiş sistemi torkun arka
lastiklere daha fazla aktarılması ile sürekli
hale geliyor. Peugeot’nun ön görüsü
ise 4008’in 4×4 versiyonunun, satışların
yüzde 80’inden fazla olacağı yönünde.
Öyle ki 4008 modeli, Avrupa dahil bazı
pazarlara sadece dört tekerlekten çekiş
sistemi ile sunulacak.
Yüksek performanslı motor gamı
Peugeot 4008’in motor yelpazesinde
ise ikisi benzinli, ikisi de dizel olmak
üzere dört farklı motor yer alacak. Benzinli
motorlarda 116 HP güç üreten 1.6
litrelik motor görev yapacak. 152 Nm tork
üreten motor 5 ileri manuel şanzıman ile
kombine edilecek. 150 HP’lik 2.0 litrelik
motor ise 198 Nm tork üretirken, manuel
5 ileri veya CVT şanzıman ile kombine
edilebilecek. Dizel cephesinde ise 112 HP
güç üreten 1.6 litrelik HDi görev yapıyor.
270 -280 Nm overboost özelliğine sahip
motor 6 ileri oranlı manuel şanzımanla
birlikte görev yapacak. 300 Nm tork üreten
150 HP gücündeki, 1.8 litrelik motor
ise 6 ileri oranlı manuel şanzıman ile
kombine edilecek.
Yorum yazın