Volkswagen, son dönemlerin önemli ölçüde
kabuk değiştiren markalarından
oldu. Çok kısa süreler içinde yapılan
değişikliklerle Volkswagen modellerinin
tamamı yenilendi ve yeni elbiseleri ile
birlikte bu araçlar yeni özelliklere de sahip
oldu. Markanın aldığı karar sonrasında onlara
yöneltilen en önemli eleştiri ise tüm modellerin
birbirine benzer olması oldu. Oysa
Volkswagen’in yeni kimliğinin ona yakıştığını
düşünenler de var.
Kompakt SUV sınıfının önemli oyuncularından
biri olan Tiguan, makyajlı haliyle
ülkemizde satışa sunuldu. Son derece kapsamlı
bir makyaj operasyonundan geçirilen
araç, karizmatik ve elit görünümü ile hemen
dikkat çekmeyi başarıyor. Ülkemizde 1.4 TSI
122 HP, 1.4 TSI 160 HP benzinli ve 2.0 TDI
140 HP dizel motor seçenekleri ile satışa sunulan
aracın fiyatı 62 bin 500 TL’den başlıyor.
Fiyat açısından Tiguan uygun araçlardan biri,
özellikle de küçük benzinli motor fiyat konusunda
Tiguan’ın elini güçlendiriyor. Dizel
motor konusunda ise Tiguan’ın, daha ufak
hacimli başka bir seçeneğe ihtiyaç duyacağı
kesin gibi görünüyor. Çünkü 2.0 lt’lik motor
yüksek vergi dilimine yakalanıyor ve aracın
fiyatı 100 bin TL’nin üzerine çıkıyor.
Kalite seviyesi oldukça yüksek
Kapsamlı bir operasyondan geçirilen Tiguan,
markanın diğer modelleri ile önemli
bir benzerlik gösteriyor. Karizmatik görünen
araçlardan biri olan Tiguan’a önden baktığımızda,
keskin hatları ile biraz sinirli görünen
bir yapısının olduğunu da görüyoruz.
Detayları ince işlenmiş olan Tiguan’ın yeni
formunu ve yeni tarzını beğendik.
Aynı zamanda yerden yüksek bir yapıya
sahip olmasına rağmen, ayaklarının yere sağlam
bastığını düşündüren bir görünümü de
var. Abartılı bir tasarım detayının olmaması
da önemli bir uygulama.
~Tiguan’ın yaşam alanına geçildiğindeyse, kalite çıtasının bu bölümde de devam
ettiğini gördük. Kullanılan malzemeler
ve işçilik seviyesi açısından Tiguan bir
iki adım daha ileriye gitmiş durumda. Biz
öncelikle bu aracın sürüş pozisyonunu ve
sürüş rahatlığını sevdik.
Koltukların kalitesi, vücudu kavraması
ve uzun yol kullanımları sırasında bile
rahat ettiriyor olması da önemli bir artı.
Direksiyon simidinin başarılı tasarımı ve
ele tam oturan yapısı da iddialı ve kolay
kullanımı beraberinde getiriyor. Yaşam
alanının genişliği konusunda da Tiguan,
gerek ön gerekse arkada yeterli kullanım
alanı sunuyor. Tiguan özellikle yüksek
yapısının getirdiği artı ile aracın içinde
bulunanların tamamı ferah bir yolculuk
yapıyor. Ön tarafta sürücü ya da yolcunun
ayaklarına temas eden bir detayın
olmaması da bu hissi artıyor.
Bagaj hacmi konusunda
da Tiguan beklentileri
çok rahat bir şekilde
karşılıyor.
Yaşam
alanında
hoşumuza gitmeyen
detaylardan biri cam tavan oldu. Ferahlık
konusunda artı sağlayan cam tavanın,
sadece ince bir perde ile kapatılabiliyor
olması sıcak yaz günlerinde sıkıntılı
olabilir.
Tiguan
özellikle güneşin en tepede olduğu
günlerde cam tavanın daha sert bir
malzeme
ile kapatılabilmesi gerekiyor.
Bu aracın
yaşam alanı ile ilgili ikinci konumuzsa
havalandırma kanalları olacak.
Küçük, daire formlu hava kanallarına yer
verilmiş olması kullanımı zorlaştırıyor.
Alışkın olduğumuz gibi ön tarafta dört yerine sekiz adet çıkışa yer verilmiş olması
kullanımı zorlaştırıyor.
~Otomatik şanzıman eksikliği var
Tiguan’da benzinli motorlarda sadece
manuel şanzımanın sunuluyor olması da
bu aracın şanssız yanlarından birisi olacak.
Aslında altı ileri oranlı manuel şanzımanın
çalışma karakterini beğendik.
Ama otomatik şanzıman ve özellikle DSG
konforunu arayanlar, bunu sadece 2.0 lt
dizel motorun kullanıldığı
versiyonda
bulabiliyor. Otomatik
şanzıman artık
bu sınıfın önemli
kriter belirleyicilerinden
biri ve çok kısa bir süre içinde bu
tür bir şanzımanın kullanılması gerekiyor.
Manuel şanzımanın kullanımı ise söylediğimiz
gibi kolay ve keyif veren türden.
Özellikle yolların çok kolay bir şekilde
bulunuyor olması ve kullanımın kemikli
yapısı oldukça iyi.
Vites kolunun tasarımı ve ele oturuşunu
da başarılı bulduk.
1.4 lt’lik benzinli motor VW Grubu’nun
önemli avantajlarından biri oldu. Özellikle
ülkemiz gibi, farklı vergi politikası olan
ülkelerde çok büyük avantajlar sağlayan
bu küçük hacimli motor Tiguan için de
büyük bir artı. 122 HP güç üreten versiyonu
ile testimize konuk olan Tiguan, bu motor
seçeneği ile istenen ataklığı da sunuyor.
Fabrika verilerine göre Tiguan bu motor
ile 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyede
tamamlıyor. Yaptığımız
ölçümlerde de
benzer bir sonuca
ulaştık.
Kullanım karakteri
açısından, oldukça
konforlu bir araç olarak notlarımız arasında
yer alan Tiguan, aynı zamanda sürüş güvenliği
ve keyfi açısından da beğendiğimiz
modellerden oldu.
~Hatta bunu çok zorlanmadan başardı.
Uzun yol performansı açısından baktığımızda
da Tiguan yolları kolaylaştıran araçlar
arasında yer alıyor.
Sonuç
Volkswagen Tiguan, geçirdiği kapsamlı
yenileme operasyonu ile son derece güçlü
özelliklere sahip oldu. Keyif veren araçlar
listesine aldığımız Tiguan, görünümü ile karizmatik
özellikler sergilerken, konforlu detayları
ile hayatı kolaylaştırıyor. Kompakt SUV
sınıfının çıtasını yukarıya çıkaran Tiguan’ın kullanım karakteri
de neredeyse hiçbir olumsuz detaya sahip değil. Özellikle küçük
hacimli benzinli motoru her türlü ihtiyaca cevap verebilecek
türden. Altı ileri oranlı manuel şanzımanın kullanım karakteri
de iyi ama otomatik şanzıman özellikle DSG isteyenlerin bunu
sadece 2.0 lt’lik dizel motorda bulabilecek olmaları önemli bir
dezavantaj olabilir.
Bir yanıt yazın