ÖTV oranlarındaki artışın resmi
olarak açıklandığı gün,
Citroen markasının temsilcisi
Baylas Otomotiv hızlı
bir karar alarak ticari araçlardaki
ÖTV artışını ilk üstlenen firma oldu.
Baylas Otomotiv’in genel müdürü
Bahattin Tatoğlu’na hem bu esnek
yapının ve hızlı karar alma yeteneğinin
sırlarını, hem de pazar yapısındaki
değişim beklentilerini sorduk.
Auto SHOW: 2011 yılı nasıl geçecek?
Beklentilerde şaşma olacak
mı?
Bahattin Tatoğlu: Yıl içinde kur artışı,
ÖTV değişiklikleri, seçim öncesi
ve sonrası gibi önemli gelişmeler
yaşandı. Tüm bu önemli gelişmelere
rağmen pazarın yine rekor kırarak
840 bin – 850 bin aralığında gerçekleşmesini
öngörüyoruz. Citroën
olarak, yılın sonunda % 3,7 ’lik bir
pazar payı almayı öngörüyoruz.
AS: Özellikle yeni modeller ve DS
serisiyle marka imajında bir artış
oldu mu?
BT: Yılın başında lansmanını gerçekleştirdiğimiz
yeni C4 ile birlikte
binek pazar payımızı artırdık.
Eylül ayında DS serisinin ikinci
ürünü olan DS4’ü lanse ettik. DS4
modelimiz, DS3’te yaşanan tedarik
sıkıntısını yaşamadığı için pazarda
hızla kabul gördü. Önümüzdeki sene
DS5’in de Türkiye’ye gelmesiyle
DS serisi tamamlanacak. Bu modellerimizin
önümüzdeki dönemlerde
daha da fazla marka imajımıza katkı
sağlayacağını düşünüyoruz.
Ürün atağı Crossover’la sürecek
AS: 2012’de ürün atağı sürecek mi?
Yeni gelecek modeller hangileri?
BT: 2012’de birçok yeniliğimiz olacak.
Yılın ilk yarısında DS5 ve C1
Facelift satışa sunulacak. Yılın ikinci
yarısında ise Citroën’in Türkiye’ye
gelecek olan ilk Crossover’ı olan C4
Aircross ve B Sedan modellerimizin
lansmanını gerçekleştireceğiz.
AS: Sizin ürün gamında zaten 1.6
litreden küçük motorlu araçlar vardı.
ÖTV artışından etkilendiniz mi?
BT: Binek ürün gamımızdaki araçların
çoğunluğu 1.6 litre ve 1.6 litreden
küçük motorlu araçlar olduğundan
çok etkilenmedik. Ancak, hafif
ticari pazardaki genel değişimden
biz de, sektör gibi etkilendik.
ÖTV artışına hızlı aksiyon aldık
AS: Ticari araçlarda ÖTV farkını
üstlenen ilk firma siz oldunuz? Bu
hızlı reaksiyonu nasıl alabildiniz?
BT: Bizim gibi firmaların en büyük
avantajı hızlı olmaktır. Biz de ÖTV
farkını üstlendiğimiz kampanyayı
hazırlarken bu avantajı kullandık.
13 Ekim sabahında saat 09:00’da
ÖTV artışıyla ilgili bir araya geldik.
Toplantı sonrasında kararımızı aldık.
Biz daha kampanya hesaplamalarını
yaparken reklam ajansımız
kampanya görsellerini hazırlamıştı.
Hesaplama bittikten sonra tüm
reklam kampanyamızı (gazete ve
radyo) onayladık. Öğleden sonra
radyo spotu prodüksiyonu yapıldı.
Ve 17:30 itibariyle “ÖTV farkı
bizden” kampanyamız radyolarda
dönmeye başladı. Bu çalışma her iki
reklam ajansımız ile olan uyumlu iş
yapışımız ve kendi içimizdeki hızlı
karar alabilme kabiliyetimiz sonucu
olmuştur.
AS: Hafif ticari araçlara gelen ek
vergi yükü bu pazarı küçültür mü?
BT: Hafif ticari pazarı kısa vadede
etkilense dahi, orta vadede normale
döneceğini düşünüyoruz. Çünkü,
bu araçlar kullanıcılarına sunduğu
binek konforuyla hem bazı binek
alıcılarına, hem de ticaretle uğraşanlara
hitap ediyor.
AS: Pazar yapısına baktığımızda
zaten küçük motorlu araçlar yüzde
89 paya sahipti. Yeni düzenlemeyle
bu oran artar mı?
BT: Oranın artabileceğini düşünüyoruz,
özellikle 2.0 litre üzerindeki
araçların satışında azalma olabilir.
Bu durum da, tüm markaları küçük
motorlu araçlara yöneltir.
AS: Gelecek yıl için pazar beklentileri
revize edildi mi? Beklentiler
hangi yönde?
BT: Citroën olarak 2012 yılında
pazar payımızı % 4,15 ‘e çıkarmayı
hedefliyoruz.
AS: Yeni showroom konseptiniz
başarılı oldu mu?
BT: Evet, bayilerimizin % 80’i bu
dönüşümü gerçekleştirdi. Avrupa
ülkelerinden daha hızlı bir dönüşüm
sağladık, en hızlı ilk 3 ülke arasında
yer alıyoruz. Bu yeni imajımız,
2010 yılında lanse ettiğimiz yeni
imzamız ile uyumlu ve DS Serisi
gibi yeni ürün çizgilerimiz ile örtüşüyor.
Müşterilerimizden de çok olumlu
geri dönüşler alıyoruz.
Bir yanıt yazın