Brabus modifiye ettiği sedanlarla
yıllarca en hızlı olma unvanını
elinde bulundurdu. Bu gelenek
1996 yılında 330 km/s ile Brabus
E V12 ile başladı. 2003 yılında
350.2 km/s ile E V12 Biturbo ile
devam etti. Mercedes CLS Brabus
Rocket ile 2006 yılında 365.7 km/s
ile dünya rekorunu geliştirildi. Bu
gelenek 2011’de de bozulmadı; CLS
bazında geliştirilen Brabus Rocket 370
km/s’lik hızı ile rekorları alt üst ediyor.
Yeni nesil Mercedes CLS’nin kabuğunun
altında Brabus’un efsanevi V12
silindirli motoru bulunuyor. Bu 12 silindirli
motor çift turbo ile destekleniyor.
Motorun teknik değerleri de rekor seviyede;
800 HP güç ve 1420 Nm’lık azami
tork. Fakat bu devasa tork fazla geleceği
için, motor araca konulurken tork 1100
Nm ile sınırlandırılıyor. Aracın 0-300
km/s hızlanma süresi 23.8 saniye. Artık
gerisini siz düşünün.
Kaputun altındaki bu hız makinesi
ilk kez 7 ileri şanzımanla sunuluyor.
Direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla
değiştirilen vites çok hızlı geçişlere sahip.
Kilitli diferansiyelle arkadan çekişli
otomobilin gücü dizginlenmiş oluyor.
Böyle bir otomobil tabi ki diğer
CLS’lerden farklı olmalı. Karbon kaput
hafif olduğu kadar karizmatik görünüm
de sunuyor. Kaput ve panjur arasındaki
ekstra hava girişleri 800 HP’lik motora
taze hava akışı sağlıyor. Ön tamponun
tasarımı aerodinamik açıdan bir ders
niteliğinde. Birçok Brabus modeli gibi
bu araç da rüzgar tünelinde defalarca
test edilerek geliştirildi.
Yan kısımda aracın ismine çok uygun
bir görüntü var. Yandan bakıldığında
bir roket gibi görünüyor. Ön tampondan
başlayan bütünlük arka tampona kadar
devam ediyor. Ön çamurluklardaki hava
çıkışları V12 motorun hararetini dışa
atmaya yardımcı oluyor. Marşpiyel ve
devasa jantlar yan kısımdaki muhteşemliği
devam ettiriyor.
~Brabus tasarım stüdyosunin aerodinami
kadar görselliğe de ne kadar önem
verdiği bu otomobilde ortada. Aracın arka
kısmındaki büyük spoyler ve alt taraftaki
difizörler bu otomobili farklı kılıyor.
Arka çamurluklarda da hava kanalcıkları
var. Aerodinami burada da kendini
gösteriyor.
Brabus Rocket 800 gibi yüksek performanslı
bir araçta doğal olarak hassas bir
şekilde kalibre edilen süspansiyon sistemi
kullanıldı. Yüksekliği ayarlanabilir
coilover süspansiyon teknoloji ortağı
Bilstein ile işbirliği içinde geliştirildi.
Bu aracın fren sistemi de özel olmak
zorundaydı ve öyle de oldu. Önde 380
mm çapındaki fren diskler 12 pistonlu
kaliperlerle desteklendi. Arkada 360
mm çapındaki disklerde 6 pistonlu kaliperler
kullanıldı.
Lastik konusunda Continental, Pirelli
ve Yokohama arasındaki karar müşteriye
bırakılıyor. Ama bu 3 markanın da yüksek
performans lastikleri kullanılıyor. 19
inç monoblok Brabus jantlar araçta oldukça
şık duruyor. Önde 255/35/19 ve
arkalarda 285/35/19 ebadında lastikler
kullanılıyor.
Otomobilin dışı gibi içi de oldukça
sportif. Direksiyon simidi, vites topuzu,
pedallar ve bir çok ekipman Brabus’un iç
mekan uzmanlığını ortaya seriyor. Gösterge
panelinde 400 km/s’lik hız göstergesi
rekorun daha da ileriye taşınacağının
ip uçlarını veriyor sanki.
Teknik bilgi
Motor
V12-silindir, çift turbo
6233 cc
Sıkıştırma oranı 9.0: 1
Güç 800 HP 5500 d/d’da
Tork 1100 Nm 2100 d/d’da
~Süspansiyon
Bağımsız ön ve arka süspansiyon ile yüksekliği
ayarlanabilir Brabus coilover spor süspansiyon
Bilstein işbirliğiyle geliştirilmiş.
Ön aks: Üç kollu süspansiyon, anti-dive geometrisi,
10-yönlü ayarlanabilir bağlı ve rebound,
helezon yaylar, Brabus spor sway
bar basınçlı gazlı amortisöler ve yüksekliği
ayarlanabilir Brabus dikmeler.
Arka aks: Multi-link süspansiyon, anti-dive
ve anti-squat geometri. 10-yollu ayarlanabilir
bağlı ve rebound, helezon yaylar, Brabus
spor sway bar basınçlı gazlı amortisörler,
yüksekliği ayarlanabilir Brabus dikmeler.
Tekerlekler:
Tek parça Yokohama Advan Sport, yüksek
performanslı lastikler ile Brabus Monoblok
F alaşım jantlar
Ön: 9.5J x 19 H2 boyutu 255/35 ZR 19 lastiklerle
Arka: 9.5J x 19 H2 boyut 285/30 ZR 19 lastiklerle
Fren Sistemi
Brake Assist ve Brabus yüksek performanslı
fren sistemi, çift devreli fren sistemi.
Ön: 380 x 37 mm (15.0 x 1.45 inç) ölçüsünde,
havalandırmalı ve oluklu çelik diskler, Brabus
12 pistonlu sabit alüminyum kaliperler
Arka: 360 x 28 mm (14.2 x 1.1 inç) ölçüsünde,
havalandırmalı ve yivli çelik diskler ile
Brabus altı pistonlu sabit alüminyum kaliperler
Performans
0 – 100 km/s: 3.7 sn.
0 – 200 km/s: 9.8 sn.
0 – 300 km/s: 23.8 sn.
Azami hız: 370 km/s’den daha fazla, elektronik
olarak 350 km/s ile sınırlı
Yakıt Ekonomisi
Şehir içi 23.8 l/100 km
Otoyol 11.1 lt/100 km
Karma 15.7 l/100 km
Yorum yazın