İlk izlenimler
(+) Muhteşem bir motor; kabul edilebilir
tüketim
(-) Yüksek baz fiyat
Neler yeni
V8’i tutumlu bir V6 ile değiştirmek yerine
Mercedes, silindirleri devre dışı bırakma
teknolojisini tercih etmiş. Bu sayede 60 HP
artarak 422 HP’ye ulaşan güce rağmen yakıt
tüketimi 8.4 lt/100 km’de tutulabilmiş.
Sürüş özellikleri
Silindirlerin yarısının kapanması ve startstop
sistemine rağmen tüketim, şehir içi
trafiğinde rahatlıkla 2 haneli rakamlara
çıkabiliyor. Ayrıca V8 motoru tarzına yaraşır
bir şekilde kullandığınızda da 8 lt civarındaki
tüketimler hayal oluyor. Neyse ki sürücünün
emrinde 422 HP güç ve 540 Nm tork üreten
5.5 lt’lik, harika bir V8 var. Bu rakamlar 4.6
saniye içinde sıfırdan 100 km/s’ye çıkmak ve
250 km/s’deki maksimum hıza inanılmaz bir
ivmeyle ulaşmak için yeterli. Otoyolda makul
bir hızla ilerlediğinizde ise tasarruf elde
edebiliyorsunuz. Eğer bu sırada kokpitteki 4
silindirin devrede olduğunu gösteren ibare
olmasa, 4 silindirin eksikliğini hissetmiyorsunuz.
Gaza sonuna kadar bastığınızda ise
diğer 4 silindir, kısa bir sarsıntının ardından
devreye giriyor ve otomobili harika seslerle
hızlandırıyor.
Teknik veriler
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
V8; motor hacmi: 5461 cc; maksimum güç:
422 HP-6800 d/d; maksimum tork: 540
Nm-4500 d/d; 7ileri otomatik şanzıman;
boş ağırlık: 1610 kg; 0-100 km/s: 4.6 sn;
maksimum hız: 250 km/s; tüketim: 8.4 lt/100
km; CO2 emisyonları: 195 gr/km
Opel modelleri EcoFlex uzantısıyla çevrecilikte tavan
yaptı. EcoFlex serisinin lideri Insignia ise 130 HP gücündeki
2.0 CDTi motoruyla yakıt ekonomisi ve kullanım
keyfini bir arada sunuyor. Opel, EcoFlex serisinde özel
bir formül uygulamış, aslında bu formül bir sır değil,
büyük bir yenilik de değil ama basit uygulamalar sonuçta
işe yaramış ve ekonomi hedefi tutmuş: Düşük
sürtünmeli lastikler, modifiye edilmiş şanzımanlar ve
uzatılmış son dişli oranı, düşük rölanti devri, alçaltılmış
şasi ve aerodinamik tasarım EcoFlex modellerine, kullanım
keyfinden fedakarlık etmeden yakıt ekonomisi
kazandırıyor. Insignia EcoFlex ile Almanya yollarında
yaptığımız denemeler boyunca 100 km’de 5.2 lt’lik ortalama
motorin tüketim değeri ölçtük. Test ettiğimiz
araçta Opel’in yeni start/stop sistemi yoktu ama olan
modellerde tüketimin, özellikle şehir içi kullanımlarda
biraz daha düşeceğini tahmin etmek hata olmaz. Insignia
EcoFlex, geniş iç hacim ve büyük bagaj alanından
fedakarlık etmeden, düşük tüketimle uzun menzil yapabilecek
bir aile sedanı.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli dizel motor;
motor hacmi: 1956 cc; maksimum güç: 130 HP-4000
d/d; maksimum tork: 300 Nm-2500 d/d; 6 ileri manuel
şanzıman; boş ağırlık: 1540 kg; 0-100 km/s: 11.1 sn;
maksimum hız: 205 km/s; tüketim: 5 lt/100 km; CO2
emisyonları: 133 gr/km
Fiat Panda yenilendi ve yakın bir zamanda yollara
çıkmaya hazır bir hale geldi. Fakat otomobil fiyatlarının
yükselmeye başladığı ve trafiğin içinden çıkılmaz
bir hal aldığı şu günlerde, güncel Panda, yeni versiyon
gelene kadar, hala çok iyi bir çözüm olabilir. Ülkemizde
1.2 lt’lik 69 HP güç üreten benzinli motor seçeneği ile
satışa çıkan güncel Panda özellikle küçük boyutları ile
iyi bir çözüm ortağı. Küçük boyutları ile çok kolay ve
pratik bir şekilde kullanılan Panda’nın küçük motoru
da yeterli olan performansı sunuyor. Sevimli hatlara
sahip olan otomobilin fiyatı ise 23 bin 950 TL’den başlıyor.
Eğer uygun fiyatlı ve pratik kullanımlı bir araç
arıyorsanız Panda sizin ihtiyaçlarınıza cevap verebilecek
özellikleri sunuyor. Panda’nın en çok şaşırdığımız
yanlarından biri ise dış boyutlarına göre oldukça geniş
olan yaşam alanı. Yüksek tavanı ile son derece ferah
bir yaşam alanı sunan Panda, dört kişinin ihtiyaçlarını
karşılayan genişliğe sahip. Bu otomobil sadece şehir
kullanımları için değil, uzun yolculuklarda bile iyi bir
yol arkadaşı oluyor.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli benzinli motor;
motor hacmi: 1242 cc; maksimum güç: 69 HP-5500
d/d; maksimum tork: 102 Nm-3000 d/d; 5 ileri manuel
şanzıman; boş ağırlık: 860 kg; 0-100 km/s: 13.4 sn;
maksimum hız: 162 km/s; tüketim: 5.7 lt/100 km; Dönüş
çapı; 9.1 m
Bir yanıt yazın