Son dönemlerde karşınıza çıkan, resimlerini
ya da kendisini gördüğünüz,
kullandığınız ya da satın aldığınız
en iyi otomobil hangisi? Bu
soruyu elbette daha geniş tutmak mümkün
ama ana konumuz bu değil. Eğer bu tip
bir soru ile bizler karşılaşmak olsak buna
vereceğiniz en net cevaplardan biri Range
Rover Evoque olacaktır. Hatta listenin en
üst sırasında bile bu ismi görürsek hiç
şaşırmayacağımızı da açık bir şekilde dile
getirelim.
Ülkemizde 240 HP güç üreten 2.0 lt’lik
benzinli motor seçeneği ile satışa sunulan
ve fiyatı 70 bin Euro’dan başlayan “bebek
Range Rover” neredeyse tüm özelliklerine
verilen büyük önem sayesinde, biraz daha
fazla övgüyü hak eden bir araç. Çünkü piyasada,
tasarımıyla ağızları sulandıran ama
diğer özellikleri o kadar da iyi olamayan
birçok araç bulunuyor. Tabi bunun tersine
de rastlamak mümkün: Sürüş özellikleri
çok keyifli ama görünüm ya da yaşam
alanı detayları zayıf kalır. Örnekleri uzatmak
mümkün ama bunu yapmayacağız.
Neticede Range
Rover Evoque, son
dönemlerde karşılaştığımız
bütününe
önem verilmiş
ender araçlardan biri. Yani tasarımı, sürüş
karakteri, gücü, şanzımanı, güvenliği, imajı
ve daha aklımıza gelmeyen birçok konuda
Evoque, etkileyici özellikler sunmayı başarıyor.
Tasarım konusunda çok fazla değinmek
istemiyoruz. Çünkü onun fotoğraflarını tüm
ihtişamı ile sayfalarımızda görüyorsunuz.
Bunun yerine yapmak
istediğimiz,
küçük detaylarına
tasarıma değinmek.
Mesela Evoque
ile araçla nerede olursanız olun hemen
fark yaratacağınız garanti. Şehrin en ünlü
mekanlarında, otomobiline sizden çok daha
fazla para ödemiş insanlardan daha fazla
ilgi göreceğiniz kesin. 70 bin Euro’dan
başlayan bir fiyat etiketine sahip olan bir
araç için bu, belki de en önemli artılardan
biri. Asfalt dışında sürüş yapmak istediğinizde,
sizi tasarımı bu kadar yakışıklı
olan bir araçla görenler tarafından hafife
alınabilirsiniz. Ancak siz yolunuza devam
ederken, onların büyük bir çoğunluğunun
yolda kaldığını göreceksiniz.
Çok çekici görünüyor
Evoque neresinden bakarsanız bakın iyi
görünüyor. Önde oldukça keskin bakışlara sahip tasarım, arka tarafa doğru alçalan
bir yapıya sahip. İlk başta biraz endişe
duyduğumuz bazı detaylar olsa da, bunlar
bile araca çok yakışmış olduğunu
düşünüyoruz. Örneğin aslında 19 inçlik
olmasına rağmen çok daha büyükmüş
gibi görünen lastiklerin
biraz fazla
çok ön planda olacağını düşünüyorduk.
~Ancak
sonra bunların
bile
gayet çekici
göründüğünü fark
ettik. Sonuç olarak
Evoque
kesinlikle
dikkat
çekici bir
araç
ama eğer siz
dikkat çekmeyi
sevmiyorsanız
sadece fotoğraflarına
bakmanızı
tavsiye
ederiz.
Yaşam alanı
konusundaki
en önemli tereddüdümüz ise genişlikti:
Basık yapının yaşam alanı beklentilerini
karşılayamayacağını düşünüyorduk.
Yaşam alanı genişliği iyi
Ancak boyu 1.90 metre olan bir yetişkinin
bile yaşam alanının her yerinde
son derece rahat oturabildiğini gördük.
Gerek ön gerekse arka tarafta herhangi
bir kısıtlıma yok ve cam tavanın da devreye
alınması ile birlikte ferahlık daha
da iyileşiyor. Kumanda elemanlarının
farklı tasarımına çok kolay adapte olurken,
start-stop düğmesine basılmasının
ardından ortaya çıkan yuvarlak vites kumandası
hem eğlenceli hem de kullanışlı
bir uygulama. İç mekanda bunun gibi
birçok farklı uygulama olsa da biz, en
çok bazı kumanda elemanlarının olması
gerektiğinden daha büyük tutulmamasını beğendik. Örneğin aracın
sürüş karakterinin ayarlandığı
kumanda elemanı
çok sade bir tasarıma
sahip. Yaşam alanın aydınlatma
renkleri, keyfi,
müzik sisteminin kalitesi
ve kullanışlılığı gibi konularda
neredeyse hiç sıkıntı
yaşamadık.
Tasarım ve iç mekandaki
iddialı özellikler nedeniyle
aracın sürüş karakterini
biraz daha fazla
merak ettik. Özet olarak
bu disiplinde de beklediğimizden
daha
fazlasını bulduğumuzu
rahat bir
şekilde dile getirebiliriz.
Evoque, 240
HP güç üreten benzinli
motoru ile performans beklentilerini
rahatça karşılamanın ötesine geçebiliyor.
Gaz pedalına dokunduğunuz anda bütün
yaşam alanını kaplayan motor sesi çok
etkileyici. Bu sırada yaşanan hızlanma da
en az ses kadar etkileyici: Hızlandıkça nefesi
açılıyor ve yüksek hızlara da rahat bir
şekilde ulaşıyor.
~Yol tutuş karakteri çok
başarılı. Asfalt üzerinde
bu araçla yol alıyor olmaktan
büyük keyif aldık. Yol
dışına çıktığımızda ise bu
keyif daha da arttı. Yaptığımız
arazi testi sırasında
ilk başta şartları hep kolay
tuttuk. Fakat Evoque
bunları hafife alarak yoluna
büyük bir gösterişle
devam etti ve bizlere açık
bir mesaj verdi: “Gösterişli
bir araç olabilirim ama
DNA’m benim en önemli
hazinem.”
Yol dışında bu
araca ne kadar sık
rastlayabiliriz bilmiyoruz
ama eğer
araziye çıkması
gerekirse, burada
da sizi yolda bırakmayacağından ve güven
vereceğinden eminiz. Arazi testinde karşısına
çıkardığımız zor şartlarla kolayca
başa çıkan Evoque, yine de çok uzun süre
bu şekilde kullanılmayı sevmiyor: Şartları
zorladığınız ve süreyi uzattığınız zaman
salınımlar başlıyor.
Sonuç
Range Rover Evoque son dönemlerde karşılaştığımız bütünüyle çok iyi olabilin
ender araçlardan biri. Hangi açıdan bakarsanız bakın ya da hangi özelliğini
değerlendirirseniz değerlendirin olumlu sonuçlar elde ediyorsunuz. Dikkat
çekici, hatta çarpıcı bir tasarımı olan Evoque, yaşam alanında da beklediğimizden
çok daha fazlasını sunuyor. Güçlü motoru ve başarılı sürüş özellikleri
ile Evopque’u hem asfalt üzerinde hem de yol dışında kullanıyor olmak büyük
bir keyif. Bu tip araçlara göre fiyatının da uygun olması da “bebek Range’in”
şansını artıracak özelliklerden biri.
Bir yanıt yazın